Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Det er rigtig dårligt tegnet men hvad synes i der mangler? Regner med at gå i gang med det her den 1. januar og vil så starte grow den 1. februar.
Det hele skal laves af spånplader, lysisolerer det med silikone eller noget lign.
Dertil smider jeg noget reflekterende folie i hele skabet

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hey.

Det er godt at være i god tid :wink:

2m bredt med 2 x 200w cfl, det er for lidt lys. Hvor dybt er skabet? Hvis du har en meter i dybden er det nærmere 2 x 400w hps du skal kigge efter.

Ang din udsugning. Hvis du vil have mest ud af det, så sætter du dine blæsere i toppen af skabet til at trække luften ud. Så kan du lave passivt indtag i bunden (husk lysfælde), tommelfinger regel er, at hullerne skal have det dobbelte areal ved den passive indsugning, i forholdet til din udsugning.

Har du overvejet kulfilter?

Titel:
Medlem

Superpedro skrev:
Hey.

Det er godt at være i god tid :wink:

2m bredt med 2 x 200w cfl, det er for lidt lys. Hvor dybt er skabet? Hvis du har en meter i dybden er det nærmere 2 x 400w hps du skal kigge efter.

Ang din udsugning. Hvis du vil have mest ud af det, så sætter du dine blæsere i toppen af skabet til at trække luften ud. Så kan du lave passivt indtag i bunden (husk lysfælde), tommelfinger regel er, at hullerne skal have det dobbelte areal ved den passive indsugning, i forholdet til din udsugning.

Har du overvejet kulfilter?

Ja....udsugningen i toppen vil nok være et kulfilter selvom det selvfølgeligt også at dyrt........Men er det ikke noget med at HPS kun er super til blomst og næsten for meget til opstart?

Skal jeg måske lave skabet mindre....Kan godt være at jeg har været for stor i slaget....Men et stort skab vil jo give flere planter men mindre kan måske godt gøre det

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Ja, 2m er meget at starte op med. Og antal af planter er helt afhængig af lys.

Hvis du laver et skab på 1x1m (1x1,30 så er der plads til at have lidt udstyr - det bliver man glad for :wink: ) Så vil et 400w hps kit være en god og rimelig billig løsning. Hvis du køber en son/t agro vil den være en fin pære hele vejen igennem. De helt små spirer kan startes op under et par lystofrør eller sparepærer omkring 6400k, og kan efter kort tid sættes under hps, bare man holder afstand i starten.

Titel:
Medlem

Superpedro skrev:
Ja, 2m er meget at starte op med. Og antal af planter er helt afhængig af lys.

Hvis du laver et skab på 1x1m (1x1,30 så er der plads til at have lidt udstyr - det bliver man glad for :wink: ) Så vil et 400w hps kit være en god og rimelig billig løsning. Hvis du køber en son/t agro vil den være en fin pære hele vejen igennem. De helt små spirer kan startes op under et par lystofrør eller sparepærer omkring 6400k, og kan efter kort tid sættes under hps, bare man holder afstand i starten.

Jeg tror også at det er ret økonomisk at bygge skabet/mini rummet selv. Overvejer lidt at sætte det på hjul så det kan flyttes.

Med sådan et kulfiter og udluftning.....Er det bare nok at sådan en slange ting går uden for skabet eller skal det helt ud af et vindue eller hvad? For det blvier nemlig måske et problem....

Hvis du har overskud til det må du gerne lave en tegning med rettelser....så vil jeg lige vise den til min buddy....jeg er nemlig født med ti tommelfingre så skal have hjælp til kontruktionen fra et par skilled buddies:p

havde tænkt på noget i denne retning men det er jo ikke specielt præcist...

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sidste billede ser rigtig fornuftigt ud.
Admire skrev:
Med sådan et kulfiter og udluftning.....Er det bare nok at sådan en slange ting går uden for skabet eller skal det helt ud af et vindue eller hvad? For det blvier nemlig måske et problem....
Når du bruger et aktivt kulfilter, er det lige meget hvor du pumper luften ud. Mht. til luftfugtigheden i resten af lokalet, vil det være smartest at pumpe det ud af et vindue, men ikke nødvendigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]