shinsou skrev:
Indtil videre har jeg tænkt mig, at kunne dyrke 4 blomstrende planter af gangen: 2 stk. Afghani #1(indica-dom.) og 2 stk Skunk # 1(sativa-dom.) til at starte med. Jeg mener at have læst, at begge sorter er forholdsvis nemme at passe, og derfor egner sig til en forholdsvis seriøs førstegangsdyrker. Er der nogen, der har erfaring med disse strains, mht. pasning, udbytte og rygekvalitet? Kom gerne med andre forslag, hvis der findes andre, mere ideelle strains.
Har erfaring med Skunk#1 og selv under de usle forhold jeg formåede at give den, ga' den ganske god røg, og var nem at passe, hvis bar man har læst og forstået dcf-guiden er den næsten umulig at slå ihjel.
shinsou skrev:
Jeg har tænkt at skabet skal være i følgende dimensioner: 150 cm. i højden, ~75 cm. i bredden og ~75 cm. i dybden.
Jeg har tænkt på at bruge en 400 w HPS-lampe(Phillips SON-T PIA); hvis man nu antager, at der skal være ca. 50 cm. frirum imellem lampen og planterne, så tillader det altså at de kan vokse sig ca 1 m. høje. Lyder det fornuftigt? Da det står lidt knapt til med pengene, vil jeg helst kun investere i en enkelt lampe, men man kan vel også godt opnå ganske pæne resultater med en 400 watts HPS til både vegetations- og blomstringsstadiet, ik?
Jeg vil mene at du godt kunne få brug for mere plads i højden, især ved sativaen som er mere ranglet i det, selvfølgelig kan der toppes, men for meget topning, stresser planten, og desuden bredder den sig, og hvis du alligevel har et kælderrum, vil jeg da anbefale at udnytte den maximale højte, og så anskaffe dig et smart kæde-hæve/sænke system, til din Hps, så du kan variere afstanden nemt og bekvendt.
Har du evt. overvejet et grotelt i stedet for et desideret skab?
mht. lampen har jeg ikke mere forstand på det, men man kan få bloom pærer der både egner sig til vegetations- og blomstringsstadiet, der er noget billigere end at købe en pære særskildt til hver, der dog vil give bedre resultater.