Halløj i hampen
Endelig skal det være... Jeg skal dyrke noget seriøs hamp.
Bunden er lagt. 30 planter er sået, og er blevet et par uger gamle. Det er Early Girl, Early Bud og Early Mist fra Nirvana Seeds, 10 af hver.
De er til mit drivhus, og de er dyrket frem under en selvbygget grolampe med 4 sparepærer. 27 er kommet frem, og de er ca 20 cm høje.
Drivhuset har sol hele dagen, men hæk på skyggesiden, og jeg vil så sætte reflekterende folie på indersiden af den væg.
Grodanmark har noget "Mylar reflektionsfolie" der skulle reflektere 98% lys, men mon nu det er nødvendigt ? Mon ikke sølvpapir har samme effekt, bare en smule reduceret ?
Jeg har købt to 58W grolux rør, og et armatur i Harald Nyborg, og vil sætte det op som lystilskud i drivhuset, og give planterne lidt ekstra lys tidlig morgen og sen aften, når solen står lavt.
Jeg er kommet alt for sent i gang, men håber at kunne redde den med det ekstra lys, og god isolering i drivhuset, og måske lidt varme i oktober, hvis de ikke når at blive færdige. Håber de er så "early" som de lover.
Næste projekt er indendørs. Jeg har 14 m2 i et rum jeg kan bruge som jeg vil. Jeg har til dette bestilt 12 grolux 58w, og overvejer en ekstra lampe til blomstring...men hvad mon jeg skal vælge ?
Planterne er 30 White Widow og 10 AK48 fra Nirvana Seeds, men der er nok ikke plads til alle.
Slutteligt har jeg købt 10 Lowryder Automatic #2, til "pynt" rundt omkring.
Ventilationen er på plads, og er RIGELIG kraftig.
Jeg gider ikke noget fancy stuff, alt skal kunne købes billigt, og jeg har investeret ca 2400,- i ovenstående.
Noget bud på hvor meget mon jeg kan høste i oktober ?
Den der kommer tættest får en smagsprøve af min mest sublime bubblehash...
Der kommer nogen billeder, når jeg lige finder ud af hvordan og hvorledes.
God ryger....