Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har aldrig dyrket før, men er kommet i besiddelse af nogle Northern Light frø som jeg gerne vil gro på min altan. Jeg har læst Christian Florestans fantastiske guide, så jeg mener jeg har styr på det aller mest basale. Men har dog et par spørgsmål:

Først og fremmest er det for sent at begynde nu? (Udbyttet behøver ikke være enormt, det er mere for hyggens skyld)

Altanen får 5-7 timer sol dagligt, er det nok?

Er der en nogen der har erfaringer med et "vandingssystem" á la en cola flaske uden bund med vand i til hvis man er udenbys i et par dage?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak
JD

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er lidt sent at begynde nu, men vil tro du liige kan nå dét. Men det kan i høj grad betale sig at få noget praktisk erfaring, spir evt. halvdelen af dine frø, og gem resten.

Igen, det er ikke optimalt, men det kan nok gå.

Planterne kan godt klare sig en dag eller to uden vanding, især udendørs.

Hvis du har læst cf guiden ordentligt burde dér være rimelig styr på det.

Titel:
Junior medlem

Fantastisk, jeg var bange for at de ville nå og dø af kulde inden de blomstrede.
Jeg har besluttet mig for at købe noget Canna gødning. Er der nogen der har anbefalinger til en online butik? (Jeg ved ikke om man må skrive navne på butikker, men ellers er der ikke en som kan sende mig en pm)
Jeg skal nok lave en growlog over hele projektet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

JD skrev:
Fantastisk, jeg var bange for at de ville nå og dø af kulde inden de blomstrede.
Jeg har besluttet mig for at købe noget Canna gødning. Er der nogen der har anbefalinger til en online butik? (Jeg ved ikke om man må skrive navne på butikker, men ellers er der ikke en som kan sende mig en pm)
Jeg skal nok lave en growlog over hele projektet.

Brug google. Så skal du nok finde hvad du søger. Forhandler links er nemlig ikke tilladt

Titel:
Dedikeret medlem

JD skrev:
Er der en nogen der har erfaringer med et "vandingssystem" á la en cola flaske uden bund med vand i til hvis man er udenbys i et par dage?

Samme spørgsmål har jeg. Jeg rejser en uge til udlandet her på lørdag, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at holde min plante gangbar. En mulighed ville være at omplante den til en lidt større skål (da jeg også kan få gødet den samtidig) og vande godt, og derefter håbe at den hverken drukner eller tørster. Og derefter evt stille den i vinduet og lade den få luft, sol og vind.

Hjælp søges.

(skal lige siges at det er en spæd plante, kun få cm høj og lige fået blade)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Søren Putte skrev:
JD skrev:

Samme spørgsmål har jeg. Jeg rejser en uge til udlandet her på lørdag, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at holde min plante gangbar. En mulighed ville være at omplante den til en lidt større skål (da jeg også kan få gødet den samtidig) og vande godt, og derefter håbe at den hverken drukner eller tørster. Og derefter evt stille den i vinduet og lade den få luft, sol og vind.

Hjælp søges.

(skal lige siges at det er en spæd plante, kun få cm høj og lige fået blade)

Hvis du ikke har råd til et vandingsanlæg kan du med lidt fingersnilde strikke et sammen, tag fx e 1.5 liters flaske og lav et hul i kapslen som ikke er større end at der drypper en dråbe ud af gangen, så skal du bare montere flasken så den hænger meget tæt på jorden tæt ved stammen..

Måske ikke den mest optimale metode, men billig og den har da holdt mine planter i live gennem to roskilder..

Titel:
Dedikeret medlem

Super ;) det gør jeg. Glæder mig til at se den lille når jeg kommer hjem igen :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det bedste vandingssystem er en god kammerat med en ekstranøgle og et klargjort vandingsskema. så kan vedkommende også ringe af og til med updates :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]