Møhlenberg skrev:
BisMann skrev:
Det kommer meget an på hvordan du passer dine planter, hvilken lampe du benytter dig af, gødning mm. alt imellem 20-200 gram er "normalt". Hvis du har tænkt dig at gro Sativa planter hovedsalig, så kan 2 meter godt komme til at knibe i længden. Normalt bliver planter i hvert fald 150 cm høje, og derudover skal du have jord, plads til lampe og reflektor, og afstand imellem lampen og planten så du ikke brænder den af.
Bare Rolig Bismann, jeg vil passe mine planter så godt som jeg kan. Jeg får en 600w pære med i handlen, så det bliver nok den, selvom jeg har hørt at de 2 første månede er det bedst at bruge 400w er det rigtig??. Synes bare Sativa tiltaler mig, da jeg virkelig synes den skævhed man får er bedst. Men jeg kan vel bare tvinge den i blomst når den er blevet "for" stor ik?
Okay lyder lækkert, tror mere ideen mht. 400W de to første måneder, at der ikke er den store forskel på effekten på planten, derfor vil man spare noget strøm mht. forskellen på de 400W og 600W. Jeg har dog ikke ret meget forstand på lamper, ved dog at der er forskellige spektrum som fungere bedst til henholdsvist blomstring og vegge perioderne.
Ja, du kan tvinge den i blomst, men du skal gøre det en del før den bliver "for" stor. Ved overgangen til blomstring har planterne med at vokse sig til omkring dobbelt størrele, så der kan du komme i knibe. Du har selvfølgelig muligheden for at binde planterne ned. Hvis du vil maximere dit udbytte vil jeg anbefale dig at læse om SOG (Sea Of Green) hvor et net begrænser højden og for planten/planterne til at fylde i bredden og dybden.
Har du foresten tænkt på udluftning i teltet?