Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg havde tænkt mig at starte mit udegrow inde i et alm. lille klædeskab der lige akurart er stort nok til at mit 400w HPS lampe kan være der men er meget nervøs for brændfaren da jeg ikke kan ventilere skabet og jeg har tænkt mig at køre 24/0 Lys/mørke..

Jeg køber 10 Ude-skunk-frø..

får så ca. 5 hunner/moderplanter...

Lader dem vokse til de er store nok til at tage ca. 50 (Hun-kloner)..

Lade klonerne vokse til de er 2-3 uger til du er klar til at plante ud..

Mit spørsmål er:

Hvilken Pære el. Lampe skal jeg bruge til dette forløb da min 400W HPS nok er for voldsom..bruger for meget strøm..brændfare..mm. mm. mm.

Kan jeg montere en mindre pære i en 400W Lampe når der spesifikt står 400W på den indbyggede "balast" eller.. ??

hvis Ja hvilken ?

Håber at i kan hjælpe mvh. Anders

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Citat:
Mit spørsmål er:

Hvilken Pære el. Lampe skal jeg bruge til dette forløb da min 400W HPS nok er for voldsom..bruger for meget strøm..brændfare..mm. mm. mm.

Kan jeg montere en mindre pære i en 400W Lampe når der spesifikt står 400W på den indbyggede "balast" eller.. ??

Du kan bruge lysstofrør/cfl i dagslys spektret til klonerne, din 400 hps virker også fint til moderplanterne og nej du kan ikke bruge andet i din ballast hvis der står 400w. Hvis din ballast er både til hps og mh, er mh at foretrække, men det skal stå specifikt på ballasten.

http://www.dcfonline.dk/cf/

Titel:
Junior medlem

oki

Jeg har lige sat et lille forsøg igang 8)

Den siste hylde er taget ud af skabet for at øge mængden af luft i skabet og så har jeg monteret sådan en "stue-blæser"(max. 40W) man bruger om sommeren når der er for varmt..

Jeg har hængt den over min HPS 400W så den blæser på over siden af alukassen/reflektoren og på laveste indstilling og med skabslågen lukket så der kun cirkuleres luft inde i skabet..

lige nu er støj fra vibrationer min største bekymring.. men hvis det virker kan jeg måske finde en mere optimal blæser..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville købe en CFL på 125 eller 180w. Du sparer en del strøm og 400w hps er lidt overkill. Desuden fås CFL'erne i det helt rette spektrum til vegetativ vækst.

Titel:
Junior medlem

Stonez skrev:
Jeg ville købe en CFL på 125 eller 180w. Du sparer en del strøm og 400w hps er lidt overkill. Desuden fås CFL'erne i det helt rette spektrum til vegetativ vækst.

Ja min hps er droppet 1/4 m2 i et lukket skab..

Har ristet en enkel ungplante (tørret og rygeklar :lol: ) der var min. 52grader i skabet og sikkert mere..

Overvejer en = Reflektor for 115W CFL - High Polished med pære.. hos http://www.ruab.com...

Det er ikke nødvendigt at nævne forhandlere. Ssssh! ;) - Jeg har redigeret det væk. - Stonez.

Titel:
Junior medlem

Er denne god til mit projekt ??

CLF 115W (8000 Lumens) - 6400K (4U 6400K)

Hvad betyder 4U i (4U 6400K)

De største planter jeg forventer at have under den er 5 ca. 50cm høje moderplanter altså ingen blomstring !

Arialet er ca. 50cm x 50cm = 1/4 m2

100% højde justerbar..

Udluftning: KUN en sprække på 4-5mm x 500mm for oven ved lågen(varm luft ud)og en forneden(Kold luft ind) fordi min udlejer sikkert ikke ønsker huller i skabet..og har ikke tækt mig at spørge.. :wink:

Titel:
Medlem

4U står vidst for 4unit. 4 rør der bøjer for enden og går tilbage til ballasten/soklen

Titel:
Medlem

Citat:

den passer ganske fint til moderplanter.- den eller dualspectrum

kloner/stiklinger behøver ikke meget lys, derimod sætter mangel på lys-energi roddannelsen igang(det betyder ikke at man helt skal lade være med at forsyne dem med lys), hvilket der også er grunden til at nogle plejer at klippe lidt over 50% af hver blad af.

Titel:
Junior medlem

hampdyrker skrev:
Citat:

den passer ganske fint til moderplanter.- den eller dualspectrum

kloner/stiklinger behøver ikke meget lys, derimod sætter mangel på lys-energi roddannelsen igang(det betyder ikke at man helt skal lade være med at forsyne dem med lys), hvilket der også er grunden til at nogle plejer at klippe lidt over 50% af hver blad af.

Jeg har lige (i går) bestilt den ovennævnte pære+reflektor hos ry.....

og 10 frø hos Ni....

Citat:
Hawaii x Skunk #1
Original Maui Waui is crossed with Dutch Skunk #1. This unique F1 hybrid grows generally tall with thick round leaves at
first and thin leaves as it approaches maturity. The skunk crossing brings the harvest time down considerably without
losing too much of the Hawaiian characteristics. Hawaiian x Skunk #1 produces relatively smooth smoke, exotic flavour,
and a moderate to strong physical up high. Hawaii x Skunk #1 is suitable for greenhouse cultivation as well.
Plant type: Best suitable for outdoor growing.
Plant height: Tall- Mostly Sativa
Stoned or high?: Sativa High- Cereberal Buzz
THC level: Strong 15-20%
Flowering Weeks: 7/8
Yield (Sea of Green on one m2): 450
Harvest Month: 8/9
Grow difficulty: Moderate

men så er det vist også på tide at få startet når de kære små "tøser" skal ud i april.. :wink:

Titel:
Junior medlem

jeg hørte at stiklinger uden røder kan tvinges til at lave røder ved at begrense lys mængden en til de har fået røder 1-2 uger..

mit spørsmål er om jeg kan montere en 24W osram 1500 Lumen "varmlight" (stor alm fatning) i min nye reflektor (115W clf) en til di har fået røder..?

Titel:
Medlem

Citat:
jeg hørte at stiklinger uden røder kan tvinges til at lave røder ved at begrense lys mængden en til de har fået røder 1-2 uger..

du kan også beskærre bladene, klippe lidt over halvdelen af hver blad. det gør at de ikke får nok lys til at danne den ønskede bladmængde hvorefter de begynder at danne rødder så de kan optage energi til at danne nye blade, det får dem til at danne rødder hurtigere...

de store almindelige fatninger hedder vist e27, hvorimod dem på cfl/i cfl-reflektorer hedder e40, så det er ikke den samme størelse. desværre :cry:

Titel:
Junior medlem

hampdyrker skrev:
Citat:

du kan også beskærre bladene, klippe lidt over halvdelen af hver blad. det gør at de ikke får nok lys til at danne den ønskede bladmængde hvorefter de begynder at danne rødder så de kan optage energi til at danne nye blade, det får dem til at danne rødder hurtigere...

de store almindelige fatninger hedder vist e27, hvorimod dem på cfl/i cfl-reflektorer hedder e40, så det er ikke den samme størelse. desværre :cry:

Tak for svaret men er det ikke vold at skære i alle bladene er det ikke bedre at fjerne nogle blade helt ?

tror ikke jeg vil experimentere i år måske til vinter

(ved godt at de staves med e men det gik vist for stærkt)

forresten kan jeg lige tilføje at hvis man sætter stiklinger i "grodan 4x4 blokke" så skal stiklingen helt ned (pånær 2-4 mm.)så den kan tætte røder igennen bunden da røderne ikke altid kan nå helt ud igennem siderne da dette kræver røder over 20mm lange !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]