Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hey folkens. Jeg har lavet den her tråd for at modtage kommentarer, samt kritik, og for at kunne stille enkelte spørgsmål, til mit aller første rigtige grow. (dvs. jeg havde 4 grimme planter der stod og ikke blev til noget sidste år.) og så selvfølgelig for at vise mine planter frem 8)
Kvaliteten på billederne er ikke så god, da det er frames jeg har hevet ud fra en optagelse.
Jeg har nogle forskellige bede, så jeg har nummeret dem Grow1, 2 ,3 og 4.

Min jord er generelt godt luftig og der er blandet pottemuld i bedende, og i andre også leca nødder.
Mht. gødning har jeg valgt Canna terra/flores til når de engang får behov for det.
Og ja det er ukendt strain desværre. Har fået af vide at det var et mix. Og så nogle enkelte strains fra DCF, som ellers skulle have været hoved parten, men det lykkedes ikke at få en eneste af planterne fra DCF til at blive højere end 5 - 10 cm. på de sidste snart 2 måneder.
Jeg bruger den metode at jeg planter i små potter i drivhus til at starte med, og så rykker jeg dem ud i bedende når jeg mener at planternes rodnet er stort og proppet nok og planten ser fin og sund ud :)

Grow nr. 1:

Billede

Det er den største plante jeg har indtil viddere:)
Billede

Er lidt i tvivl om den har vist køn, og hvilket? Nogen der kan hjælpe?
Billede

Grow nr. 2:

Jeg er lidt i tvivl om at jeg måske har sat dem en smule for tæt... Men helt klart mit yndlings spot :)
Billede

Billede

Billede

Grow nr. 3:

Billede

Billede

Grow nr. 4: (ret useriøst grow) (4 planter hvis i kan få øje på dem :) )

Billede

Billede

Og så har jeg nogle planter der står i potter og venter på at blive plantet ud i et bed:
(har ikke været så sød ved dem der står ude i solen, ang. vanding..:?)

Billede

Billede

Og så til sidst min triploide ting plante:
Billede

Det var alt for nu. Håber der kommer nogle konstruktive meldinger

:peace:

Moderator
Brugeravatar

De ser rigtigt fine ud :) Det er imo. for tidligt at se køn.

Nogle af planterne har fået en mild overvanding (de nederste blade er begyndt at blive gullige) Så hold lidt igen med vandet, og lad jorderen tørre lidt ud imellem vandingerne :)

Held og lykke med det :)

Medlem

ser sku godt ud :) dine planter ser sunde og friske ud

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Enig med Bismannen.

De ser rigtigt godt ud og spottet ser umidlbart også ud til at være ret solrigt og med en masse god vind.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Lækkert at høre :wink: glæder mig sku til at se om jeg får høst i år.

@BisMann, ja kan godt finde på at overvande lidt, når de har haft en lidt for lang tørke periode, for så har jeg det med at give dem for meget vand i stedet for. Prøver lidt at finde en eller anden balance. Men tror vidst de har fået rigeligt vand i dag :).

Hvornår vil i mene det er relevant at smide opdaterings billeder op, så jeg kan få svar på om de er gødnings parate og viser køn ect.?

Medlem
Brugeravatar

Hey igen. Har været ude og kigge til planterne idag, og de er blevet ret store og har allerede spottet en ca. 5 han planter (tror jeg). Jeg smider billeder op om et par dage.
Spørgsmålet er angående han planterne. Skal jeg bare rive dem op nu? og hvor lang tid går der før de spreder pollen til hunnerne? Og kan jeg ikke bruge dem på en eller anden måde? Kan man trække nol fra dem? Har det virkelig skidt med at dræbe så mange planter bare fordi de er han planter :D havde indset det fra starten, men det er alligevel ikke så rart når man pludselig skal til at slagte dem.. :? Især når det er de aller største og flotteste af dem.. Min troploide er også han, men lader ham stå da han er i potte og sepereret fra de andre..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Rasta Drengen skrev:
Hey igen. Har været ude og kigge til planterne idag, og de er blevet ret store og har allerede spottet en ca. 5 han planter (tror jeg). Jeg smider billeder op om et par dage.
Spørgsmålet er angående han planterne. Skal jeg bare rive dem op nu? og hvor lang tid går der før de spreder pollen til hunnerne? Og kan jeg ikke bruge dem på en eller anden måde? Kan man trække nol fra dem? Har det virkelig skidt med at dræbe så mange planter bare fordi de er han planter :D havde indset det fra starten, men det er alligevel ikke så rart når man pludselig skal til at slagte dem.. :? Især når det er de aller største og flotteste af dem.. Min troploide er også han, men lader ham stå da han er i potte og sepereret fra de andre..

Få dem fjernet hurtigst muligt, selvom den nok ikke spreder lige med det samme. Du kan se at den har spredt pollen, når dens kugler har åbnet sig.

Medlem
Brugeravatar

oki doki, thanks.. kan jeg bruge dem til noget? bare et eller andet?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:13, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nu er det heller ikke hannens pollen du skal forsøge dig med, hvis du har tænkt dig at prøve. Du kan trække nol eller lave potchai på dem, men jeg vil sige, at med mindre det er nogle kæmpe svin du har, er det ikke besværet værd.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 17&t=24685

Medlem
Brugeravatar

Kunne godt tænke mig bare at blive skæv en enkelt gang på mit hjemmedyrk, allerede nu, uanset hvad det koster. Så må lige undersøge lidt om at trække nol..

Moderator
Brugeravatar

Thc indholdet er bar endnu lavere igen nu det er så tidligt i blomstringsfacen :) flyt dem et andet sted hen og blomstre dem færdig hvis det er, det andet er undskyld mig bare fjollet.

Medlem
Brugeravatar

ja har også lige undersøgt det lidt.. faktisk lidt sværere end jeg troede.. Tror du godt jeg kan flytte dem? de står i jorden?

Moderator
Brugeravatar

Tjah :) Ellers får du lidt erfarring i at omplante, og det er vel heller ikke det værste :) men pas på du ikke ødelægger hunnernes rodnet.

Medlem
Brugeravatar

ja :) men gidder ikke til at grave et bed til dem, bla. fordi jorden er sindsyg tør og hård lige for tiden.. så graver bare et hul til dem et eller andet sted, det kan da kun være bedre end at smide dem ud :) .. sidste år, tog jeg alle bladende, blændede dem og røg dem :) Syns faktisk godt man kunne mærke det minimalt efter 3 - 4 joints kun med blade :) De stod også helt til septemper og en af dem var hunner.. Men det var også mere fordi min mor rev dem op inden de blomstrede færdig :)

Medlem
Brugeravatar

Har lige en opdatering af grow nr. 2 .. Har været rundt og tage billeder af dem alle med et bedre kamera, men det er virkelig besværligt at oploade billeder med imageshack, da jeg har en del virus, så har bare valgt det flotteste bed :P

Billede

Han plante, right? Der er flere der ser sådan ud, så river dem op når jeg har fået en bekræftelse :)
Billede

Tror faktisk den her han har åbnet de der pollen ting? :cry:
Billede

Moderator
Brugeravatar

Jo han. :) Ser ellers godt ud :)

Medlem
Brugeravatar

oki thanks.. jeg løber ud og slagter dem med det samme :twisted:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Hvor gamle er dine planter ?

flot grow når man tænker det er dit første ! :)

Medlem
Brugeravatar

tak :) . de er fra starten af maj de der. Har skam også gjordt mit bedste :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]