Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heya

Jeg har nu slagtet 6/8 planter, da de var haner... Men nu står der en rigtig flot hun tilbage og en han 20 cm fra hende.. Spørgsmålet går på om jeg bare kan lade den sidste han stå og slå frø, så jeg på den måde har frø til næste sæson? Frøene har været rimeligt dyrer og jeg ønsker derfor at beholde dem :)

- Att

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Du må vælge mellem røg eller frø :) .. eller forsøge at plante hannen et andet sted.. jeg plantede 6 hanplater hen i et andet bed i dag for en time siden.. rev dem bare op som var det ukrudt, satte en pose om rodnettet og lagde dem i en sportstaske.. det må egentlig have set ret grinern ud da jeg kom kørende på min lille knallert med 6 hampplanter hængede ud fra en taske.. anyways.. de begyndte at se lidt slappe ud, men kan sige i løbet af de næste par dage om de overlever eller ej..

Moderator
Brugeravatar

Du får både røg og frø hvis hannen befrugter hunnen, men du vil ikke få så meget røg som du ellers ville, da hunnen bruger nogle kræfter der kunne være brugt til cannaboid produktion til at lave frø :) Men Go For It! :) Hvilke frø er det foresten? :)

Titel: Frø og røg
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Som der skrives får du både røg og frø, men du kunne også fjerne den hanplante, så snart de første blonsterstande åbner sig, og så nøjes med selv at bestøve nogle grene, evt de nedre grene på hunplanten. Derved får du frø til næste år, og mister ikke megen røg, som hvis du lader dem stå sammen sommeren igennem.

Hvis du vælger selv, at bestøve et par grene, så napper du bare de hanblomster af som har åbnet sig og eks. putter dem i en lille plast pose og/eller cellofanen fra en pakke cigaretter, som du så putter over de skud på hunplanten du ønsker skal bære frø. Alternativt kan du lave potchai af den hanplante, kan måske give en effekt.

MoS :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg ville i hvert fald ikke bestøve hele planten, da du i så fald lige så kunne have ventet til næste sæson med at dyrke... altså, du får selvfølgelig stadig røg ud af din hunplante, men hun vil være komplet proppet med frø og udbyttet vil være væsentligt mindre.
imo er der ikke noget mere frustrerende end at tænke for sig selv "nu skal jeg/vi da ha' en lækker hjemmedyrket skunk-joint... jeg kan begynde at rulle efter en halv times fedtet pille-arbejde".

jeg vil mene du har to muligheder: ét - bestøv et enkelt topskud eller to, som nævnt...
eller to - køb nogle billigere frø næste gang, det er ikke nødvendigvis prisen der fortæller kvaliteten!

nu ved jeg ikke hvad du har givet for de frø du har nu, men du kan sagtens få en pose 10-15 dødlækre frø for 100-150 kr. det er jo ikke alverden må man sige. du kan også stadig nå at smide nogle flere i jorden hvis der er :P

Junior medlem

Kanone svar..

Jeg tror jeg omplaner min han et andet sted. og hvis der bliver mulighed for det så laver jeg nogle kloner af min hun..

Det er Diesel Ryder (LR#2 x New York Diesel)

-att

Moderator
Brugeravatar

Du vil desvære 'udbytteløst' at lave kloner på den hvis de autoblomstrene gener slår igennem, vil du bare få små blomstrene planter ud af klonerne med minimalt udbytte, da det er svært/umuligt tror jeg at sætte dem i veggetativ face når deres blomstring ikke er afhængig af lystimer.

Vh.
Bismann

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]