Mjello (:
Jeg har været pasiv tidsfordrivs bruger af dette forum for nogen tid og har fundet mange gode informationer samt en masse underholdning.
I år har jeg et grow projekt på min altan, det er en lukket altanen med mulighed for at åbne udtil ved hjælp af skydevinduer. Da det er mit første grow har jeg brug for lidt vejledning, jeg har læst Christian Florentines' guide og søgt forumet igennem men kan ikke finde svar på et par spørgsmål.
spørgsmål:
- Har plantet i nogle blomster spande jeg har nappet på arbejde, har desvære ikke puttet leca nødder i og der er ingen huller i spandene. Så er i tvivl om jeg skal skære huller i spandene så rødderne har bedre mulighed for at få luft, eller om det er nok bare at lade jorden tørrer helt ud før jeg vander igen?
- Jeg har forsøgt mig med topping teknikken, har kun lavet den på nogen af mine planter fordi jeg er lidt usikker på de. Har lavet 3 normale og en fim. Har uploaded et par billeder som det kunne være nice med lidt feedback på =)
- Gødning, er det dumt at lade helt være. Ville gerne lave øko planter, men kolort og andet guf har jeg ikke lige mulighed for og organisk gødning har jeg ikke forstand på. Men vil droppe min hippie plan vis udbyttet bliver betydeligt mindre ved at lade helt være med at gøde.
- Næsten alle mine planters første kim plade at visnet, er det et dårligt tegn har læst at bladende starter med at visne nede fra ved eks. udtøring. Ellers synes jeg mine planter ser fine ud, men tag venligst et gluk på billederne. De får fint med sol da det er en sydvendt altan, imellem mine vandninger lader jeg jorden tørrer helt ud så rødderne kan få ilt, men blandene kan have en tendens til at hænge til tider mon jeg har brug for huller i mine spande?
Billeder kan i se her:
http://viewmorepics.myspace.com/index.c ... Id=1522067Det var hvad jeg havde at byde på hvad tvivl angår, ellers vil jeg bare sige på forhånd mange tak for hjælpen glæder mig sygt til at blive selvproducerende det er en sygt dejlig hobby er allerede så glad for de små at jeg er ude at tjekke til dem hverdag

Have a fucking great time!

BILLED UPDATE:
Efter hannerne er sorteret fra har jeg 4 velfungerende females tilbage.
Til dem der har lyst at lurer lidt er der her nogle billeder, kvaliteten er nok ikke den vildeste i har set men mit cam sucks - sorry:

Denne har jeg toppet med fim teknikken, synes selv det er blevet meget nice

Almindelig topping

Den eneste jeg ikke har toppet

Close up af FIM topping, 4 potensielle topskud - nice

Jeg har yderligere et par spørgsmål:
1) viser planterne nogle tegn på at det er på tide at plante om til større potter? Har jeg brug for at plante om ? =)
2) Jeg har modtaget min canna gødning igår efter lang vente tid, kan mine planter tåle at få 5ml pr. L fra starten eller skal jeg starte mildere op og så øge doseringen hen ad vejen - mener de er jo ved at være halv store.
Vil lige takke alle der har hjulpet mig på vej, dette er sgu et dejligt forum =)