Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har store planer med udendørs sæsonen i år. :joint:
Jeg har fået købt 80 kg næringsberiget spaghnum og en stor pose dolomitkalk.

Jeg har et skab indenfor som jeg har tænkt mig at starte de udendørs planter op i for at slippe for nyspirede frø der bliver ædt af snegle eller rådyr.
Her kommer spørgsmålet; Hvor lang tid må jeg vegge dem indenfor så de klarer UV chokket over at blive flyttet udenfor ?

Jeg har ikke mulighed for at give dem lys i vindueskarmen.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem

Citat:
Her kommer spørgsmålet; Hvor lang tid må jeg vegge dem indenfor så de klarer UV chokket over at blive flyttet udenfor ?

så vidt jeg ved får de ikke uv-chok. det er nærmere kulde-chok eller stress efter at have flyttet dem hvis man roder for meget ved rødderne.
alle de nordiske lande er de lande i verden hvor der er mindst uv-lys udenfor.
selv i afrika vil jeg mene at det er relativt umuligt for en plante at få uv-chock, hvis du forspirer planterne og flytter dem udenfor. husk at der også er uv i gro-lamper/pærer.
hvor har du læst det med uv-chok????
jeg vil mene at 3uger-1måned er rigeligt især nu da det snart begynder at blive varmere i vejret.

www.hampdyrker.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
hvor har du læst det med uv-chok????
www.hampdyrker.dk

Jeg så en advarsel fra en bruger på dcf mindes jeg.

Men jeg kan forstå det ikke er noget at gå i panik over :)
Jeg har plantet Purple Peace X Potchronic, Hollands Hope, Early Durban idag. Så kan jeg ikke vente på at de frø kommer op af jorden

Især når jeg sidder med en joint fra det sidste høst nu :cry:

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Uhm, kan man overhovedet kultivere cannabis planter under UV lys?

Men anyways så kan de godt få lys chok hvis de kommer inde fra og ud i den kraftige sommersol. Men hvis du er lidt tidlig med at få dem ud, så skal den ok vænne sig til solen. Ellers er det bare at stille dem lidt ud i nogen timer om dagen. Det skal nok gå :)

God grolykke herfra.

Mvh DH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]