Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

sad lige og læste Marijuana guiden, og den siger at lys, fugt og varme er ens værste fjende når man tørre. Problemet er bare at jeg bor hjemme, så huset går ikke. Nu er det så at vi har en stald ved siden af huset med et loft på, men da der jo er rimelig varmt i vejret og loftrummet er uisoleret, er der fugtigt og varmt deroppe. Kan ikke lige tænke på andre steder at tørre det?

Titel:
Medlem

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du har..

Men jeg brugte engang en stor gammel højtaler hvor jeg skruede bag-pladen ud..

Titel:
Junior medlem

og hvor stod den højtaler så? det er jo ligemeget hvad man smidder sin høst ind i, hvis beholderen stadig står i et varmt og fugtigt rum, right?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har før tørret hamp på at ikke særlig godt isoleret loft, varmt om dagen og køligt om natten... det virkede upåklageligt... bare sørg for at trimme skudene så meget som muligt - da der derfor vil være færre plantemateriale at tørre og dermed er processen hurtigere...

Titel:
Junior medlem

ok, så prøver vi det. Håber det virker.

Titel:
Medlem

grimness skrev:
og hvor stod den højtaler så? det er jo ligemeget hvad man smidder sin høst ind i, hvis beholderen stadig står i et varmt og fugtigt rum, right?

Jeg gik bare udfra at du ikke måtte/kunne have dem indenfor.. Og så er det et godt sted at gemme dem..

Titel:
Junior medlem

ja, men igen, hvor stod højtaleren?

Titel:
Medlem

I sådan et pulterkammer..

Titel:
Junior medlem

HopIFjorden skrev:
Har før tørret hamp på at ikke særlig godt isoleret loft, varmt om dagen og køligt om natten... det virkede upåklageligt... bare sørg for at trimme skudene så meget som muligt - da der derfor vil være færre plantemateriale at tørre og dermed er processen hurtigere...

Var lige deroppe.. det er altså ikke bare lidt varmt, det er ULTRA varmt. hmm..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
ja ok.... tror sgu godt at det kan la sig gi sig alligevel - men ok hvis det er 30+ grader så ville jeg nok finde et andet sted... Men vil også skyde på at mit loft dengang var omkr 25-30 grader varmt på en solskinsdag...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis du trimmer dit materiale ved det kunne lade sig gøre at tørre på dit værelse. sidste år tørrede jeg i papkasse og mini køleskab. trim dit materiale, og lig det med luft imellem, og skift luften ud. Og hold øje med dét!

Titel:
Junior medlem

BisMann skrev:
Hvis du trimmer dit materiale ved det kunne lade sig gøre at tørre på dit værelse. sidste år tørrede jeg i papkasse og mini køleskab. trim dit materiale, og lig det med luft imellem, og skift luften ud. Og hold øje med dét!

Trimmer = ryder det for blade så der kun topskud på?

og kan ikke lige tørre det på mit værelse, bor hjemme. Hvad mener du med at ligge det med luft imellem og skifte luften ud?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

grimness skrev:
BisMann skrev:

Trimmer = ryder det for blade så der kun topskud på?

og kan ikke lige tørre det på mit værelse, bor hjemme. Hvad mener du med at ligge det med luft imellem og skifte luften ud?

Jep nemlig.

Det jo dér man gemmer dét så.
Ja altså så topskudene ikke ligger KLODS op af hinanden, men med lidt mellemrum så de kan afgive fugt til luften.

Hvis de ligger i en lukket eller delvis lukket beholder så skal luften skiftes ud.

Det bliver lidt mere besværligt, men nu man ikke bare kan hænge dem op derhjemme, så det vel bedre end ingenting.

Titel:
Junior medlem

jah.. men hvor varmt tror du alligevel der er til oktober? måske koldt nok til at de kan blive hængt til tørre på loftet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der vil med sikkerhed være en bedre temperatur til Oktober.
Når du ellers får høstet kan du hænge det til tørre og i starten (5 første dage) kigge og vende det 1 gang om dagen, hvis det ligger selvfølgelig :wink:

Hvis der færdes nogen tæt på stalden kan du overveje en stor papkasse der står op af et åbent vindue.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]