Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Så er frøene endelig kommet..
Jeg har plantet 6 af dem direkte i jord i et såkaldt minidrivhus, med plasticlåg.
Der er bare ikke rigtig nogen ventilation. Er det vigtigt under spiringsprocessen ? Skal jeg lave nogle små huller i plasticlåget med en værm skruetrækker eller skal jeg vente til kimplanten dukker op ???
Jeg har forresten også lagt 6 stk frø på lunket køkkenrulle, og henstillet på en varm radiator.. efter ca 12 timer har én af frøene eller åbnet sig, og en lille kimrod er kommet til syne.. Skal jeg bare tage det ene frø og plante med det samme, eller vente på de andre ???

mvh.

Brx - God ryger

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Det bedste mht. de forspirede frø vil være at så dem så snart de spirer. Men du ka godt lade dem ligge indtil de næsten allesammen er spiret, og så så dem på en gang.
Jeg startede selv alle mine planter op i sådan et mini drivhus, og jeg havde ingen ventilation i overhovedet. Jeg havde dog lavet et lille hul hvor jeg havde et termometer i så jeg kunne følge med i temperaturen, og så lagde jeg bare en klods mellem låget og kassen når temperaturen blev alt for højt (den kan godt blive ekstrem høj, op omkring 50 grader når solen står lige på).

EDIT: Mht. ventilation når de små planter kommer op af jorden, så tror jeg det er nok enten at ligge låget til skævt på, eller bare tage låget af og på et par gange om dagen, så de lige får noget frisk luft en gang imellem. Det virkede ihvertfald fortrineligt for mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]