Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 17:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey derude!
Jeg skal til at zeeds for første gange..
Har lige bestilt et par pakker udendørs og indendørs zeeds.
Har sådan generelt nogle spørgsmål, som jeg håber at i erfarne m8's kan hjælpe mig med.

1: Kan man godt bruge almindelig blomsterernærring ?
2: Skal man starte udendørsplanter op indendørs, eller kan de godt klare det danske klima?
3: hvor tit skal man vande dem, bare afg. af jordens tørhed ?
4: Er der god mulighed for dyrkining indendørs, uden en såkaldt 400W lampe ?!?
5: Har du nogle gode fif, råd eller vigtige oplysninger, man skal være indstillet/indforstået med, når man skal til at dyrke for første gang ?!

Vil sætte mega meget pris på nogle kloge ord :)

På forhånd tak / Brx

Titel:
Medlem

1. ja
2. hvis du har tænkt dig at gå igang før slutningen af april/starten af maj så skal du forspire dem indenfor. der skal helst være min. 15grader om dagen udenfor når du vil stille dem udenfor.
3. nogle gange siger man hver 3. /4. dag. men det kan man ikke altid regne med især ikke når planterne er små, der suger de ikke så meget vand til sig. man skal lige lade jorden tørre ud først. stik fingeren ca 5cm ned og mærk om der er lidt fugtigt.
4. du kan evt. benytte cfl-lamper/pærer til dyrkning indendørs. de giver en masse god lys (især dual spectrum cfl (maxgrow)) og man behøver nødvendigvis ikke at købe 400w i cfl-pærer hvis man ikke har brug for så meget lys til de få planter man nu har.(hvis det er tilfældet at man kun vil have få planter)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]