Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej
nogle af mine planter er begyndt at få en stor stilk, men den ene bliver ikke specielt højere i forhold til stilken som bliver tykkere.
planten er omkring omkring 45-50 cm og har en stilk på 3.0-3.5 cm, de andre planter har ikke en så tyk stilk endnu.
virker mærkelidt sammenlignet med de andre planter som følges ad sammen med deres stilk.
hva kan det være, får den for meget af noget eller for lidt ?

Titel:
Medlem

jeg smed min plante i en større potte og efter et par uger kunne jeg tydelig se forskel, jeg tror det er pladsmangel. ta evt et billede af plante så vi kan se på det

Titel:
Junior medlem

kan tage et billede imorgen, den er plantet udendøres i pottemuld. der er masser af plads til rødderne.

tænkte på om det kunne have noget med vejret at gøre, pga. det blæst og regn de par dage, så har plantet indrettet sig efter forholdene ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det kunne godt have noget med vind og vejr at gøre. jo mere det blæser og planten svajer, jo stærkere stilk opbygger planten for at stå imod. hvordan er den placeret i forhold til de andre? hvis de øvrige planter står i bedre ly for vinden, kunne det være grunden dertil.

sidste år skærmede jeg mine planter for vinden en smule ved at lave et "hegn" omkring dem med gennemsigtige* plastikplader.

*så de ikke skyggede for planterne.

Titel:
Junior medlem

den står ikke samme sted som de andre planter, den gror for sig direkt i jorden de andre står i potter. men vil da prøve at sætte lidt afskærmning omkring og vente på forskel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]