Hej homegrowers. Jeg har gået og leget lidt med tanken om at bruge nogle af de finere tørings/ curings/ fermenterings/ lagrings metoder som man bruger med tobak, bare på hamp planter. Er der noge herinde der har prøvet det?
som nogle sikkert godt ved, så ligger der er ret så stort arbejde i at forarbejde tobaksplanter korrekt. Uden korrekt behandling vil tobakken som vi kender det, være grøn, knas tør, have et alt for højt indhold af nikotin, brænde varmt, krømle, og mildt sagt smage rigtig rigtig dårligt. Den brune farves opnås gennem en speciel tørring/svedning hvor klorofylen dampes af og der efterlades brune blade, men med alle de lækre ting tilbage. Herefter svedes bladene i længere tid, hvor de også får lov til at fermentere og udvikle tobakkens aroma og smag. Til sidst lagres tobakken, hvor det er med tobak som med vin, jo længere jo bedre.
Anyway jeg har tænkt på at prøve nogenlunde det samme med hampplanter.
mit mål er er producere en hamp tobak, som er brun, blød, svagt fugtigt og yderst velsmagende. Den kan både rulles som cigaretter og ryges uden noget, eller bruges i mixet som nikotin frit alternativ.
Er der nogen herinde der har haft held med dette før? og hvad har jeres erfaringer været?
Mvh Bøh
|