Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 12:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fælder
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey hey... Nogen der har ideer/erfaringer med at bygge fælder, det er jo snart høst tid og de satans hampetyve ligger garanteret på lur...

Jeg mener det, jeg er parat til at gøre reel skade på eventuelle tyve... så hvis du kender til en smart fælde eller en anordning så skriv det endelig her=)

DØD OVER HAMPETYVE

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Du kunne grave en grav rundt om dit bed, snitte nogle pinde spidse, put dem ned i graven og dæk det til... Ægte Rambo style :)

Snupletråde kan vel også bruges.... stram in snor ud et sted, som du ved at evt. tyve ville gå. Sørg for at snoren laver en form for larm hvis "aktiveret", så kan du hvertfald høre hvis der er tyveri :)

Hehe, kunne ikke lige finde på andre ting, men synes selv den med snoren er ret god, overvejer nemlig selv det samme

Mvh Benjamin

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: tæt på
Hey HopIFjorden ..

Nu er jeg faktisk helt noob i det her selvdyrk shijt ;)..
Men er kommet igang sammen med nogen venner, men håber godt nok ikke der er nogen der kunne finde på at nuppe planter. Har i da store problemer med det ? altså folk stjæler jeres "tøser" .

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Citat:
Nu er jeg faktisk helt noob i det her selvdyrk shijt Wink..
Men er kommet igang sammen med nogen venner, men håber godt nok ikke der er nogen der kunne finde på at nuppe planter. Har i da store problemer med det ? altså folk stjæler jeres "tøser" .

Tro mig... Så snart nogle af de fucked up, tyveagtige, små bøsserøve hører at man har hamp i haven, så skal de nok snige sig ind og nakke planterne...
Så det er et ret stort problem

Mvh Benjamin

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Død over hamperøvere (eller ihvertfald kraftig smerte)

Har tidligere hos mig selv og andre lavet fælder med fiskesnøre og ting der larmer voldsomt. De fleste bliver lidt skræmte hvis der er 30 1½L colaflasker der falder 1 meter ned på nogle fliser, og forhåbentligt forsvinder igen

Fik en god ide fra en anden tråd med fiskekroge på fiskesnøre strategisk placeret, evt. med ting der larmer i den anden ende. Brug fantasien. Tror en 40-50 tre-kroge i mellemstørrelse burde kunne gøre jobbet

Et bat er en god ting at have, ikke til at slå med, men til at skræmme. Om du har tænkt dig at slå dem eller bare true, det aner de jo ikke ;)
Derudover er der jo en tradition for at hampetyve ikke bliver meldt til panserne, så der er normalt kontant afregning...

Eller få fat i en 2-3 600W halogen-pærer og placer strategisk med en bevægelsessensor eller en hjemmelavet snuble/falde/rive/flå/larme/lys/hænge-fast-fælde m. bat som overtalelsesmiddel

Forskræk dem så de overhovedet ikke tør at nærme sig din have! Lad som om du er den værste psykopat øst for USA

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yes sir... Snubletråde skal klart op, havde også overvejet at købe en bevægelsescensor, de koster vel ikke møj i harald nyborg - ville først sætte barberblade på snubletrådene, men ok 3-kroge med modhager kan vel klare tricket....

Opdaterer tråden når jeg kommer videre...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

barberblade er nok lige i overkanten, selvom det nok ville være effektivt

3-kroge er pænt irriterende hvis man sidder fast i en 4-5 stykker i mørket ;)

Sensorer koster mellem 200 og 1000kr alt efter model

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:

3-kroge er pænt irriterende hvis man sidder fast i en 4-5 stykker i mørket ;)

Noget du har erfaring med :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
jeg tager skarp afstand fra den slags fælder, tænk hvis det gik ud over uskyldige naturister.....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
jeg tager skarp afstand fra den slags fælder, tænk hvis det gik ud over uskyldige naturister.....

Det har du ret i... men nu er det i min egen have det forgår... men har også tænkt på diverse dyr osv...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:

Der tilfældigvis render rundt i ens private have kl. lort om natten? Så er de sku selv ude om det

Skal selvf. ikke gøres ved guerilla-grows!!!

Citat:
Noget du har erfaring med :twisted:

Næææ, simpel logik ;)

Evt. sæt nogle lavt, ca. 30-40cm over jorden størrelse ekstra store og fæstnet til flere stk 100kg line. Kan lige se det for mig, en pottyv med 2-3 store kroge hængende fast i bukserne/benet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
ahh ok, regnede med det var guerilla

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Kan ikke huske hvem der postede ideen i sin tid på dcf.. Det er ret grotesk det her (især historien der fulgte med), men poster det nu alligevel, for det er nu ret godt fundet på. Kombineret med nogle advarselsskilte "Farlige fælder forude, hund og seriøs dyrker" (seriøs dyrker bør stå først :lol: ), så synes jeg faktisk den er undskyldt. Tyven blev jo advaret, ikke?

Indsæt forsigtigt barberblade lodret i stænglerne for neden. På langs selvf. Bliver det gjort forsigtigt nok vil barberbladene dække flængen selv så ved-/sikar ikke beskadiges nævneværdigt.

Går det ud over nogen naturister, så må de bare lade være med at gnubbe deres bag mod Cannabis planter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Brombær buske. Selvfølelig ikke dem uden torne.

Titel: Re: Fælder
Medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
Hey hey... Nogen der har ideer/erfaringer med at bygge fælder, det er jo snart høst tid og de satans hampetyve ligger garanteret på lur...

Jeg mener det, jeg er parat til at gøre reel skade på eventuelle tyve... så hvis du kender til en smart fælde eller en anordning så skriv det endelig her=)

DØD OVER HAMPETYVE

Idiot! Det kan du ikke mene seriøst?!

Der er nok en grund til at dine planter bliver nakket. Du har vel sagt det til dine venner der har sagt det videre, osv!

Det er skide ærgeligt, men der er ikke andet at gøre end at holde en pause med dyrkeriet.

Direkte at gøre skade på andre pga noget skide røg? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tenka skrev:
HopIFjorden skrev:

DØD OVER HAMPETYVE

Der er nok en grund til at dine planter bliver nakket. Du har vel sagt det til dine venner der har sagt det videre, osv!

Det er skide ærgeligt, men der er ikke andet at gøre end at holde en pause med dyrkeriet.

Idiot.. mine venner stjæler ikke fra mig og går ikke og blabrer op med den slags - det er ikke sejt at kende en som kender en som dyrker pot, så hold dine venskabelige erfaringer for dig selv og lad være med at projektere dem over på mig!

Nu er det sådan med min have at jeg ikke har en mur rundt om, og folk i mit nabolag er en bråget flok!

Det er ikke pga noget skide røg, din abe - det er sgu da mine små babyer som der er blevet brugt mange timer i salskab med....

Idiot

Titel:
Dedikeret medlem

Hampetyve er uintelligente. De rykker en plante op NÅR de ser den, de vender ikke tilbage senere når den er klar til høst... Men du kan jo ligge klar med en riffel :twisted:

Medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
Tenka skrev:
HopIFjorden skrev:

DØD OVER HAMPETYVE

Idiot.. mine venner stjæler ikke fra mig og går ikke og blabrer op med den slags - det er ikke sejt at kende en som kender en som dyrker pot, så hold dine venskabelige erfaringer for dig selv og lad være med at projektere dem over på mig!

Nu er det sådan med min have at jeg ikke har en mur rundt om, og folk i mit nabolag er en bråget flok!

Det er ikke pga noget skide røg, din abe - det er sgu da mine små babyer som der er blevet brugt mange timer i salskab med....

Idiot

Uanset hvad kommer der ikke noget seriøst ud af dit indlæg, du ved jo ikke engang selv hvad du vil have ud af det? Hjælp, mine planter bliver taget?! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tenka: Dyrker du selv?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Tenka: Dyrker du selv?

Nej, og jeg stjæler heller ikke hampplanter! :P

Jeg forstår udenmærket HopIFjorden og ville selv blive ærgelig over hvis det skete hos mig. Men at opfodrere til at gøre skade eller spørge til råds på den måde deler jeg ikke - heller ikke selvom det måske ikke er ment seriøst og bare som en fustration? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]