Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa
Idag var jeg på sightseeing for at tjecke mine udendørs planter...et trist syn...de var alle tøret ind :(
Jeg har derfor skaffet nogle nye frø, selvom det nok er rimeligt sent. Så jeg vil høre om jeres erfaringer med vanding af frø udendørs.
Hvor tit skal man vande sine små planter, som bliver sået direkte i jorden udendørs ?
Hvor meget vand skal de cirka have ?
Og hvor lang tid skal man vande i, inden planterne får et rodnet så de bliver selvforsynende ?
...Mine planter er sået i jord der er rimelig tæt på vandspejlet, men jorden er dog "normal" tør.

Håber nogen kan hjælpe mig, for det vil være mega nederen hvis jeg ingen høst får i år :cry:
Mvh. The_Seer

Medlem

du kan skære bunden af en flaske og stikke flaske halsen ned i jorden ved siden af dine planter så vander det sig selv. Jeg bruger det til når jeg er på ferie eller ikke har mulighed for at holde godt øje med planterne,

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har selv nogen små spirer som står udenfor i potter, det er desværre et godt stykke væk, de står men heldigvis ikke meget vand de skal have endnu giver 55 planter godt og vel 1.5 liter om dagen, hvis de trænger får de 3 liter men så kan de også klarer sig en dag uden vanding :) Har opstillet regntønde og hele skidtet ved mit spot så glæder mig som en lille dreng til jul på der kommer noget vand så jeg er fri for at slæbe 1.5 liters flasker frem og tilbage hver dag ;).
du kan også prøve at dække jordoverfladen omkring dine planter så tørrer de langtfra ud lige så hurtigt, da planterne ikke drikker synderligt meget vand men solen som bare fordamper det meste af det.

Junior medlem

Mange tak begge to for jeres svar :)
Jeg troede faktisk ikke, at cannabis planter bruger så meget vand, det er selvfølgelig derfor min første såning er gået galt.
Jeg vil helt klart prøve at vande som du siger "Gartner", men omg jeg kommer til at få noget seriøs motion, men hvad gør man ikke for sine små kære :)

Mvh. The_Seer

Moderator
Brugeravatar

Måske en god idé i anden omgang at starte dem op til de er en en 10-15 cm høje et sted tættere på, så man kan holde øje med lømlerne, det er klart i den periode de er mest skrøblige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
The_Seer skrev:
Mange tak begge to for jeres svar :)
Jeg troede faktisk ikke, at cannabis planter bruger så meget vand, det er selvfølgelig derfor min første såning er gået galt.
Jeg vil helt klart prøve at vande som du siger "Gartner", men omg jeg kommer til at få noget seriøs motion, men hvad gør man ikke for sine små kære :)

Mvh. The_Seer

nu skal du så også lige huske han havde 55 planter. dvs. at hvis du kun har 2 planter skal de 2 planter jo langtfra have ligeså meget vand som hans 55 ret logisk. men syntes det virkede lidt på dit indlæg som om du misforstod det lidt. :)

Junior medlem

Mine planter er ikke plantet i potter, men direkte i jorden. Derfor forsvinder vandet meget hurtigere...Men det jeg faldt over var, at de reelt skal vandes hver dag for at de spirer. Det er rimeligt besværligt for mig, pga. afstanden til mine spots.
...Men ok de skal ikke have 1.5 liter hver dag, mens de stadig er i frøstadiet. Men 1500 ml / 55 = 27 ml, er alt for lidt på mit spot. For der tørrer det rimeligt hurtigt ind, dvs. det fandt jeg ud af. Jeg giver dem vel omkring 300 ml hver og det er pænt tidskrævende for mig. De bliver ikke overvandet, men jorden omkring frøene er moderat fugtig. Det er rimelig meget vand der skal til for mine frø, for at holde jorden fugtig.

Mvh. The_Seer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]