Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder
Junior medlem

Hey, jeg er en fyr der har fået et par planter, og regner med at have dem udendørs da jeg har stor have.
Skal bare have en masse råd & ordforklaringer.
Da jeg kun ryger meget sjældent selv (sker måske 2-4 gange om året)
Har jeg ik så meget erfaring idet.
Men da jeg vil gøre det til en hobby at producerer noget selv, har jeg brug for hjælp til at komme igang.
Ved godt der er et par enkle tråde, men er så ny på faget at jeg har brug for nogle simplere forklaringer.. :oops:

Håber folk er villig til at hjælpe :D

Ps så er det Cannabis planter jeg har gang i der lige nu står i hver deres potte og er ca 20 cm høje.

//Sander

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej Sander og velkommen til.

Psychedelia har faktisk et helt forum for cannabis releterede emner som du skal benytte næste gang du har spørgsmål ang hamp. Men denne gang skal en admin nok flytte den for dig :)

Læs denne guide! http://dcfonline.dk/cf/

Mvh Farmand

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Xperts hash guide

Titel:
Junior medlem

De er næsten 2 uger gamle nu, mine små planter..
Og godt og vel 30 cm høje, og har fået deres bladsæt nr 4, men synes de virker ret tynde og ik så robuste?:S skal de være sådan ? minder mest og alt om et solsikkeskud sådan "opbygningsmæssigt" hvis i ved hvordan de ser ud?
nu er den ene os begyndt at blive gullig i farven på bladet? hvad gør jeg forkert?
De står ude i potter (store nok )
får vand en gang om dagen
Står i pottejord blandet op med lecasten..
Gødes var 3 dag med noget gødning der skal opløses i vand..

Nogle der kan hjælpe? (ik alt for fancy'e udtryk , er lidt dum på området nemlig)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
man må ikke gøde sine planter hver 3. dag... og det er heller ikke for sundt at vande dem hver dag medmindre de for utrolig meget sol... prøv at vande dem på et bestemt tidspunk hver gang det ser ud til at jorden er ved at tørre ud..

og giv dem så meget sol som muligt... det er nok grunden til at de er lidt tynde som du snakker om... for hvis den ikke får nok sol gror den efter solen og så vil den til sidst blive så høj og tynd at den ikke kan bære sin egen vægt og derved dø eller simpelthen knække sammen... til højsommer giv dem et kvart kop urin med 3/4 dele vand... godt med nitrogen, men ikke urin alene da det er for koncentreret.. det kan mine planter godt li i hvert fald... og husk at finde ud af hvordan du sorterer en han plante fra...det er vigtigt.. jeg lærte det først efter 2 år... men dem med hvide hår i pre-flowers er hunner... de hvide hår samler nemlig pollen fra hannerne og det må den ikke...

og gi dem så meget jord som vokseplads som muligt da en cannabis plante har et temmeligt stort rodnet.... så hvis det kan lade sig gøre, plante dem udenfor til sommer med 1 kvadratmeters mellemrum

og han-planterne skal bare smides ud..de er intet værd...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
waggafnipsen skrev:
og han-planterne skal bare smides ud..de er intet værd...

Det er ikke sant! De er glimrende til at koge thai på! En god håndfuld hanplanter (skudbladene) sammen med almindelige thai-krydderier og lidt olivenolie (så THCén har noget at binde sig til), og du har en skøn drik med mild virkning.
Jeg tror også, at man med fordel kan smide sine hanplanter i noget hjemmelavet mjød, mens det står og gærer :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
så må man spørge sig selv om man vil have en gryde pot-thai med hanplanter som ikke kan holde sig særligt lang tid, eller om man vil have sensimilla pot (uden frø). Nok er din have stor, men ligefrem stor nok ti lat adskille hanplanternes pollen fra hunplanterne betvivler jeg!
Deg gode ved sensimilla er at planten ikke koncentrerer sig om at lave frø men topskud (plads til frø). Får den aldrig pollen så har man flotte og nemme topskud at gå til, da der ikke skal pilles frø af (øv). På den anden side er det nok en god idé at have frø så man kan bringe slægten videre.. Men så findes kontrolleret bestøvning heldigvis:)
Tag en enkelt pollensæk eller to fra din første og mest udviklede hanplante inden den har smidt pollen (du har evt gravet den op inden da du opdagede at det var en han for at få den på afstand af pigerne). Så dropper du pollensækkene ned i et lille bæger, sætter film over og dræber ellers faderen (eller har ham et helt andet sted hvor han kan stå og sprede pollen uden der sker noget - her skal du lige være obs på at du er lagt fra den eneste der dyrker i DK).
Nå, men du har altså han pollen og kan senere bestøve dine tøser på udvalgte topskud med en pensel og derefter trække en plastikpose nedover. Giv det 1 dag eller 2 og fjern den så (vær obs på mug)

Titel:
Junior medlem

Er det seriøst med urinen ? Det lyder nemlig rimelig klamt..
Der står bare at der skal gødes hver 3- dag på den der flaske med staset i..

De står midt i solens bane og bliver ramt a solen fra ca kl 10 a og så til den går ned..
Men hvad med tupering ? (eller hvad det nu hedder når man kapper toppen af planten , for at gøre den mere fyldig ) kan det anbefales og hvor og hvornår kan det gøres? Hvornår kan man se om det er hanner eller hunner? ved godt hvad jeg skal se efter , men hvor tidligt kan man se det?

Og tak for hjælpen :)

Titel: HJÆLP LUS
Junior medlem

HJÆLP LUS!!!

Hvad gør jeg ?:S

Titel:
Junior medlem

du siger dine planter er rimlig spinkle så stil dem ud så de kan få lidt luft så bliver stammen også meget tykker'

Smid evt. nogen billeder ind

Titel:
Moderator
Brugeravatar

sundsfjord skrev:
Er det seriøst med urinen ? Det lyder nemlig rimelig klamt..
Der står bare at der skal gødes hver 3- dag på den der flaske med staset i..

De står midt i solens bane og bliver ramt a solen fra ca kl 10 a og så til den går ned..
Men hvad med tupering ? (eller hvad det nu hedder når man kapper toppen af planten , for at gøre den mere fyldig ) kan det anbefales og hvor og hvornår kan det gøres? Hvornår kan man se om det er hanner eller hunner? ved godt hvad jeg skal se efter , men hvor tidligt kan man se det?

Og tak for hjælpen :)

Jeg har før frarådet urin, og jeg vil gøre det igen, det er rimelig stærkt ph mæssigt, og da hamp planten foretrækker et nogenlunde neutralt miljø vil jeg fraråde det og i stedet bruge gødning beregnet til planten.

Hvad for noget gødning har du?

Topning er som regel en god ide, både rent afkast mæssigt, men som du siger bliver den mere busket og sværre dermed sværre at knække.

Ville være rart med et billede, da det er nemmere at skønne hvad planten har brug for så.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
BisMann skrev:
Jeg har før frarådet urin, og jeg vil gøre det igen, det er rimelig stærkt ph mæssigt, og da hamp planten foretrækker et nogenlunde neutralt miljø vil jeg fraråde det og i stedet bruge gødning beregnet til planten.

hamp foretrækker en anelse surt miljø :wink: ph ca 6. (+/-).. men ville nu heller ikke anbefale urin. hvis du endeligt skal justere din ph, så gør det rimelig nøjagtigt - med en form for måleudstyr vil jeg personligt mene, og når man alligevel bruger penge på dét, er der ingen grund til at bruge discount-syren :lol:

om ikke andet kunne man vel bruge en gødning med kalkfjerner, det burde også gøre jorden lettere syrlig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ganja-Man skrev:
BisMann skrev:

hamp foretrækker en anelse surt miljø :wink: ph ca 6. (+/-)..

okay, jeg havde bar læst mig til at man helst skulle holde det imellem ph 6-8, hvilket er rimeligt neutralt i mit hovede. Men nu er regnvand og postevand jo også tit en andelse surt, så ved ikke hvor meget man behøver at justere dét i den retning. (men selvfølgelige er det forskelligt alt efter hvor man bor)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]