Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 12:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Man kan købe nogle grønne "bægere" der forhindre sneglene i at komme i nærheden af planten. Du kan også lave en slags "fæstning" omkring dine planter, bare husk på at snegle klatre. Du kunne evt lave en rende om dine planter, med plastik og salt i bunden, da snegle reagere meget voldsomt på salt. De dør skam ofte. Du kan også lave et lille elektrisk net om dine planter, som sneglene skal over, da snegle i realiteten er en stor muskel, ligesom din tunge.

Ja kun fantasien sætter grænser.

Held og lykke herfra ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis der ikke er voldsom meget vegetation omkring planterne kan ferramol være en yderst god ting for dine planter

Er lidt dyrt, men 2,5kilo rækker langt, og sneglene dør af det. Det er ikke giftigt, udover for snegle.

Min mor begyndte at behandle sin have med det da jeg var oppe at besøge dem for en uge siden, og her i weekenden var der væsentligt færre snegle end før hvor man ikke kunne undgå at træde på 5-10 stykker hvis man krydsede græsplænen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vil klart anbefale at du anskaffer dig et af de såkaldte 'sneglehegn'. De er bare for fede og så virker de rent faktisk uden at skulle ty til giftstoffer eller saltfælden, som jeg synes er rimelig skummel.

Titel:
Dedikeret medlem

.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det nytter heller ikke så meget at du bare beskytter din have, sneglene skelner ikke imellem din og dine naboers. Du kan derfor udrydde ligeså mange du vil, der vil altid komme flere med mindre du får hele nabolaget til at gøre en indsats

Ferramol har virket hos mine forældre, men ja det skal spredes hver gang det har regnet, men alligevel, de har taget mange snegle

Du skal desuden begynde meget tidligere da alle sneglene har lagt deres æg. De skal udryddes før de kan komme til det, så efter nogle år med seriøs udryddelse burde antallet være formindsket, men det kræver en fælles indsats

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har sået 2 gange 6 frø som alle er blevet ædt af snegle inden jeg har nået at få set dem.
Jeg har sat små beholdere op med øl og vand og det tiltrækker sneglene med succes.

Titel:
Dedikeret medlem

...............

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
Etherlungs skrev:
Jeg har sået 2 gange 6 frø som alle er blevet ædt af snegle inden jeg har nået at få set dem.
Jeg har sat små beholdere op med øl og vand og det tiltrækker sneglene med succes.

Åhh, jeg er ked af at fortælle dig, det bliver et par dyre planter. Sådan overlevede mine sidste år.
Planen var at vi ville lægge vores indsats tideligt på året. Vi har lagt mange slagsplaner i vinterens løb. Men de er kommet i så store mængder at du ikke kan forstille dig det. Sidste år havde vi et mindre problem... i år er det ikke vores have længere. Vi kan ikke gå i bare fødder derude mere...

Kender det godt, det kunne man ikke for nogle år siden hos mine forældre. Og et af mine spots ligger i samme område, med ligeså mange eller flere af de kryb :evil:

Citat:
Jeg har givet mine unger et par pølsetanger og vist dem hvilkne sjove lyde de laver når man smider dem på bålet

Sådan, de er heller ikke mere værd

De er alene sammen med myg på listen over dyr jeg afskyr mest

Btw: En 1m bambuspind og et lille prik midt på sneglen giver et fremragende resultat hvis man svinger den hurtigt fremad
Det er faktisk utrolig hvor langt man kan kaste en snegl på den måde. Det er vigtigt at få de døde snegle så langt væk som muligt da de æder døde artsfæller

God vind med dine killerslugs, håber du får bugt med dem. Men med din heftige population forudser jeg et mylder næste år (de lægger vist 400 æg hver). Lad os håbe at vejret er med os næste år så de fleste kreperer

Titel:
Dedikeret medlem

.............

Titel:
Dedikeret medlem

Min farfar går faktisk hver dag i sommerperioden og drysser dem med salt. Helt seriøst. Han er også helt vild i haven. Men har forhørt mig, og han mener også at man kan sætte små bægere med eddike i jorden, da det vist skulle tiltrække sneglene og når de ender i det drukner de for alvor.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Ferramol har jeg prøvet, gjorte hverken fra eller til, det forsvant bare hvergang det regnede. Så jo en pakke på 2,5 kg til 350 kr, er til at overleve, men ikke hvis der skal regne hele sommeren. Men ender nok med at det er det jeg skal prøve igen"
skrev bellaDonna atropa

Køb det i en korn og foderstof i tyskland 25 kg for tja 800 kr. den tyske udgave er mere resitent over for regn og dermed meget længere varende
og prisforskellen ere også til at få øje på faktisk nok til at sponserere en tysklands tur.
Tysk navn "snegel korn" sådan cirka.

Titel:
Dedikeret medlem

.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

svaret kan være en øl-fælde !

Grav et hul i græsplænenen og sæt et glas ned i hullet - sørg for at hullet passer præcist til dit glas/beholder. Fyld din øl-fælde med 2/3 øl.
Sneglene er vilde med øllet og drukner sig i det !

Det lyder vandvittigt, men jeg har taget optil 28 stk. i en fælde på 1 nat. Jeg har også hørt at mælk gør det samme - og nu også eddike iflg. Søren puttes farfar.

Metoden skal kombineres med ihærdig daglig jagt med saksen. Jeg fik de små svin væk efter ca. 10 dage og jeg napper stadig ca. 10 om dagen. De skal snuppes inden de lægger æg (200-200 stk pr. snegl)

Titel:
Dedikeret medlem

..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Satans kryb

Og hvorfor skal ferramol være så dyrt? Der er alskens afgifter på fordi det er et bekæmpelsesmiddel, men det er jo ikke giftigt for andet end snegle, og effekten yderst god mod dem som skal udryddes.

Ligesom regeringes stramninger på vindmølle-området... Hvorfor gøre det skide besværligt og begrænse mulighederne for at sætte gratis miljøvenlig strøm op når vi nu har så store problemer med forurening?

Grr

Dedikeret medlem

25 kg ferramol pr sæk skal vi have gang i en indsamling for at befri fæderlandet for sneglens uvæsen.
Går lige ned og ser om jeg kan læse noget mht areal det skal dække osv. vender tilbage

Titel:
Medlem
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
Etherlungs skrev:

Åhh, jeg er ked af at fortælle dig, det bliver et par dyre planter. Sådan overlevede mine sidste år.
Planen var at vi ville lægge vores indsats tideligt på året. Vi har lagt mange slagsplaner i vinterens løb. Men de er kommet i så store mængder at du ikke kan forstille dig det. Sidste år havde vi et mindre problem... i år er det ikke vores have længere. Vi kan ikke gå i bare fødder derude mere...

Gør dig selv den tjeneste og gå i gang med at samle/dræbe så mange som muligt allerede i år. På alle tænkelige måder.
Jeg har givet mine unger et par pølsetanger og vist dem hvilkne sjove lyde de laver når man smider dem på bålet( jeg er ellers en person der roder rund i en bålplads inden jeg tænder op , så små kravl har en chanse for at komme væk)

BellaDonna.

Det er stadig ikke lykkedes for EN eneste plante at overleve. Jeg har sat 4 beholdere op med øl (blandet med regnvand :( ). Der er rigtig mange der er faldet i og druknet, især de orange snegle.

Jeg har gravet en voldgrav uden om planterne så de eneste steder der kan kravles over er hen over ølbeholderne.
Desværre kan de satans snegle jo stadig kravle op af den lodrette jordvæg.
Vi har et ordentligt stykke jord hvor jeg gerne må plante 2-3 planter men trods alle mine påfund er der stadig en hær af snegle der gør det rigtig svært.
Jeg tager nogle billeder, jeg har også lavet et vildthegn da der ellers straks kommer rådyr og æder dem lige når de er kommet op af jorden.

Titel:
Dedikeret medlem

det aktive stof i ferramol er jernvitrol som kan købes for 30 kr pr kg i garta eller contan2. 1% af det blandes med havregryn, pasta eller andet og vupti har du ferramol til max 3 kr kiloet.

Titel: Hæ hæ
Dedikeret medlem

Tak Lis
:lol: :lol: :lol: :lol:

Vil det sige , at hvis jeg tager en jernvitriolblanding til græsplænen og blander den med lidt vand eller måske endda en havregrød så har jeg snegle korn?
Eller skal jeg finde garta eller contan2?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]