Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da mit kommende grow-skab ikke er så højt ( H: 165, D: 60, B: 115) har jeg nu mere eller mindre besluttet mig for at bruge lysstofrør i stedet, dels skyldes det mindre varmeudvikling da det er i et skab, men også dels at disse kan hænge meget tæt på planterne, så de kan altså blive større..
har læst flere forskellige tråde rundt omkring, men er stadig i tvivl om hvilke der ville passe til et skab i min størrelse?
Så hvis der er nogen der ku hjælpe med nogle links til et godt setup til vegge og grow til en overkommelig pris ville det være kanon...
Tænker både på lys, reflektor, ballast (hvis den ikke er indbygget?).
Dels pære til vegge og til grow...

På forhånd tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Søg efter CFL... En billig løsning, der så vidt jeg husker fungerer ala elsparepærer - bare med flere watt=)

CFL is the way to go=)

Titel:
Medlem

T5 er bedre hvis du har nok af dem. 80-100 W og derover skulle give ganske gode resultater, især strømforbruget taget i betragtning.

Vi må ikke linke til forhandlere herinde, benyt istedet Google eller diverse canna-sider såsom DCF eller ICMag q:

En rimelig "kendt" tråd med en masse gode T5 pix:

http://www.icmag.com/ic/showthread.php? ... ghlight=t5

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
Kong_Koger skrev:
T5 er bedre hvis du har nok af dem. 80-100 W og derover skulle give ganske gode resultater, især strømforbruget taget i betragtning.

Vi må ikke linke til forhandlere herinde, benyt istedet Google eller diverse canna-sider såsom DCF eller ICMag q:

En rimelig "kendt" tråd med en masse gode T5 pix:

http://www.icmag.com/ic/showthread.php? ... ghlight=t5

Hejsa, sorry jeg lige bruger dit topic, er ny mht indendørs grow, så er meget nysgerrig.

jeg har søgt lidt rundt efter de T5 pære, og jeg er kommet frem til at det skulle være rør på ca. 30 - 60 cm? de pære jeg har fundet har max været på 56w, normalt læser jeg at folk har min. 400w hængende over deres planter.. hvor mange t5 rør skal der så til for at kunne lave 2-3 planter ca... 4 stk eller??

er det mærkbart hvor meget mindre strøm de bruger? og hvad med varmen? er det intet problem?

og så en sidste ting, hvor tæt kan de hænge på dine planter??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan få noget der kaldes et "stiklinge armatur".Der er 2 dobbelte kompakte T5 rør på 55 watt.Lampen giver næsten 10.000 lumen,så det er så absolut rigtig godt til at vegge planterne.Det er ovenikøbet "sparepærer" så du sparer en masse i strøm (specielt de første 14-21 dage).Så smider du dem under HPSén når de skal blomstre.De varmer heller ikke så meget,så selvom det er high output rør kan du have dem tæt på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]