Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Mjello (:
Jeg har været pasiv tidsfordrivs bruger af dette forum for nogen tid og har fundet mange gode informationer samt en masse underholdning.

I år har jeg et grow projekt på min altan, det er en lukket altanen med mulighed for at åbne udtil ved hjælp af skydevinduer. Da det er mit første grow har jeg brug for lidt vejledning, jeg har læst Christian Florentines' guide og søgt forumet igennem men kan ikke finde svar på et par spørgsmål.

spørgsmål:
- Har plantet i nogle blomster spande jeg har nappet på arbejde, har desvære ikke puttet leca nødder i og der er ingen huller i spandene. Så er i tvivl om jeg skal skære huller i spandene så rødderne har bedre mulighed for at få luft, eller om det er nok bare at lade jorden tørrer helt ud før jeg vander igen?

- Jeg har forsøgt mig med topping teknikken, har kun lavet den på nogen af mine planter fordi jeg er lidt usikker på de. Har lavet 3 normale og en fim. Har uploaded et par billeder som det kunne være nice med lidt feedback på =)

- Gødning, er det dumt at lade helt være. Ville gerne lave øko planter, men kolort og andet guf har jeg ikke lige mulighed for og organisk gødning har jeg ikke forstand på. Men vil droppe min hippie plan vis udbyttet bliver betydeligt mindre ved at lade helt være med at gøde.

- Næsten alle mine planters første kim plade at visnet, er det et dårligt tegn har læst at bladende starter med at visne nede fra ved eks. udtøring. Ellers synes jeg mine planter ser fine ud, men tag venligst et gluk på billederne. De får fint med sol da det er en sydvendt altan, imellem mine vandninger lader jeg jorden tørrer helt ud så rødderne kan få ilt, men blandene kan have en tendens til at hænge til tider mon jeg har brug for huller i mine spande?

Billeder kan i se her: http://viewmorepics.myspace.com/index.c ... Id=1522067

Det var hvad jeg havde at byde på hvad tvivl angår, ellers vil jeg bare sige på forhånd mange tak for hjælpen glæder mig sygt til at blive selvproducerende det er en sygt dejlig hobby er allerede så glad for de små at jeg er ude at tjekke til dem hverdag :)

Have a fucking great time! :shock:

BILLED UPDATE:

Efter hannerne er sorteret fra har jeg 4 velfungerende females tilbage.

Til dem der har lyst at lurer lidt er der her nogle billeder, kvaliteten er nok ikke den vildeste i har set men mit cam sucks - sorry:

Billede
Denne har jeg toppet med fim teknikken, synes selv det er blevet meget nice :)

Billede
Almindelig topping

Billede
Den eneste jeg ikke har toppet

Billede
Close up af FIM topping, 4 potensielle topskud - nice ;)

Jeg har yderligere et par spørgsmål:

1) viser planterne nogle tegn på at det er på tide at plante om til større potter? Har jeg brug for at plante om ? =)

2) Jeg har modtaget min canna gødning igår efter lang vente tid, kan mine planter tåle at få 5ml pr. L fra starten eller skal jeg starte mildere op og så øge doseringen hen ad vejen - mener de er jo ved at være halv store.

Vil lige takke alle der har hjulpet mig på vej, dette er sgu et dejligt forum =)

Senest rettet af kussekrelle 04 jul 2007 17:49, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem

hov glemte at skrive at jeg kom lidt sent igang så de er kun en måned gamle.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

- Det ville klart være bedst for planterne hvis der var hul under dine blomsterspande, både for at give ilt til planterne men også for at dræne vand væk så rødderne kan få ilt og de ikke rådner.

- Det ville være smart hvis du uploadede dine billeder et andet sted end hvor man skal logge ind for at se billederne, mange har ikke en myspace, jeg har ikke, og kan derfor ikke give dig feedback på dine planter. Brug evt. http://imageshack.us/ .

- Du bør helt bestemt gøde, dine planter for brug for næring, hvis du har planer om at få et udbytte bør du gøde, helst med gødning beregnet til cannabis, blandt andet har "Canna" nogle produkter, vær opmærksom på at der både findes gødning til vegge og blomstringsfacen.

- Det er HELT normalt at kimbladene visner, kimblades funktion er at suge energi fra solen til at vokse og skabe større blade som derefter kan suge mere energi.
Hvis de hænger, er det typisk overvanding der er tilfældet, og ja igen, jeg vil anbefale dig at bore nogle huller i spandene!

Titel:
Junior medlem

Ja okey tænkte det sgu nok, må igang med saksen - Sorry vidste ikke man skulle logge ind på myspace, men har fikset det her: http://www.123hjemmeside.dk/mybabies/9025545

Titel:
Moderator
Brugeravatar

De ser fine ud :) De er ved at skyde igen fra fim/toppingen, så ikke noget problem dér.

Titel:
Junior medlem

du kan få økogødning på nettet... søg efter organic og søg efter en shop nær grænsen ved tyskland eller en der hedder HOD

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen
Jeg har bestilt canna terra vækst + blomst og går igang med at gøde så snart det kommer hjem, nogen anbefaling til hvor tit og i hvor store mængder jeg skal gøde?

Har også lavet huller i bunden af min spande og løftet dem op så der kan komme luft inden under.

Regner med at ligge flere billeder op med henblik på hjælp til at kønsbestemme, en af dem er begyndt at få synlige kugler men har læst at tidlig hun kan ligne en han så tør ikke slagte den endnu.

Hygge

Titel:
Moderator
Brugeravatar

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19289 her snakkes der om Canna gødning.

Forsat godt groheld.

Titel:
Junior medlem

Hey jeg tror den her er en han, men hvad ved jeg?
vil gerne have det bekræftet, det ville være dumt at slagte grønsagen uden at være 110% sikker.

[img=http://img413.imageshack.us/img413/7636/pic0020xr9.th.jpg]
[img=http://img248.imageshack.us/img248/6655/pic0021ow2.th.jpg]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
kussekrelle skrev:
Hey jeg tror den her er en han, men hvad ved jeg?
vil gerne have det bekræftet, det ville være dumt at slagte grønsagen uden at være 110% sikker.

[img=http://img413.imageshack.us/img413/7636/pic0020xr9.th.jpg]
[img=http://img248.imageshack.us/img248/6655/pic0021ow2.th.jpg]

Han ja, fjern venligst hvis du ikke vil have frø ;)

Titel:
Junior medlem

Ja tænkte det sgu nok, den er slagtet nu - tak for hjælpen!

Titel:
Junior medlem

canna er forresten ikke æko bar så du v det

Titel:
Junior medlem

Yes i know, men det virker meget mere lige til end organisk gødning så droppede mine idyliske intensioner (:

Titel:
Skater du ? :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Stangss skrev:

Hvordan kan det være du spørger ham om det?

P.S. Jeg gør, mhihiih.

Sorry for Offtopic.

Titel:
Junior medlem

Stangss skrev:

Ved ikke hvordan jeg har afsløret mig selv, men ja det sker da stadig er godt nok noget vissen. Ville nok kalde mig selv hygge skater, mine dedikerede år på boardet ligger et par tilbage hehe =)

Titel:
Junior medlem

kemal skrev:
Stangss skrev:

Hvordan kan det være du spørger ham om det?

P.S. Jeg gør, mhihiih.

Sorry for Offtopic.

Har lige kigget de billeder igennem jeg har postet og ingen af dem indholder boards eller andet skater gear, så vil tro det er de to billeder af han planten som er taget med et fisheye som har gjort ham mistroisk :)

Titel:
Medlem

Hos HoD kan du få BioBizz og et par andre organiske gøgningsprodukter. Canna har også lavet en Bio-serie, organisk that is...

Titel:
Junior medlem

Oi, jeg tror desvære også denne her er han. Har jeg ret?

Billede

Thanks =]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg ved ikke om det bare er mig, men det lidt svært at se hvad der er hvad med den fiske linse.. :)

Jeg kan næsten love at du ikke vil være i tvivl om det er mænd eller kvinder når de første blomster viser sig. Det er en kæmpe hjælp hvis man kigger lidt på nogle af de guides der er rundt om på netter. Der er en udemærket en her på forummet..

Held og lykke med det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]