Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spiring..
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Hej folkens - første indlæg!

Jeg er netop begyndt på mit andet grow nogensinde, som også er mit første indendørs grow. Jeg har købt en HPS 400 w, og den hænger ca ½ meter over de 13 små potter med frø.

frøene er 11 x Jock Horror + 2 x frø fra mit eget dyrk i sommers

men så er det mit problem er opstået, for jeg startede med at spire frøene i noget vådt køkkenrulle, ligesom på dcfonline.dk/cf/ hvorefter jeg puttede frøene ca. 1-1½ cm ned i jorden.

kun én af planterne er kommet op og er blevet til en kim-plante indtil videre, og der er gået omtrend 2 uger. (det er et af mine egne 2 frø, så ingen af Jock Horror planter er kommet op af jorden endnu, på trods af at jeg kun har plantet de frø som var spiringsdygtige) :!:
jeg TROR ikke at jeg har overvandet, men jeg var væk en periode på 3 dage og har muligvis givet dem for meget vand at leve på? jeg har ikke gødet indtil videre.
min jordblanding består af ca 50% pottemuld, 20% sand, 20% aske og 10% lecasten.

hvor lang tid bør jeg vente før jeg kan regne med at frøene er døde, for i så fald køber jeg nogen nye frø og startet forfra - ærgeligt med forsinkelse og udgift på gode frø, men udgifterne er jo intet mod hvad jeg ellers kommer til at give for mit indendørs grow.

og kan der være forskel på spiringstiden mellem de forskellige sorter?

på forhånd tak :wink:

Ganja-Man[/b]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hvis du forspirede frøene som du siger, altså lod dem ligge i vådt køkkenrulle indtil kimroden brød frøskallen, og der efter 2 uger ikke er brudt en kimplante op gennem jorden, så tror jeg desværre godt du kan regne med at de er døde.

Men prøv da at grav et frø op og se om ikke det er råddent.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hm, det var sørgeligt. men tak!

før jeg går ud og køber nye frø - eller bestiller dem - vil jeg gerne høre om folk har nogen favorit-sorter eller navne på anbefalelsesværdige planter, så vil jeg nemlig kigge efter dem når jeg er "ude og handle" :wink:

og så var der typen "Jock Horror/Jack Herer" som jeg ellers var gået i gang med - nogen som har erfaringer med den?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis der går for langt tid, fra roden bryder frøskallen, til du får den plantet, kan roden godt ødelægges af vandet desvære, man bør derfor kigge til dem jævnligt, og plante ca. så snart den er brudt, tror måske det er dér fejlen ligger. :/ ellers kunne det også bare være "dårlige" frø.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hm, så tror jeg snarere det er overvanding, selvom det selvfølgelig kunne være dårlige frø. jeg plantede frøene allerede da skallen havde åbnet sig og kimroden kun netop kunne ses..

hvad definerer du som "dårlige" frø, når frøene ellers er i stand til at åbne sig og sende en kimrod ud?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ganja-Man skrev:
hvad definerer du som "dårlige" frø, når frøene ellers er i stand til at åbne sig og sende en kimrod ud?

Good point! Er vidst stadig lidt hungover.. :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

haha, det kender jeg sgu udmærket :)

ville stadig gerne have et par forslag fra folk som kender en god plantesort, allerhelst en kraftig sativa-dominerende én :wink:

men ellers prøver jeg mig bare frem, og poster nogen billeder i løbet af forløbet, med mindre der pludselig i de nærmeste sæsoner bliver så mange grow-reports at folk bliver fed-up med dem.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Den jock horror du har købt er et udmærket bud.
Billede
Den til højre..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hold da ferie, det ser sgu da ganske glimrende ud.. så kan det være jeg skal følge mit første indtryk alligevel! dét ser i hvert fald ikke dårlligt ud det dét. er det dit eget? - hvad er den til venstre?

Ganja

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det er lidt hjemmedyrk. Den til venstre er en Bubbleberry krydset med Top 44, utrolig stærk skunk.
Jeg tror ikke du har overvandet dine frø, det er stort set umuligt, når frøene lige er klækket. Bliv endeligt ved med at holde jorden i potterne godt fugtig, det kan være de kommer op engang. Du kan da evt prøve at rode jorden igennem for at kigge efter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

luksus.. det vil jeg da blive ved med at gøre så, i hvert fald lidt endnu! hvordan var de at ryge?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

De var begge utroligt lækre at ryge, den bubbleberry- hybrid var dog liige stærk nok. Jeg har ikke røget i ca. 4 måneder (undtagen en enkelt smutter), så røg jeg af den i dag, ville jeg gå i koma.
Jock horror'en gav en utrolig lækker sativa uphigh.
Der er lidt mere info i den her tråd : http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15284

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ikke dårligt! - kan selv klart bedst li en klassisk sativa høj. hm, prøver du da at stoppe helt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, jeg har røget det skidt i alt for lang tid, og man bliver så sløv af det. Det var overraskende nemt at stoppe, jeg skulle have gjort det for år siden. I morgen er det dog nytår, så jeg tror jeg vil ryge en lille apollo 13 joint. Får jeg meget alkohol indenbords, vil jeg måske hellere nøjes med en lille klump standardhash eller en lille juleryger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

haha, det lyder sgu som en plan jeg selv kunne ha udtænkt.. lækkert. har lige selv investeret 5 g af noget klistret stads til mig og par gutter til at tænde fyrværkeriet i morgen :wink: men det er jo ikke så opkvikkende nej. jeg tror nu nok jeg ville savne det gevaldigt hvis det var mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]