Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jydeland
Hejsa

Jeg har læst at man skal købe en tand bedre tænd/sluk ur til HPS lamper. Men den jeg har købt kan ikke starte min lampe.

Nogen som ved hvor "den rigtige" kan købes?

/Thomas

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har købt mine i et supermarked, de virker i hvert fald fint. Har du et billede af den timer du har købt?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja det kan jeg lige tage når jeg kommer hjem fra work.

Men det er den billige model jeg købte - de havde ikke andet i XL byg, så tog chancen. - 29.95 - kunne jeg nok have sagt mig selv.

Men da jeg var derude idag, sagde de de ikke havde bedre modeller end denne, kun en udendørs, hvor indmaden er den samme, men til udendørs brug.

Titel: Døgnur
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Kvaliteten er noget svingende på de almindelige døgnure, man kan købe, men når der blot er en lampe igang, er de okay, dog er det en fordel, at have nogle liggende, hvis nu uheldet er ude. Alternativt kan du investere i et relæ, hvilket ofte er en fordel ved flere lamper men også ved en enkelt lampe, da relæet så tager "skraldet" i starten når lampen tænder, de mange tusinde volt en lampe bruger ved opstart er dog så kortvarig, at det ikke normaltvis skader et døgnur.

God weekend...

MoS:mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har nogle Harald Nyborg fættre til 20 kr, men tiden il vise om den kan styre en 600 watts hps.
Der står de går op til omkring 3500 watt men om de har ampere nok må tiden vise
?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

GunnarGuchi skrev:
Har nogle Harald Nyborg fættre til 20 kr, men tiden il vise om den kan styre en 600 watts hps.
Der står de går op til omkring 3500 watt men om de har ampere nok må tiden vise
?

Tror det er den samme som jeg har købt i XL byg, der står også 3500w på den. Men som MoS skriver med den svingende kvalitet er jeg i tvivl, om han mener, at de dårlige "vil brænde af" eller om man skal prøve sig frem med et par stykker...? Ville allerhelst at der var en som bare kunne sige, gå i Bauhaus og køb den til xx kr - så funker det.

Titel: Døgnure
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Der der menes, er at da døgnure er blevet så billige som de er, må kvaliteten også være der efter, min erfaring siger mig, at de holder mellem 1-2 år, derefter begynder de at blive dårlige, ved indsættelse af et relæ, har jeg oplevet, at de lever længere uden at svigte, selv de billige. Derfor er det også en fordel, at have nogle ekstra liggende, hvis nu uheldet er ude, det samme gør sig gældende med blæsere, pumper, altid en fordel, at have backup.

MoS:mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]