Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg kan rigtigt godt lide cannabis planter, og kunne derfor godt tænke mig en eller to som stueplante, men det ud fra hvad jeg har læst om dyrkning lader det til at være en lettere krævende process at dyrke dem, så vil det overhovedet kunne lade sig gøre at dyrke dem som potteplanter?
Og hvis det kan, er der så noget særligt jeg skal tage højde for, og hvor meget arbejde skal jeg regne med at ligge i det (skal jeg være lige så omhyggelig som hvis jeg skulle dyrke superskunk?)? Det skal lige nævnes at jeg (i hvertfald til at starte med) ikke regner med at få noget ryg-bart ud af det

Moderator
Brugeravatar

Det kan du sagtens, men regn ikke med at du får andet end en meget ranglet/grim plante hvis du bare stiller den i en stue :) der skal en hel del lys til før den bliver pæn :) Ellers er der faktisk ikke så meget arbejde i det, spir et frø og smid det i jorden, og vand den engang imellem og gi lidt gødning :)

Junior medlem

Jamen så er det vel bare at gå igang :D

Hvis nu jeg beslutter mig for at give den ekstra lys udover det den kan få fra vindueskarmen (hvilket jeg nok gør på et tidspunkt), hvor kraftig en lampe skal jeg så gå efter når det bare er til en enkelt pære? Jeg har læst et par steder at en sparepære godt kan bruges, men at resultaterne ikke bliver helt så gode som ellers, men er det bare i forbindelse med rygekvaliteten?

Moderator
Brugeravatar

Det er specielle sparepære, kaldet CFL-pærer, almindelige sparepærer er ikke brugbare, de skal have det rigtige spektrum og nok lumens.

Det er i første omgang ved rygekvaliteten, men planten bliver også høj og ranglet hvis den ikke får nok lys. Hvis det er muligt for dig, så stil den i en syd-vendt vindueskarm. Der er også nogle Kold-hvid lystofrør der kan bruges. Men jeg har ikke så meget forstand på lys generelt.

Junior medlem

Nu var det lidt DETTE link jeg tænkte på, der snakker de om sparepærer og lysstofrør som lyskilder, men det er muligt at det er CFL pærer de snakker om. Er der nogen som ved hvor man kan købe sådan nogle pærer? Om ikke andet lader det til at det kan bruges som en midlertidig løsning

Moderator
Brugeravatar

CFL lamper er blevet ganske gode siden guiden blev skrevet, og ja det er cfl de betegner som sparepærer.

Forhandler links er ikke tilladt her på siden, men søg på CFL 125 w på google, sku være helt fint, og endda nok til at du ville kunne få noget røg ud af det også :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]