Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Sidste juli købte jeg nogle lowryder-frø, i håb om at de kunne give afkast inden det ville blive alt for koldt. Så langt nåede jeg imidlertid ikke, da min (gløde)pære sprang på dag 2 i et ugelangt udenlandsophold. Da jeg kom hjem, var planterne blevet kæmpehøje "for at få mere lys". Æv. Prøvede at holde dem lidt i live, men indså at det aldrig ville blive til noget.

Anyway, i pakken var der også en lille pose med freebie-frø (tak! supersej service). Dem gemte jeg dengang. I dag tænkte jeg "NU skal der ske noget" -- det er jo ved at blive varmt, og frøene er efterhånden gamle (juli). Derfor susede jeg lige op i supermarkedet og købte nogle urtepotter, og gik i gang.

Billede

Jeg følger http://www.dcfonline.dk/cf/-guiden, og har bragt mine frø til spiring i to af underkopperne til urtepotterne.

Billede

Ja, indtil videre er det jo bare at vente ...

Billede

... på at planterne bliver store nok til at blive sat fri.

Billede

Jeg har tænkt mig at holde dagbog over mit grow i denne tråd, men I er selvfølgelig velkomne med kritik, larm og tumult. Bis dann!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Arh, nedtur :?

Men ja, det er rigtig lækkert med dcf freebie's :D

Medlem
Brugeravatar

Forresten, hvor mange frø vil der kunne puttes i sådan en potte der foreløbig? Jeg havde egentlig tænkt mig at lade hver potte have sin plante, men jeg spirede fem frø, og hvis de alle virker, så kan man jo lige så godt få noget ud af den.

Jeg har fyldt potterne med muldjord (kun). Hvordan skal jeg opbevare posen så det ikke bliver for tørt til når de skal pottes om?

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil atter igen sige én potte, til én plante, så er det bedre at give dem mindre potter i starten indtil du finder andet, i en snæver vending har jeg brugt øl/Sodavands dåser hvor jeg har skåret toppen af, og lavet nogle huller i bunden ved dén ring der buler ud for neden. Det gør det hele meget lettere når man ikke har flere planter i en potte.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Sådan her skal man IKKE gøre :) fik dog hevet dem fra hinaden og plantet ud hver i ser.. 3 - 4 af dem døde...
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Var i supermarkedet i går at købe lampe, fatning og flere potter. Fandt nogle spagnumpotter, går ud fra at det er samme materiale som disse Jiffy-7-potter, som alle snakker om. Derudover fik jeg købt en sokkel og en sparepære, der skulle give lys svarende til 75W. Desværre står der ingen Kelvin-værdi, men jeg håber den er god nok.

Frøene er ikke spiret endnu. Måske er det fordi de er lidt gamle, men jeg smed i hvert fald nogle flere frø derned, jeg havde købt på Christiania i går. Vædede også toiletpapiret lidt mere, måske havde det været lidt for tørt? Anyway, jeg holder jer opdateret!

Midnats-edit.

Så kiggede det første af skunk-frøene frem! Der blev taget godt imod det med pottemuld og en lille tår vand (skal man egentlig det når man smider et frø direkte ned i muldet)?

Billede

Bare rolig, der er en anden lysløsning i bedding :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]