MoS skrev:
Skabet er fint nok, dog kan du få problemer med varmen især om sommmeren, alternativt kunne du vælge en 150 watt Hps eller en Cfl af samme størrelse evt lidt større da Cfl afgiver mindre varme. Vælger du HPS kan du sagtens nøjes med en pære, eks. en Son T Plus fra Phillips.
Der vil naturligvis opstå en hvis varme i dit skab, men af egen erfaring ved, jeg at man sagtens kan køle et sådan skab ned med pc blæsere som indsugning/udsugning og generel ventilation.
Kulfiltre kan købes i mange størrelser, søg evt på Google, alternativt kan man selv fremstille et, og i dit tilfælde med en skab, kan det være mere hensigsmæssigt, da plads er alt afgørende i et skab.
Mylar kan man godt leve foruden, bare mal væggene hvide og/*eller skaf dig noget sort/hvid plastfolie, findes hos diverse grobutikker.
Bio Bizz lyder som en god ide, af andre gode gødninger kan nævnes GHE og Canna.
Der findes firkantedepotter, som er fordelagtige at bruge i et skab, fåes fra 1,5liter - 6 liter, igen Google.
Almindelig pottemuld er ganske udenmærket at dyrke i, blot husk det er forgødet normalt mellem 6-8 uger frem.
MoS:mrgreen:
Synes ikke jeg kan finde et HPS-kit på under 250W?, men bliver det så ikke også for lille en belysning til 4-6 planter? Ved en pære på under 250 W skal der så ikke bruges ballast?
Okay, også det jeg var kommet frem til mht ventialtion.. Er en stor gulv ventilator som jeg skruer krydsfødderne af, og så skruer med beslag ned i bunden, og så ellers 120 mm papst blæsere for at skabe den øvrige ventilation, samt udsugning til kulfilter. Har fundet et kulfilter der tager 160cb/h hvor den 120 mm papst blæser passer til mht luftgennemstrøm, burde det ikke være fint i mit skab?
ja men synes bare alle foreslår Mylar da det virkelig får lyset til at genskinne? Og ellers er alle sider samt bund og låge malet hvide i skabet.
jeg regner med at køre planterne i 11 liters firkantede potter gennem hele forløbet da jeg så slipper for at plante dem om 2-3 gange.. har jeg læst mig frem til at den metode virker lige så fint...