Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg har tænkt på at spørge mine forældre om jeg må have en enkelt hamp-plante. Bare til pynt! Evt. en uden thc så de ikke tror jeg vil ryge den (jeg kommer nok til det hvis det er en med thc haha).

Men kan man godt have sådan en stående i vindueskarmen til pynt? Går jo så ikke efter 'udbytte' eller den slags... den er bare pæn. Men lugter den for meget? Og kan den godt overleve uden lampelys.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kan godt lade sig gøre, især når du ikke går efter et udbytte, de kan godt lugte en del i blomstringsfacen..

Titel:
Dedikeret medlem

Men er det en kraftig lugt som vil fylde hele huset (eller hele mit værelse) med en tung, kvalm hash-stank så alle der træder ind vil tænke 'narkoman, man!' eller er det bare en dejlig let duft som fungerer som luftrenser? :P

Hvilken slags ville egne sig til at stå i en vindueskarm?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dit værelse vil kunne lugte af dét, da jeg groede skunk#01 på værelset lugtede mit tøj også af skunk en periode :D

Mange vil sige LowRyder da den ikke bliver så stor, men hvis det er industri hamp (thc-frit) så har du nok ikke flere sorter at vælge imellem.

Titel:
Dedikeret medlem

Er det egenligt ulovligt at besidde Èn hashplante?

Og hvor kan man købe thc frit hamp? Er det ligesom at dyrke hamp med thc i? Det kunne jo være godt med lidt øvelse ;) så kunne det være jeg kunne blive dyyyyygtig til at lave planter, og måske låne en plads i nogens drivhus... :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er ulovligt at gro hamp ja, endda også selvom den er thc-"fri", uden tilladelse, og den kan tage flere årtier at få.

Der er industrihamp i det meste fuglefodder. Det er det samme ja :) Ja øvelse gør mester!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som førnævnt er industrihamp nok det du skal have hvis det skal være THC fri, men selvom de er det og koster meget lidt for en pose med et kilo hos en dyrehandler, så er de som førnævnt lige så ulovlige at besidde som dem MED THC.
Står de i en vindueskarm uden sollys størstedelen af dagen og uden suplerende gødning, vil de ofte blive tynde og ranglede og risikere at få gulnede evt blade der falder af pga gødnings og specielt Nitrogen mangel.

Hamp kræver en del lys og næring for at gro optimalt indendørs.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis planten ikke må lugte særlig meget, så vil jeg anbefale Lowryder. Den fylder heller ikke særligt meget og kan sagtens blomstres færdig (hvis nu du alligevel vil have lidt røg) i vindues karmen. Jeg har selv gang i samme og det går glimrende.

Og så skar denne bemærkning mig altså i øjnene:

Citat:
Men er det en kraftig lugt som vil fylde hele huset (eller hele mit værelse) med en tung, kvalm hash-stank så alle der træder ind vil tænke 'narkoman, man!'

Hvis du har venner/bekendte der vil stemple dig som narkoman for at have 1 hamp plante så ville jeg nok overveje om det er nogle personer jeg overhoved gad lukke ind i mit hjem. Men nok om det.

Nå ja, så skal du vel også lige have at vide at det hedder en "hamp plante" og ikke "hash plante". Hash er topskud (blomster) der er forarbejdet. Men det kan du jo selv finde ud af ved at søge lidt, hvis det skulle have interesse.

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem

Farmand skrev:
Hvis planten ikke må lugte særlig meget, så vil jeg anbefale Lowryder. Den fylder heller ikke særligt meget og kan sagtens blomstres færdig (hvis nu du alligevel vil have lidt røg) i vindues karmen. Jeg har selv gang i samme og det går glimrende.

Og så skar denne bemærkning mig altså i øjnene:

Citat:
Men er det en kraftig lugt som vil fylde hele huset (eller hele mit værelse) med en tung, kvalm hash-stank så alle der træder ind vil tænke 'narkoman, man!'

Hvis du har venner/bekendte der vil stemple dig som narkoman for at have 1 hamp plante så ville jeg nok overveje om det er nogle personer jeg overhoved gad lukke ind i mit hjem. Men nok om det.

Nå ja, så skal du vel også lige have at vide at det hedder en "hamp plante" og ikke "hash plante". Hash er topskud (blomster) der er forarbejdet. Men det kan du jo selv finde ud af ved at søge lidt, hvis det skulle have interesse.

Mvh Farmand

Fremmede som besøger mine forældre ville nok stemple mig som hashrygende samfundstaber hvis de lugtede hashplanten. :(

Men hvor kan thc-frie hamp frø findes?

Evt. Hvilken slags frø (som kan købes på ethnoplanet) er ejnet til mit formål? Og er der nogle 'sjove ting' som kan anbefales på siden (klar til sjov) for så kunne jeg jo lige se på det... Deres 'urtejoints' ser sjove ud, men jeg tvivler på de har nogen effekt... Et hurtigt google viste ihvertfald at de urter de havde puttet i dem ikke var vildt populære... (malurt, rød fluesvamp :? ) Men tænkte om der var noget som var værd at købe, hvis jeg nu alligevel køber lidt frø derfra.

tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]