Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Mit kamera er desværre lige gået istykker, så jeg blivr nødt til at forklare hvordan min planter ser ud. Der er intet på DCF som ligner hvad der er galt.

Det er de nedeste blade som er ved at dø. De er visne i spiserne og lettere gullige. Det som skræmmer mig mest er at der er sådan nogle "gange" på dem, som om der er nogle dyr der har gået på dem men jeg kan ikke finde nogle dyr. Kan godt være at det ikke er dyr.
På bagsiden af bladene på gangene er der nogle bitte små sorte prikker, men de er altså meget meget små.

Hvad pokker kan det være?

Jeg tror bestemt ikke jeg vander dem for meget og de får gødning en gang om ugen. Måske for de for lidt...?
En anden ting er at de nok står i for små potter men det kan vel ikke være det...?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Hvis der er små grønne skud eller nye grene fra bladhjørnerne, på de visnene blade, er det helt naturligt. Små sorte prikker kan være larve ekskrementer (lort), men så ville der også være huller i bladene eller spist af kanten. Du kan også kigge HER

Senest rettet af Flimmer 04 aug 2007 14:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Ar fuck det er sq dyr! De har lagt æg eller noget i bladene og jeg er næsten 100 på at det er de samme som dem her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19809

hvad er det for nogle sataner???

Titel:
Medlem

Ok jeg er kommet lidt videre mht hvad det er.
Det er med ret stor sikkert hed en Leafminer. Ved ikke hvad det hedder på dansk, men det ligner mest af alt trips, men kan godt være at det ikke er det.

Ham her har også Leafminers, som ser ud helt som mine planter:
http://boards.cannabis.com/basic-growin ... ice-p.html

Nu mangler jeg bare at finde en god kur.

Titel:
Medlem

Hej flimmer. Tak for linket. Har selv lige selv læst om Minerfluer, som det umiddelbart der. Har dog stadig ikke fundet ud af en nem måde at fjerne dem på men der lavet et middel som hedder conserve imod dem.

Jeg har bare fjernet de inficerede blade og ser hvordan det går.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]