Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 00:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej ppl

jeg har ikke rigtig fundet nogen løsning på mit problem med planterne; de krøller, bliver gule/brune, opstår huller, visner og dør. det er værst på de nederste blade hvor jeg har måtte pille nogle stykker helt af. jeg synes ellers at planterne har udviklet sig pænt, de bliver større og laver hele tiden nye blade- så udviklingen er ikke gået i stå
de får vand hver 2-3 dag afhængig af vejret, de er blevet udsat for regnvejr 2-3 gange
skyldes det muligvis insekter, solforbrænding, vandingsproblem, gødningsproblem?

jeg har lige nogle billeder af hvordan de så ud igår, og nedenfor har jeg indsat den gamle tråd så i kan se hvordan de har udviklet sig og læse om de forhold jeg tilbyder dem
håber virkelig nogen har en fornuftig løsning inden de krakelerer fuldstændig, på forhånd tak!
btw til festivalsgængerne fra årets roskilde '08, håber i havde en fed oplevelse.. i'd, SLAYER!!!!
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=24773

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
tja, det kan godt være at det der mangler af planterne kan være skadedyr, men ikke pletterne. Din vanding lyder også fornuftig, Kunne kun se at det kunne være for meget/lidt gødning tilførelse der kan være problemet, men jeg er ikke sikker, så hæng mig ikk op på det :)

Junior medlem

:hm: tak for svaret, det er også gødningsproblem jeg har i mistanke, men har fået at vide at forholdene 4-1-3 burde være anvendeligt... ved ikke om andre har gode forslag?- så jeg forhåbentlig kan få et godt tilrøget efterår :mrgreen:

bismann (som svarede på min første tråd til planterne) sagde at det muligvis skyldtes for meget sol i forhold til vandoptagelse, men vejret har ikke ligefrem stået på høj solskin de sidste uger og de har kun fået det værre og værre?

Moderator
Brugeravatar

http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm
Tjek overophedning og fosfor mangel, det er mine bud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]