Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej hvad skal en god jord bestå af, når man dyrker udendørs?
Hvilke gødninger skal bruges, er det ligemeget med pH. værdien i jorden så længe man dyrker udendørs? Hvis ikke, hvordan er det nu lige man redigerer surheden så?
Jeg har set et par film, som dog kun handlede omkring indendørs groning, der bliver der bare nævnt en ph op og en pH ned, så hvad hedder de kemikalier? Og så bruger man et måleaparat...

Man planter vel først frøet indendørs og senerehen udendørs, men der hvor man så sætter sine skud ned i jorden skal der så kun hældes gødning ned lige der hvor planten er eller skal de bredes længere ud, da rødderne jo bræder sig længere ud?

Så lige en sidste ting: når man sår frøet i sin potteplante hvilken slags pære skal bruges kan en almindelig 40 W sparepære bruges? Jeg har læst mig til at kun sparepære og lystofrør kan bruges, men ikke glødepærer. Jo så lige en sidste ting mere. Hvornår kan man starte med at sætte sit frø ned i en potte og hvornår kan man så sætte den ud i jorden? Selvfølgelig afhænger det af hvor varmt vejret er...
Jeg vil gerne være helt 100% inde i hvordan planten skal dyrkes, så man får så meget THC indhold som muligt eller bare en sund og rask plante....

Er der nogle der kan anbefale nogle skunkfrø fra dcf?
Og hvis man køber skunkfrø kan man så regne med at man har en god skunk ved høsten? Eller skal man bruge de samme frø et par år endnu?
Måske bare et enkelt år endnu?

Så lige til han og hun planter: det skulle ikk være noget problem i at kønsbestemme sine planter ud fra hvad jeg har læst og set billeder af. Men hvornår skal han planten kværnes hvis man altså har en han plante eller en hun plante i så fald? Hvad er det dårlige ved at der er frø på ens plante? Og kan hanplanter overhovedet bruges til noget udover man kan lave mad med dem? Altså er det kun topskudene der kan ryges fra hun planten eller kan han plantens blade også ryges og få en virkning?

Håber ikk der er for mange spørgsmål, men jeg har læst en masse omkring emnet men jeg har ikke lige kunnet få et præcist svar fra andre tråde...

regnvand er det altid neutralt altså 7.0? Altså kan regnvand altid bruges uden at der skal justeres på pH?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Nok har du ikke læst ihvertfald.
http://www.dcfonline.dk/cf !!!!, mange af dine spørgsmål, fx det med pH justering, og hvor du får fat i redmedierne til dette, er beskrevet under Udendørs kapitlet i CF's, som altid, dejlige guide.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]