Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kører med to sådanne aqua farme i et gro telt.

Hælder 18 liter vand med gødning og ph down i farmen og det kører helt fint men har haft problemer da planterne er blevet store. når der ikke er nok vand i er Jeg er nødt til at flytte farmen ud af teltet, løfte overdelen med planterne ud og placere på fire kasserne som så holder yderkanterne så rødderne ikke går i stykker og så løfte underdelen med med den resterende 2 liter vand eller noget ud og smide det ud for så at fylde nyt vand i.

Men her opstår problemet. Når planterne bliver store er det svært at løfte rundt på og flere gange har jeg oplevet at de skøbelige planter får knækket grene osv under "transporten".

Så mit spørgsmål er om det er muligt blot at løfte pumpe tingesten ud af farmen og sætte en tragt i og hælde vand ned på den måde og dermed undgå overhovedet at flytte farmen.

Problemet med det er jo at der hver gang vil være vand tilbage i farmen.

Har i forslag til hvordan jeg bedst får dette til at fungere.

Overvejer at køre blot med en farm næste gang med fire planter i hvor i gennemsnit 2 bliver til hanner hver gang.

Titel: Aquafarm
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Der kan opstå mange problemer med disse Aquafarme, men hvis min hukommelse ikke svigter mig, så mener jeg, at du "bare" kan hælde vand i toppen, så vandet derved render igennem lecanødderne og rødderne og ned til pumpen. Derved burde du kunne undgå, at flytte dem rundt, hvilket er et problem, som du selv påpeger ved store planter.

MoS :mrgreen:

Titel: Re: Aquafarm
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
MoS skrev:
Der kan opstå mange problemer med disse Aquafarme, men hvis min hukommelse ikke svigter mig, så mener jeg, at du "bare" kan hælde vand i toppen, så vandet derved render igennem lecanødderne og rødderne og ned til pumpen. Derved burde du kunne undgå, at flytte dem rundt, hvilket er et problem, som du selv påpeger ved store planter.

MoS :mrgreen:

Jep, det kan du sagtens :)

Der skal være omrking 25L vand i den :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nemlig - det er jo klart den letteste måde - det bli'r dog lidt kalket i toppen med tiden... Men det er ikke bekymrende...

Medlem

Vil gødnings balancen ikke gå i stykker fordi der altid vil være lidt vand tilbage med gødning i bunden?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Admire skrev:
Vil gødnings balancen ikke gå i stykker fordi der altid vil være lidt vand tilbage med gødning i bunden?

Det kan jeg ikke se hvad der skulle ske noget ved? :) Altså hvis det bare drejer sig om 2L kan det vel ikke gøre det store, det bliver bare tyndet ud i det andet vand :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]