Først og fremmest, tak for svarene i de andre tråde
Nu har jeg valgt mig et grow spot, som jeg umildbart er ret tilfreds med. Det ligge ude af syne, i et lille krat, fugtig jord, da der ligger et vandhul og en mark lige ved siden af. Solen varmer på mit udvalgte sted omkring en 6 timer om dagen, og har direkte tilgang til planten, når den står højest på himlen. I krattet vokser højt græs og birk (tror jeg) og en smule nål, men de forstyrer ikke for solen.
Her kan i se billeder af mit spot:

Som sagt, jorden er godt fugtig, og derfor vil jeg mene at jeg kan spirer frøet i jorden, uden at forspirer eller forgro, men har overvejet at starte op i en lille potte, så jeg bedere kan regulere mht. ph-værdi og vanding. Ellers vil jeg mene jorden er perfekt (ret mig endelig)
Jorden:

Min start plan vil se således ud, at imorgen henter jeg frø, og gør bedet klar. Jeg graver lidt op, vender jorden og sorterer gammel ukrudt og andet uvedkomment bøvl fra. Tirsdag vil jeg købe en lille portion plantemul, som jeg blander med Dolmitkalk, og hestemøg (gødningen), og blander det i bedet, hvorefter jeg glatter det ud. Onsdag vil jeg proppe frøende i jorden, starter med 3, da jeg endnu er lidt usikker.
Som beskyttelse til de små planter, vil jeg skærer bund og top af en 1½ flaske, og for at forhindre dræbersnegle i af guffe mine små, vil jeg vikle ståltråd om flasken, og forbinde til et 9V batteri. (Da snegle efter sigende skulle være en stor muskel, som tungen) Batteriet pakket i plastikpose, så de ikke skader naturen. Det øverste af flasken pakkes ind i folie med huller i, for ikke at resikere frøet vil lide druknedøden.
Udover det, så tvivler jeg på at der færdes rådyr i området, og der er mange rævegrave i nærheden (har læst at ræve æder dræbersneglene). Men jeg vil fortsat lede efter flere spots, og bestille et parti frø hjem fra frøbanken. En lille ting der kunne gøre mig urolig, er at der i forvejen stod to grønne tønder i krattet, men tvivler på at der færdes nogle, da der ikke var tegn på fodspor eller andet, men vil tage chancen alligevel.
Spørgsmål:
- Bør jeg plante alle 5 frø, eller blot starte med 3?
- Bør jeg være opmærksom på andre ting?
(svar endelig hvis i har lyst, går ud fra at de manglende svar var grundet manglende intiativ fra min side? og hvis ikke i gider at svarer, så gennemfører jeg growet på egen hånd

)
- Søren..