Er hermafrodit-gener arvelige? eller er det snarere mutationer der forekommer under stressende forhold for planten...
jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig at dyrke min 'egen sort' om man vil. jeg har i år bla. brugt frø fra et af mine tidligere grows, udover dem jeg så senere har købt online. men det sjoveste synes jeg, ville være at videreføre de frø jeg selv har dyrket...
jeg har 6 flotte hunner fra mine egne frø, og en enkelt han jeg har bevaret til befrugtning at et par topskud. desværre har det vist sig at netop dén han besluttede sig for at "herma'e". pisse irriterende

så skal jeg altså enten til at bruge den, eller en hindu kush skunk han, som netop nu blot er en kim-plante. men i forhold til hvordan jeg synes generne skal udforme sig, er hindu kush skunk også knapt så oplagt - vil gerne have en mere sativa domineret sort.
jeg vil jo ikke videreføre gener som betyder at fremtidige generationer finder på den samme slags pjat, men er det overhovedet arveligt? eller snarere et spørgsmål om tilvænning af vind og vejr?