Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey igen:)

Nu syntes jeg det var på tide jeg skulle kickstarte mine planter i blomst og jeg læste på et forum man kunne smække en sort plastik pose over planten og lukke den helt til i 48 timer, derefter skulle plantent tro det var ved at være vinter og gå i blomst. Det er nu gjordt og virkede med 4 sorte sække da planten er rimelig stor, også ville jeg meget gerne hører om der er nogen der har erfaring med det, om det er godt eller dårligt. Eller hvad man eller skal gøre, da de står i et drivhus og får for meget sol.

Titel:
Medlem

om det er godt eller dårligt det er lidt svært at sige. dine planter kan blive svitset lidt hvis du bruger sorte affaldssække da sort tiltrækker varmen. men ellers er der ikke rigtigt nogle bivirkninger bortset fra at dine planter kan blive stressede og udvikle sig til hermafroditter.

Titel: ..
Junior medlem

Okay de har nu stået under plastikpose i 23 timer. men læste inde på et andet forum at man kun skulle have dem stående 24 timer, og jeg havde nu læst 48? Nogen der har prøvet dette før?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

48 timer er klart mest sikkert.

Titel: ..
Junior medlem

Okay helt sikkert, men hvad med fugtighed? og gør det noget hvis man lige kigger til dem hurtigt?:P Kan næsten ikke lade dem være:D

Titel: Re: ..
Moderator
Brugeravatar

skunken skrev:
Okay helt sikkert, men hvad med fugtighed? og gør det noget hvis man lige kigger til dem hurtigt?:P Kan næsten ikke lade dem være:D

Tror ikke fugtigheden er et problem, nu der ikke er topskud på, du skal nærmere tænke over varmen.

Ja, hvis der kommer lys til kan det spolere kickstartningen af blomstringen.

Titel:
Junior medlem

Jeg har nu taget plastikposen af og jeg syntes topskudende ser lidt mere gule ud end før men det kan jo være pga stress selvfølgelig.

Og tager det langtid for plantet at blomstre efter man har taget posen af eller skulle det ske samtidig?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

skunken skrev:
Jeg har nu taget plastikposen af og jeg syntes topskudende ser lidt mere gule ud end før men det kan jo være pga stress selvfølgelig.

Og tager det langtid for plantet at blomstre efter man har taget posen af eller skulle det ske samtidig?

Jeg har oplevet begge dele, men for det meste gik de i blomst sammen med.

Ja, det er højst sansynligt varme stress.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
jeg har præsis samme problem som skunken har, mine planter er heller ikke blomstret, for 5 min siden tog jeg plastic poserne af efter de havde siddet i 48 timer, der er ingen forskel, desværre.. nu overvejer jeg at nippe dem så de ikke skal bruge krafter på større blade og smide det hele i topskud, men har ingen anelse om, om det vil virke.. men uanset hvad kan jeg ikke gøre så meget nu, frosten er lige om hjørnet, og de skal stå i 10 uger ca efter de er begyndt at blomstre (så vidt jeg har forstået?)

så hvis de skulle komme i bloms ville jeg stadig ikke kunne nå at få dem høstet inden frosten kommer.. jeg kan vel næsten betragte mine babys som dødsdømte? :cry:

hvis der er nogle af jer som har en nødsplan må i meget gerne skrive den, jeg er åben over for alt, jeg skal bare ha noget ryger ud af dem..

Titel:
Junior medlem

ja lige præcis det samme problem jeg har, de står i et rimeligt stort drivhus og jeg har ingen anden mulighed for at dække det til med 2 presenninger men problemet er mine naboer nok ville kigge lidt;)

Men hvis der er nogen der står med samme problem vil jeg meget gerne hører om nogen kan hjælpe de skulle være færdig blomstret nu men de er dårlig nok gået igang noget der har nogen gode råd, eller bare noget jeg kan gøre for at få en høst ud af det?

Titel:
Junior medlem

Har nu smidt et par presenninger over drivhuset, men ved ikke om jeg skal lukke det helt af og åbne for det så du for noget lys i løbet af dagen eller om jeg kan lukke det nogenlunde til men så det ikke er mørklagt men der er stadig en smule lys men ikke direkte??? :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dæk helt af. Planterne skal tro det er nat, eller jordens undergang så de skynder sig at blomstre.

Uden at forsegle rummet helt selvfølgelig

Titel:
Junior medlem

Her er nogen pics af planten, har dog ikke bedere kamera end min mobil men det var da et forsøg..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Også må i gerne give nogen hjælp hvis i ser noget:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]