Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 19:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: gule og visne
Junior medlem
Brugeravatar

Hey. Er ny her på boarded. Har lige et par spørgsmål som jeg håber på i kan hjælpe med.

Købte en skunkmix fra frøbanken her for en månedstid siden, 12 af de 20 frø spirede og jeg havde dem en uges tid i så og prikle jord under en 115W son-t lampe med reflektor. Herefter er de blevet plantet ud i min vens drivhus i nogen af de der potter man som rødderne kan vokse igennem.
Hans grund ligger meget lavt og der stod et par cm vand i drivhuset. så vi gravede jord op et andet sted i haven og fyldte på, samt fyldte nogen leca nødder under potterne og oven på jorden. Jorden har har hele tiden været lidt fugtig (ikke direkte våd) og på et tidspunkt hang de lidt med bladene, men da solen kom stod de fint igen, så de er ik blevet vandet i de snart 3 uger de har stået der. Der har været lidt problemer med snegle der har spist lidt af sidebladene, men ik noget alvorlig og de er nu ved at være så høje at det ik er et problem længere. men her de sidste par dage er sidebladene begyndt at blive lysegule og på 2 af planterne er de direkte visne.

Hva kan der være galt? Kan det skyldes for meget vand i undergrunden eller ska de måske ha noget gøgning? Ved godt vi kom lidt sent igang, men min kammerat har først lige købt huset, så det var der vi fik idéen.

Håber nogen kan hjælpe?? :(

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kommer an på hvordan de er gule og visner, det kan være ret mange ting, prøv at spor dig ind med cf guidens "problem-guide" http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm jaa, hvor uploader i pic?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
et par billeder er altid en god hjælp ;) men som du beskriver det lyder det som mangel på gødning.

tjek http://www.rygegrej.dk/cf under 'problemer'

og denne, som måske er lidt mere uddybet visse steder men er på engelsk: http://www.weedfarmer.com/cannabis/plan ... _guide.php

Edit: hehe, hov. havde gang i noget andet var vist lidt for sløv :joint:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

apollyon666 skrev:
Hmm jaa, hvor uploader i pic?

Imageshack.com - den eneste jeg kan huske, så den bruger jeg bar :p

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm har lige prøvet der, men den vil ik uploade.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

apollyon666 skrev:
Hmm har lige prøvet der, men den vil ik uploade.

Så prøv http://www.photobucket.com

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Her er lidt blandede pic. et par gule, et par visne, nogle fine, en der er spist, og en med snegleslim.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede[/img]

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Håben en kan komme med lidt gode råd? :?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis du kiggede under "problemmer" som både jeg og ganjaman har sagt, vil du se at det kan være:
De gule blade:
-Overervanding
-fosfermangel
-nitrogenmangel

de brune i kanten:
-slem varmestress
-kalium mangel.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvis du kiggede under "problemmer" som både jeg og ganjaman har sagt, vil du se at det kan være:
De gule blade:
-Overervanding
-fosfermangel
-nitrogenmangel

de brune i kanten:
-slem varmestress
-kalium mangel.

Overvanding kan jeg ik gøre så meget ved efter som endnu ik er blevet vandet, men som tidligere beskrevet står i rimelig våd undergrund.

Varmestress (nogen forslag?) de står i drivhus, top vinduet åbner selv når det blir meget varm.

Nogen forslag til hvilken form for gødning? går ud fra det er det du mener med de forskellige mangler?

Jeg er førstegangsdyrker, har prøvet at sætte mig så godt ind i tingene som muligt, har har også læst jeres link. i øvrigt den side jeg læste inden jeg begyndte. , men det er nogen gange lettere at lære af andres råd og erfaringer. Detr er ik fordi jeg ik gider læse..!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Du kan evt. tage en rude ud af drivhuset eller åbne døren når det bliver alt for varmt, men ser ikke ud til at det bliver et problem den næste uges tid.

Canna har nogle ret billige flydene gødninger, 1 liter for 60,- og så skal du have én til vegge perioden, og én til blomstringen.. Kan købes på diverse Web-butikker, søg på google :)

Ja undskyld, det var måske lige agressivt nok skrevet.. Rart at hører at du har gjort dine forberedelser :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Du kan evt. tage en rude ud af drivhuset eller åbne døren når det bliver alt for varmt, men ser ikke ud til at det bliver et problem den næste uges tid.

Canna har nogle ret billige flydene gødninger, 1 liter for 60,- og så skal du have én til vegge perioden, og én til blomstringen.. Kan købes på diverse Web-butikker, søg på google :)

Ja undskyld, det var måske lige agressivt nok skrevet.. Rart at hører at du har gjort dine forberedelser :)

Hey, tak for den hurtige feedback. kan sgu ik lige finde der der canna. Er det noget med man ik må poste direkte link?

Har kigget lidt på den side der hedder rygegrej. men synes jeg har lidt svært ved at finde ud af hva der er til vegge perioden, og hva der ska bruges til blomstringen. kan du evt. sende en pm eller noget?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

apollyon666 skrev:
BisMann skrev:

Hey, tak for den hurtige feedback. kan sgu ik lige finde der der canna. Er det noget med man ik må poste direkte link?

Har kigget lidt på den side der hedder rygegrej. men synes jeg har lidt svært ved at finde ud af hva der er til vegge perioden, og hva der ska bruges til blomstringen. kan du evt. sende en pm eller noget?

Ja vi må desvære ikke linke til forhandlere, heller ikke over Pm.

Men gødningerne hedder
"Canna Terra Flores" - Til blomst
"Canna Terra Vega" - til veggetationsfacen

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ok, takker.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

lige et sidste spørgsmål. kan ik rigtig se noget om blandingsforholdet, vil en liter af hver være nok, eller ska jeg ha større mængder?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

apollyon666 skrev:
lige et sidste spørgsmål. kan ik rigtig se noget om blandingsforholdet, vil en liter af hver være nok, eller ska jeg ha større mængder?

En liter af hver skulle gerne holde et par grows. :)

Titel: UV stress
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej Apollyon,

Dine planter ser altså fine ud, er sået sent men det skal nok gå..
Nu er 115W altså ikke ligefrem nogen sol..

Jeg er overbevist om at de nederste blade, inkl. kim bladende er blevet svitset af solen i planternes første dage udendørs. forskellen mellem det kunstige lys, og så solen som den var på det noget sene udplantnings tidspunkt har simpelt hen været for meget.
Denne ”solskoldning” viser sig typisk inden for 2 uger..

Det ligner bestemt ikke gødnings mangel, det bygger jeg bl.a. på at de nye bladsæt ser fine grønne ud, samt ser ud til nok at skal få fuld størrelse.

Ved gødningsmangel i den tidlige veg. fase ses mangel på gødning (primær N) ved at godt nok gulnes de nederste blade, men nye blade bliver meget små, og væksten i det hele taget aftager kraftig.

Jeg ville ikke gøde på nuværende tidspunkt :!:

Vil meget gerne se nye billeder om en lille uges tid.

Held og lykke med jeres grow..
:D

Titel: Re: UV stress
Junior medlem
Brugeravatar

Imonol skrev:
Hej Apollyon,

Dine planter ser altså fine ud, er sået sent men det skal nok gå..
Nu er 115W altså ikke ligefrem nogen sol..

Jeg er overbevist om at de nederste blade, inkl. kim bladende er blevet svitset af solen i planternes første dage udendørs. forskellen mellem det kunstige lys, og så solen som den var på det noget sene udplantnings tidspunkt har simpelt hen været for meget.
Denne ”solskoldning” viser sig typisk inden for 2 uger..

Det ligner bestemt ikke gødnings mangel, det bygger jeg bl.a. på at de nye bladsæt ser fine grønne ud, samt ser ud til nok at skal få fuld størrelse.

Ved gødningsmangel i den tidlige veg. fase ses mangel på gødning (primær N) ved at godt nok gulnes de nederste blade, men nye blade bliver meget små, og væksten i det hele taget aftager kraftig.

Jeg ville ikke gøde på nuværende tidspunkt :!:

Vil meget gerne se nye billeder om en lille uges tid.

Held og lykke med jeres grow..
:D

ska nok holde tråden opdateret.

ska det forståes på den måde at (solskoldningen) først viser sig nu efter 2-3 uger? da det er her inden for de sidste 2 - 4 dage at de er blevet sådan?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg tager lige en chance og siger det betyder at det er inden for cirka 14 dage at sol skoldningen ville vise sig. Der kan gå alt fra 1 dag, til 14.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]