Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

fed site :) har lige et spørgsmål.har fundet nogle 150w hps.kan jeg bruge det til noget.tænker 4-6 planter måske :?: har neon med noget gro og white i.til min veg periode.men er det nok med de 150w hps til blomstring.ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge :?: :?: :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
fed site har lige et spørgsmål.har fundet nogle 150w hps.kan jeg bruge det til noget.tænker 4-6 planter måske har neon med noget gro og white i.til min veg periode.men er det nok med de 150w hps til blomstring.ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge

Øhhh....

150 HPS er fint, er det kun pærer du har fundet eller med ballast?

Ja 150W er fint til blomstring hvis man har et par stykker, en kan også gøre det, men ikke ligeså godt

Neon? Du skal ikke bruge neonlys men lys omkring 6000K til vegge

Citat:
ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge

Ja budsene er skide gode at ryge :)

Titel: 150 Watt HPS
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
For mange år tilbage, da jeg kun havde mulig for et skab med et par planter i, brugte jeg en 150 watt HPS, med nogenlunde resultater, havde mellem 6-10 planter i 3,5 liters potter af gangen som gav mellem 5-10 gram pr plante, så ja det kan du sagtens. Jeg vil dog anbefale dig at bruge HPS lampen i hele forløbet, både veg. og blomst...

MoS:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
fed site har lige et spørgsmål.har fundet nogle 150w hps.kan jeg bruge det til noget.tænker 4-6 planter måske har neon med noget gro og white i.til min veg periode.men er det nok med de 150w hps til blomstring.ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge

Øhhh....

150 HPS er fint, er det kun pærer du har fundet eller med ballast?

Ja 150W er fint til blomstring hvis man har et par stykker, en kan også gøre det, men ikke ligeså godt

Neon? Du skal ikke bruge neonlys men lys omkring 6000K til vegge

Citat:
ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge

Ja budsene er skide gode at ryge :)
en lidt ældre.lampe fra drivhus :lol: den er med ballast.og den virker.der er glas under lampen.vil det ikke være bedst at fjerne det :?:

Junior medlem

xmass hydro skrev:
fed site :) har lige et spørgsmål.har fundet nogle 150w hps.kan jeg bruge det til noget.tænker 4-6 planter måske :?: har neon med noget gro og white i.til min veg periode.men er det nok med de 150w hps til blomstring.ved godt det kommer i blomst og danner toppe.men er det også godt at ryge :?: :?: :?:
den pære der sidder i er http://www.lamptech.co.uk/Spec%20Sheets ... eco150.htm

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Til vegge ville jeg nok finde en anden da 150W i det røde spektrum ikke er særligt velegnet til veg. Men ellers helt fin bloom-pære du har fået fat i selvom den er lidt lille. Men resultater får du sikkert

Bare husk at de ikke har uendelig levetid, plus at lysintensiteten falder med alderen

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
Til vegge ville jeg nok finde en anden da 150W i det røde spektrum ikke er særligt velegnet til veg. Men ellers helt fin bloom-pære du har fået fat i selvom den er lidt lille. Men resultater får du sikkert

Bare husk at de ikke har uendelig levetid, plus at lysintensiteten falder med alderen
ja den er ikke så stor.men er glad for den kan bruges.den er gratis :D .skal også bare lige bruge den til en enkelt høst.skal have 400whps.ser ud til der er mange fin resultater med 400w.glæder mig til at komme igang.skal bruge nogle low rider.tror du ikke det er bedst :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LR er lidt spild at dyrke indendørs efter min mening. Med mindre man har meget begrænset plads selvfølgelig

Du vil få mere ud af nogle ordentlige gener, og hvis det er pladsen der trykker, kan man nedbinde eller lave et SOG/SCROG-grow.

LR udendørs er bedre da man kan høste 1-2 gange mens de andre bliver færdige

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
LR er lidt spild at dyrke indendørs efter min mening. Med mindre man har meget begrænset plads selvfølgelig

Du vil få mere ud af nogle ordentlige gener, og hvis det er pladsen der trykker, kan man nedbinde eller lave et SOG/SCROG-grow.

LR udendørs er bedre da man kan høste 1-2 gange mens de andre bliver færdige
vil da sætte mig ned og finde nogle andre frø så.vil jo gerne høste så meget så muligt.du har måske et forslag til frø.plads kunne jeg nok finde.men da jeg kun har den 150w lige nu.er der jo klart en grænse.for hvad den kan dække.tak for responsen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]