Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: øst for vesterhavet :-)
Jeg kan ikke li det...

iflg label på Canna's pH- grow, ( http://www.canna-uk.com/products_additi ... usage.html ) skal man bruge 5ml/100l. (vel at bemærke når man læser den tyske el. hollandske label) På linket står godt nok bare Add pH adjuster in very small doses (5ml) to the nutrient tank, checking the value of the pH level until desired pH level is achieved (5,2-6,4)

Bare lige for at notere..jeg dyrker i jord, men derfor vil jeg gerne det passer, når nu man har måleudstyret.

Min vandtønde er på 60l og jeg ville lige prøve at lave nogle tests og se hvordan tingene fungerede.
Jeg fyldte 20l i tønden, testede pH'en til 7,6 og EC'en til 0,9 (her er min growschedule http://www.growguide.info/growschedule/index.php...mit Water hardness value er 0.9 og jeg bruger normal feeding)
Jeg tilkoblede vandpumpe, varmelegme og iltsten til luftpumpe og smed det ned i.
Jeg blev fortalt da jeg købte mit gødning m.m. at pH juster først til sidst da flere at produkterne flytter ved pH værdierne...fint nok.

Jeg har så min tønde, med alm postevand, 20 liter, samt diverse udstyr i den for cirkulation, temperatur og iltning.
Jeg tilsætter så min Canna Vega, 20ml ( http://www.canna-uk.com/products_terra/ ... _vega.html ) + Rhizotonic, 40ml (bemærk, kun ½del af anbefalet) ( http://www.canna-uk.com/products_additi ... tonic.html ) og måler så igen, FØR jeg tilsætter -pH. (og røre selvfølgelig rigtig godt rundt hver gang)
Målingen viser EC'en ligger på 1,1 (har jo også kun ½del af anbefalet i) men min pH ligger helt oppe på 8,3 okok, der stod jo den ville stige...lidt godt nok Jeg snupper så min Canna pH- grow og kigger på flasken, læser kun den engelske vejledning (der hvor der intet står noget om 5ml. til 100l.) starter så med 1ml....måler, pH:8,0, ok lidt mere så...2ml mere...måler, pH:6,6 -
6,7..lidt mere...1ml mere, måler, pH:6,3...lidt mere...1ml. mere, måler, pH:6,0 FINT! Men hallo, tæl lige 1+2+1+1=5ml. I 20 liter det var det der stod på den tyske label til 100 liter!!!!!
Nå, men ok, jeg tænker jeg lige vil lade det stå en j's tid og cirkulere og så lave en ny pH måling, så sagt så gjort OG NU BLIVER DET VIRKELIG WEIRD synes jeg.. målingen efter en j's tid viser pH er steget til 6.6 nå, jeg er jo ny i det her, så jeg fyrer mere pH- i, 1½ml. og får den igen ned på 6.0
SÅ bliver jeg i tvivl om der er for meget af det pH- i (giftstads) da jeg jo har 6½ml. i og label siger 5ml. til 100l. Så jeg vælger IKKE at bruge det og venter til at finder ud af mere.
Laver ny blanding med 20l, light feeding med ½del af rhizotonic denne gang, der ender jeg på EC:1.1 (perfekt) men pH:8.1..putter så 2ml. pH- i og får den ned på 7,0 og vander med det (min 1. vanding/blanding)
Idag, ser de stadig fine ud, så helt galt gik det ikke!
Jeg vil så lige måle igen...bare lige fordi...har jo ikke puttet noget i, så pH'en skulle da være det samme IKKE SANDT!!! FORKERT! helt sindsygt er pH steget natten over til 8,4 WTF!!!!!!! HVAD SKER DER? Det burde da ikke kunne stige når ikke der bliver taget eller tilført noget!!!! (eneste jeg kan tænke på er den ilt sten...kan den hæve pH??)
Nå, men jeg ville jo ikke putte mere gift i (canna ph- grow) så jeg læser at eddike kan nedsætte pH'en. Finder noget hvidvinseddike i køkkenet og laver en test...det virker sgu! I tønden med blanding nr.2 (den pigerne fik mad af ) som var steg til sindsyge 8,4 i pH, får 45-50ml (i ca.17l.) og pH'en banker ned i 5,6 - 5,7 (det jo det vi vil have ikke?) men nu lugter tønden sgu af eddike..er det så smart for pigerne???

HJÆLP!!! ANYBODY!!! især brugere af samme produkter (Canna)

Skal jeg bare skide på label på canna's pH- grow og putte i til min pH er nede i 5,2 - 6,2??? Der sker jo intet hvis jeg kun putter den 1ml/20L som anbefalet... Kan da ikke passe jeg ikke kan få pH down med pH down (og ovenikøbet ikke en af de billige). Og hvordan kan pH'en stige over natten???

Hvad gør jeg forkert?

Titel:
Junior medlem

sad lige og tænkte... :roll: hvordan kan de skrive 5ml. til 100L. på flasken? Kommer det ikke an på hvad pH man har og hvor langt man skal ned???

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Er det ikke nok at holde tråden ét sted? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er en kendt sag at Canna anbefaler lidt høje doser.Nogen har mistet planter på den bekostning.Men med det sagt syntes jeg Canna laver en rigtig god gødning,bare vær lidt forsigtig når du måler det ud.Til jord er 1/3 af det de anbefaler tit nok.

Titel:
Junior medlem

tks Gonzo... nice 2 know. Er sq ved at få grå hår i hovedet over det.
og Xpert...nej, det ikke fordi man får så hurtig respons her på de DK growsider, men overkommede ikke lige forklare det hele på engelsk igen... I forvejen træt af vand :evil: 2 dage med det pis. Største problem er min pH stiger over natten....men først når jeg har tilsat pH-
Hvis bare jeg blander alm vand (pH:7.6, EC:0,9) med vega + rhizotonic og lader det stå stiger pH'en ikke (bliver på syge 8,8...det er det der rhizotonic. De skriver den skulle øge pH'en lidt...hm) men når jeg så dagen efter pH justere det til 6,8 / 7,0, bruger noget af det og lader det stå med varmelegme (sat til 23grader) og cirkulationspumpe, så i løbet af bare 3½ timer er pH'en på 7,7 !!!!
:x WTF sker der???????

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har nogenlunde det samme vand som dig,og vi må bare leve med den langsomt stigende PH.Det giver initialt et par dage hvor man lige skal nedjustere PH´en i hydro f.eks.Men når bufferen i gødningen begynder at virke (jeg bruger GHE total) stabilizerer det hele sig,så det er meget små doser PH down der skal til..Du skal ikke gå så højt op i om den driver lidt,det er ok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]