Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej mit rum er:
dybte : 82,5 cm
bredde: 89 cm
højde : 184,5 cm

og skal have noget mig noget udluftning med kulfilter...
kunne godt tænke mig at det ikke larmer så meget da det er inde i mit soveværelse..
så tænkte lidt på nogle computer blæser... men er det muligt med kulfilter og sådan?..
jeg bruger en 400w/600w hps (ikke sammentidigt) kan det klares med computerblæser??..
hvis der er andre forslag.. vil jeg også meget gerne høre dem

på forhånd tak

K.H Batik

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
jeg tror ikke at en computer blæser vil kunne klarer det. brugte selv en bord blæser. mener de koster omkring 200-350 kr alt efter hvor du køber dem henne. jeg havde mit rum på mit værelse, og sov faktisk op ad det. kunne sagtens sove. synes ikke de larmer så meget at det genere min søvn. ved jo heller ikke hvordan du har det med sådanne lyde. du kunne evt. låne en bord blæser af en eller anden, og sætte den til inden du skal sove, for at se om du kan søve.

Medlem
Brugeravatar

bruger allerede en bordblæser.. men det er nu mere for at gøre stammerne tykke, men det tror jeg bare ikke er nok til at holde temperaturen nede... eller tager jeg fejl af hvad en bordblæser er???...

Medlem
Brugeravatar

når jeg nu her skriver bordblæser mener jeg sådan en der er ca 44 cm. høj og selve propellen ar en diameter på ca 30 cm.
jeg havde en 400W hps pærer, og sådan en bordblæser, det virkede fint. temperaturen blev holdt nede, planten blev tæt og busket med en tyk stamme.

Billede
den je brugte minder om den her. med 3 forskellige blæsestyrker.

8)

Medlem
Brugeravatar

det er også sådan en jeg har nu for stammernes skyld.. og den virkede også fint (ang. temperatur) det sted jeg boede før, der var da masser af plads så den kunne blæse den varme luft væk.. men her hvor jeg bor nu er det kun et lille rum hvor der kun lige er plads til mine planter.. så der kommer da ikke nok cirkulation.. eller undervurdere min bordblæser

Medlem
Brugeravatar

taler ud fa mit eget rum nu. det var 1m.13cm.X1m.13cm
min bordblæser havde intet problem med at holde temperaturen nede. havde døren til rummet til at stå åben ca 1 time om dagen, så der ikke blev for "indelukket" derinde. havde blæseren til at stå og blæse ved toppen af planterne, og lidt over, så luften der blev kølet mest af.
håber du forstår :peace:

Medlem
Brugeravatar

hmm det haved jeg også før.. men kan nok ikke havde døren åben p.g.a lugten.. bliver nok nød til at havde mig et kulfiltre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ved godt det ikke er optimalt, men jeg har min blæser slukket om natten - det var der overhovedet ingen komplikationer med - vil dog ikke anbefale det.. men planterne kan sagtens vokse sig stærke på ovenstående måde!

Medlem
Brugeravatar

batik skrev:
hmm det haved jeg også før.. men kan nok ikke havde døren åben p.g.a lugten.. bliver nok nød til at havde mig et kulfiltre

jeg havde også mit vindue åben et par timer om dagen, for at fjerne noget af lugten/duften. men man kan jo aldrig blive helt fri for lugten. havde min blæser til at kører når lampen var tændt. altså i veg. 18 t. i døgnet og i blomst. 12 t. i døgnet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]