Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej igen!

Skal siges jeg har læst denne guide http://dcfonline.dk/cf/ og kan stærkt anbefales til alle andre, som er nybegynder, og som vil prøve at plante selv.

Jeg har ikke prøvet det før, da jeg ikke rigtig har haft tiden til det, men da jeg nu har bunker af tid (Går sygemeldt) så kan jeg jo lige så godt få mig en sund hoppy, og er derfor gået i gang med dette projeckt, men nok ævl, og nu til sagen! ;)

Inden jeg begynder så er jeg kommet i tvivl om nogen få ting, har 12 stk frø af mærket Skunk #1 og dem kender i nok de fleste, var lige hvad jeg kunne skaffe så dem vil jeg prøve.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man starter, har skaffet 8 stk, plast potter, firkantet, så de passer til mit "skab" og de har en fin størrelse, så jeg ikke skal plante dem om (Det er min første gang som "have" mand så tager det som det kommer, og vil lige lære det hele, før jeg prøver det helt vilde :P ).

Vil det sige jeg blot putter 1 stk frø i hver potte (Har valgt at spire frøene først) som der står i den guide, og så ellers bare giver den tid, vand, og kærlighed? :)

Det jeg så er mest i tvivl om er dette her, hvis en plante nu er en han, er HELE planten så en hanplante, (ved godt jeg ikke er så kvik, men skal jo starte et sted :P) og hvis vi nu siger 6 ud af mine 8 planter er hunplanter, tager man så bare sine 2 hanplanter, og smider ud, og prøver at plante et nyt frø?

Kom gerne med andre tips, er bare lige et par ting jeg vil have på plads ingen jeg går i gang!

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Unicorn skrev:

Det jeg så er mest i tvivl om er dette her, hvis en plante nu er en han, er HELE planten så en hanplante, (ved godt jeg ikke er så kvik, men skal jo starte et sted :P) og hvis vi nu siger 6 ud af mine 8 planter er hunplanter, tager man så bare sine 2 hanplanter, og smider ud, og prøver at plante et nyt frø?

En han-plante er en han-plante ja, men der kan forekomme hermafroditter også, altså planter som både sætter hun-blomster og han-pollensække. Det skyldes enten dårlige gener eller for meget stress. Det er dog en god idé at fjerne både rene hanner og hermofroditter fra dine andre tøser da én pollensæk kan bestøve både dine tøser samt naboens planter og få dem til at bruge krafterne på at sætte frø og ikke på at udvikle saftige topskud.

Hvis du har kasseret 2 hanplanter, vil det nok være en smule upraktisk at starte nye frø op på deres plads i skabet, da de andre tøser forhåbentlig har vokset sig store og vil snuppe det meste af lyset fra evt. frøplanter (afhænger selvf. af størrelsen på skabet etc.). Hvis det ikke er noget problem, var det nok en bedre idé at tage stiklinger fra nogen af de planter du på det tidspunkt ved er hunplanter, og plante dem i stedet, så er du sikker på at de nye planter også er hunner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Unicorn skrev:
Vil det sige jeg blot putter 1 stk frø i hver potte (Har valgt at spire frøene først) som der står i den guide, og så ellers bare giver den tid, vand, og kærlighed? :)

Yeps, husk at spiren skal komme frem først ved at lægge den mellem to stykker våde toilet papier! - som du sikkert godt ved :)

Og ellers bare vande lidt, ikke meget. En god idé er at lade jorden tøre ud inden du skal vande igen, ikke så planten bliver gul, men lige så jorden bliver tør, så rødderne kan få ilt :) især når kim-planten er lille :wink:

Hold os opdateret i dit grow, altid spændene at følge med i :D

Titel:
Junior medlem

Mange tak for jeres svar, har haft gang i at bygge mit "skab" færdig i dag, og det blev sgu godt, nu mangler jeg bare at få størm/lampe op, og så skulle det køre, har netop fået en 400W lampe ind af døren, sådan en GIB 400W HPS pære, og denne skulle vel virke fint, til mine 6 planter, som jeg regner med at plante! :) Ellers mangler jeg lige at få en blæser ind, så jeg kan holde en stabil temp, ender jo med jeg ikke nænner og ryge mine kære børn! :D

Mine frø er som skrevet Skunk #1 da det lige hvad hvad jeg havde, overvejer lidt at skaffe en lampe til, og begynde på en anden slags også, måske noget mere da min skunk #1 er sativa (75%), og også godt kunne tænke mig en helt ren Indica, da jeg går hjemme med kraftige ryg smerter, og kan læse mig til at denne type er bedre mod smerte, ( Mest info fra den guide :P ) hvad vil i så anbefale der?

Håber ikke jeg spøger for meget, kan godt lide at have styr på det hele, så jeg ikke spilder min tid! ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Unicorn skrev:
Mange tak for jeres svar, har haft gang i at bygge mit "skab" færdig i dag, og det blev sgu godt, nu mangler jeg bare at få størm/lampe op, og så skulle det køre, har netop fået en 400W lampe ind af døren, sådan en GIB 400W HPS pære, og denne skulle vel virke fint, til mine 6 planter, som jeg regner med at plante! :) Ellers mangler jeg lige at få en blæser ind, så jeg kan holde en stabil temp, ender jo med jeg ikke nænner og ryge mine kære børn! :D

Mine frø er som skrevet Skunk #1 da det lige hvad hvad jeg havde, overvejer lidt at skaffe en lampe til, og begynde på en anden slags også, måske noget mere da min skunk #1 er sativa (75%), og også godt kunne tænke mig en helt ren Indica, da jeg går hjemme med kraftige ryg smerter, og kan læse mig til at denne type er bedre mod smerte, ( Mest info fra den guide :P ) hvad vil i så anbefale der?

Håber ikke jeg spøger for meget, kan godt lide at have styr på det hele, så jeg ikke spilder min tid! ;)

400w var måske lidt i overkanten :) Man kan sagtens få nogle gode planter med blot en 250w, bare husk at din lampe skal hænge omtrendt 50cm over planterne da ellers en 400w steger dine små børn!

En rigtig grum indica ville måske hjælpe lidt på dine ryg smerter, prøvede selv her forleden en grum indica og hjalp fantatisk på min hovedpine :)

Held og lykke med growet og hold os igen, opdateret! :joint:

Titel:
Junior medlem

Ja, ved godt der er smæk på denne pære, men var nu mere fordi jeg fik den gratis af en kammerat, som en gang selv har haft gang i et grow, men opgav efter en månede, da han skulle til udlandet og arbejde, så måtte overtage meget af hans udstyr! :)

Dog har jeg også overvejet at skaffe en lidt mindre, her i starten, så jeg ikke bruger sådan VOLDSOMT meget strøm! ;)

Hvad vil i anbefale af frø til en rigtig god Indica?

Mvh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale denne grumme indica

Billede

eller

Billede

:)

Titel:
Junior medlem

Uhhh, den ser også god ud! :P

Også et mærke som er til at skaffe, så det er bare kanon!

"hvornår kommer der væksthormon til hamp planter!" :D :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Chill dude! :joint:

Har du nogle billeder vi må se?

Titel:
Junior medlem

Ikke i nu, da mit digital kamera måtte lade livet nytårsaften, efter det røg i en kæmpe fadøl, under et mindre uheld med en raket som fløj ind i min lejlighed! :D Forstil jer 15 mennesker som går i panik i en 20 m2 stue fordi der kommer en raket ind af havedøren med ild i! :D er sådan noget man brude have på video!

Nå man det er så dødt nu, så prøver at skaffe et, så jeg kan få et par billeder af mit setup som jeg har lavet nu, tror det bliver rigtig godt!

Tænkte på om det ville hjælpe på sol lyset hvis jeg belagte mit skab med sølvpapir? :) eller ville dette være spild af tid?

Mvh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Unicorn skrev:
Ikke i nu, da mit digital kamera måtte lade livet nytårsaften, efter det røg i en kæmpe fadøl, under et mindre uheld med en raket som fløj ind i min lejlighed! :D Forstil jer 15 mennesker som går i panik i en 20 m2 stue fordi der kommer en raket ind af havedøren med ild i! :D er sådan noget man brude have på video!

Nå man det er så dødt nu, så prøver at skaffe et, så jeg kan få et par billeder af mit setup som jeg har lavet nu, tror det bliver rigtig godt!

Tænkte på om det ville hjælpe på sol lyset hvis jeg belagte mit skab med sølvpapir? :) eller ville dette være spild af tid?

Mvh

HAHA, gad jeg sku godt se på video :D

Men bare dine inder "vægge" er hvide, er det godt nok ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

sølvpapir er rigtigt dårligt til at reflektere, omkring en 60 % så vidt jeg husker, hvor hvid maling reflektere omkring en 70-80 % (Igen så vidt jeg husker) Hvis det godt må være lidt dyrt reflektere mylar omkring de 90 %. Ellers er er hvid maling Helt fint.

Titel:
Junior medlem

Okay, også bare en tanke jeg fik tidligere, da jeg sad og så på lidt udstyr, og så noget special papir, og tænkte om ikke sølvpapir var lige så godt? :) Det er heldigvis helt hvid maling, og med en smugle glans, så det ser ud til at virke rigtig godt! ;)

Og ja, synd man ikke havde sådan noget på video! :D heldigvis skete der intet, da det var en lille raket, så der fløj blot røde stjerner rundt i hytten, som efterlod nogen grimme sorte pletter! :(

Men forsatan der blev sat panik i folk, trods den store mængde alkohol og røg, så fløj folk op af sofaerne, selv dem der var helt væk! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mat hvid maling reflekterer faktisk bedst efter min erfaring... Men din maling skal nok virke også

Titel:
Junior medlem

Lyder godt! ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg ved ikke hvor langt du er nået endnu, men sørg for ikke at plante dine frø for dybt, for vådt eller under hårdt sammenpresset jord...

jeg havde ved mit første grow en hel masse ellers gode frø som døde pga af dette. jeg fandt ud af, at hvis man lige trykker et lille hul med lillefingeren på ca. 1-1½ centimeters dybde og derefter blot skubbede noget af den resterende jord henover, uden at trykke sammen, blev det bedst. og kun lige akkurat så meget vand at jorden er fugtig, ellers får kim-roden ikke ilt ;)

Titel:
Junior medlem

Mange tak for dette råd! :) begynder først at plante her på fredag, men skal nok blive godt, ! bliver helt spændene at se om jeg kan få et par planter op at køre! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]