Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Ka' man forestille sig at cannabis-planter ka' gen-splejses så de ka' gro og fungere under vand? Eksempelvis i fremtidige farme under hav-overfladen eller på bunden af søer? Det ville jo gøre det betydeligt lettere at camouflere dyrkningen :mrgreen:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Der er et vidst problem med at thc er vandopløslig når der er SÅ meget vand omkring, så vidt jeg ved er der heller ikke nogen undervandsplanter der har blomster uder vandet? Og til sidst så reflektere vandoverfladen lys, så der vil ikke komme så meget sol ned til planterne, som ellers.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
THC er ikke vandopløseligt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Svinet skrev:
THC er ikke vandopløseligt.

Vil du væde? :) http://en.wikipedia.org/wiki/THC
Citat:
THC has a very low solubility in water
Har også set flere video'er med forskere der gror til medicinsk formål i holland, hvor de tester thc indholdet ved at opløse i vand.

Det er ikke ret godt at opløse med, men hvis der konstant er vand omkring planterne, og i store mængder kommer det alligevel til at spille en rolle.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Endvidere kan jeg også se flere problemer i og under blomstringen, skudene tåler ikke meget fugt, og fugten starter som bekendt indefra og ud, men hvad ved hvad fremtiden bringer.

God Weekend...

MoS:mrgreen:

Relativistisk båthorn

Hvis man nu forestiller sig en gen-splejset variant. Altså først en plante der fint vokser under vand, og let omsætter den tilgængelige sol-energi, der er på den dybde den nu engang vokser på, til brugbar energi i planten's interne system (måske en eller anden høj-effektiv form for foto-syntese, eller måske et system der også ku' suge energi ud af selve vandet eller måske bølge-effekt eller hvad ved jeg), og så kombineret via gen-splejsning med THC-producerende effekter. Måske ikke sådan at thc'en afsættes primært i blomster, men måske istedet i selve stilken eller i bladende eller som aflejringer i en slags koral-struktur, eller et eller andet andet smart undervands-system :)

Det ville jo være langt lettere at gro den slags skjult, og i store mængder, hvis det foregik under vand, hehe :mrgreen: . Det må da ku' la' sig gøre at gen-splejse en sådan plante hvis man ka' isolere de gener der producerer thc og få dem til at fungere korrekt i planter der i forvejen genetisk er vel-egnet til undervands-trivsel :)

Og hvis det økonomisk ka' betyde store gevinster for sådanne undervands-farmere, og det ka' det formodentlig da myndighederne vil ha' langt sværere ved at finde hamp-plantager hvis de var gemt forskellige steder i havet eller i søer, så burde der være dollar-incitamenter store nok til at ku' købe nogle dygtige gen-forskere til at ku' realisere dette :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Cannabis planter vil ikke kunne gro under vand uden enormt store endringer i deres måde at fungere på. I praksis et det nok slet ikke muligt. Men hvis man havde resourcerne til det kunne man tage det THC producerende gen og putte det ind i en vandplante. Eller hvede. Eller en ko. Jeg ville være frisk på den sidste. Potchai direkte fra yveret.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Relativistisk båthorn

Haha, ja, den arla-mælk ville jeg også købe :mrgreen: Og nu er køerne jo også lige kommet på 'græs', så det ville jo passe meget godt sammen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]