Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa!

Jeg skal til at prøve at dyrke nogle lowriders. Det er første gang jeg dyrker overhovedet.

jeg skulle mene at jeg har alt hvad jeg skal bruge, og har læst meget om emnet.

Men jeg har lige nogle få´ spørgsmål:

1. Jeg har prøvet at finde ud af hvor meget lys de skal havde. mange steder har jeg læst 6-18 timer under hele forløbet, da de selv går i bloms. Andre siger 12 timer lys 12 timers mørke. Hvad mener i??

2. Jeg har bestilt en 400w Phillips pære. men jeg valgte den "for growing" og har senere fundet ud af at jeg skulle bruge "bloom" versionen, da de ingen vegefase har. Mit spørgsmål går så på. kan jeg godt bruge den alligevel, eller skal jeg ud at købe igen??

3. kan jeg burge almindelig hvejord til indendørs gro, og bare selv tilsætte gødning, så den opnår ønskede ph værdi??

Takker på forhånd:)

SIOUX

Titel:
Hey :)

Først og fremmest burde du læse http://www.dcfonline.dk/cf

og bagefter kan du læse denne her

Joint Docters lowryder guide.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=9811

Held og lykke

Titel:
Dedikeret medlem

Lampen er fin - den er faktisk god til formålet, du behøver slet ikke at tænke i at investere i en veggepære men i længden vil det være både bedre og billigere.

I vegge skal de have 18 timers lys og når du skifter til blomst kan du give en mørkeperiode på omkring 36-48 timer så de fatter at de skal blomstre og derefter give dem 12/12.

Lad være med at brug havejord. Invister i enten god dyrkningsjord eller lav egen jord udarbejdet efter cd-guiden.

Hvis du laver en grotråd her eller på dcf vil folk gerne hjælpe dig igennem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Lampen er fin - den er faktisk god til formålet, du behøver slet ikke at tænke i at investere i en veggepære men i længden vil det være både bedre og billigere.

I vegge skal de have 18 timers lys og når du skifter til blomst kan du give en mørkeperiode på omkring 36-48 timer så de fatter at de skal blomstre og derefter give dem 12/12.

Lad være med at brug havejord. Invister i enten god dyrkningsjord eller lav egen jord udarbejdet efter cd-guiden.

ja..men jeg er jo kommet til at købe en vegge pære, og ikke en blomst pære. Kan jeg godt bruge en vegge pære til hele foløbet alligevel, eller er tvunget til at købe en blomst pære istedet??

SIOUX:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
SIOUX skrev:
Ayers Rock skrev:

ja..men jeg er jo kommet til at købe en vegge pære, og ikke en blomst pære. Kan jeg godt bruge en vegge pære til hele foløbet alligevel, eller er tvunget til at købe en blomst pære istedet??

SIOUX:D

Køb en pære til blomst i stedet. Måske kan du være heldig at du kan bytte den anden hvis den ikke har været i brug

Ellers er det jo ikke mange basseører det koster. Vil helt klart kunne betale sig i længden

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

okay:) men jeg beholder nok også denne her, da jeg senere vil dyrke andet en LR :)

Men jeg har ikke råd til en anden lige nu. så tror du/i at jeg godt ville kunne dyrke LR med en veggepære et par uger eller 3 inden jeg har råd til en bloom??:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
SIOUX skrev:
okay:) men jeg beholder nok også denne her, da jeg senere vil dyrke andet en LR :)

Men jeg har ikke råd til en anden lige nu. så tror du/i at jeg godt ville kunne dyrke LR med en veggepære et par uger eller 3 inden jeg har råd til en bloom??:)

Ja det er muligt, men resultatet vil ikke blive ligeså godt. 2 uger fra frø, så er planterne heller ikke særligt store. Men meget længere skal der nok ikke gå

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
SIOUX skrev:

Ja det er muligt, men resultatet vil ikke blive ligeså godt. 2 uger fra frø, så er planterne heller ikke særligt store. Men meget længere skal der nok ikke gå

ok...jeg må havde hold på en ny pære inden2 uger så..tusinde tak for alle svarene:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]