Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 17:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er så småt begyndt at gøre klar til at sætte nogle planter rundt om på øde steder(google maps er for sejt!).

Det er min plan at lade planterne komme op indenfor og så sætte dem ud bagefter. Men hvor store skal jeg lade dem blive inden jeg planter dem ud?

Kan jeg gøre noget ved jorden hvor de skal plantes, så de klarer sig bedre?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved guerilla plantning? De kommer primært til at være i skovlysninger samt op til en jernbane.

Titel:
Dedikeret medlem

Zappa's guerilla guide:

http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=8654

Husk altid DCF.

Titel:
Medlem

ved du hvilken sort du vil benytte eller er du også på bar bund der??

Titel:
Junior medlem

Umiddelbart havde jeg bare tænkt mig at prøve med en samling forskellige halvgamle frø. Det er fra noget pot jeg dyrkede for en del år siden, samt fra forskellig pot købt på staden. Derudover har jeg en pose "Dansk Hoop Skunk nr 1" fra en bod på staden med en ~20 frø til 80 kr. Aner ikke om de er noget værd - har ikke prøvet dem før.

Jeg er ikke sikker på om der stadig er liv i frøene, men er det korrekt at hvis jeg får dem til at spire, så er det ikke et problem at de er ved at være gamle eller påvirker det planten også?

Titel:
Medlem

man kan sagtens få gode resaultater med gamle frø, det varierer blot hvor mange der spirer og hvor længe der går før frøet klækkker.

jeg vil også anbefale at du køber lowryder og/eller ducksfoot hvis du vil købe frø

Titel:
Moderator
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
man kan sagtens få gode resaultater med gamle frø, det varierer blot hvor mange der spirer og hvor længe der går før frøet klækkker.

jeg vil også anbefale at du køber lowryder og/eller ducksfoot hvis du vil købe frø

Der er da en del problemmer med at få ducksfoot i blomst/nå at blive færdige, så den vil jeg nok ikke anbefale, og jeg ville nok også gå efter at få noget mere udbytte end fra low ryder, jeg ville nok foreslå Danish Passion eller andet go røg dér er rimelig mug ressistent.

Titel:
Medlem

det er helt rigtigt. man kan blive nødt til at dække duckfoot til så den tror det er blevet vinter evt 48timer i mørke.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er penge ud af vinduet at købe lowryderfrø til sådan et grow.

Titel:
Medlem

mener du pga udbyttet, thc% eller fordi at folk får øje på dem?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

hampdyrker skrev:

Jeg er ikke erfaren grower, så kender ikke planten specielt godt, men umiddelbart ville jeg da sige udbyttet?

Det er jo ikke specielt meget man kan få ud af low rydere.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

hampdyrker skrev:

Ved du noget om LR? Hvis folk ser dem er det fordi at du dyrker midt ude på vejen?

Titel:
Medlem

Citat:
Ved du noget om LR? Hvis folk ser dem er det fordi at du dyrker midt ude på vejen?

det var sarkastisk det med at får øje på dem.......
det varierer fra person til person hvormeget de kan ryge og hvor stærk de vil have, så lowrider ville være et godt bud hvis det bare galdt om at gemme sin plante imens den vokser da ingen må se den/vide at man dyrker

Titel:
Medlem

hampdyrker skrev:
Citat:

Det er så iorden! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

duckfoot er helt uegnet da den ikke blomstrer færdigt i dk. køb nogle af frøbankens udemix eller andre potsorter. også frøbankens danish passion er meget egnet til guerilla pga dens robusthed, tidlige modning og store mug resistens.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
Citat:

det varierer fra person til person hvormeget de kan ryge og hvor stærk de vil have, så lowrider ville være et godt bud hvis det bare galdt om at gemme sin plante imens den vokser da ingen må se den/vide at man dyrker

Jeg ville hellere få taget nogle af mine planter fordi de blev opdaget og så høste dem dér var til overs fra en ordentlig strain til en 75,- end at at få en 3-5 LR for min. 75,- LR variere meget i udbyttet alt efter hvor meget sol de får, og i Guerilla skal man sku være heldigt at finde et godt spot, hvor solen kommer ordentligt til. Men du har da ret i den er nem at gemme.

Titel:
Medlem

der er en der har benyttet duckfoot sidste år og han siger han fik noget tungt røg ud af det
http://community.dcfonline.dk/index.php ... highlight=

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]