Morpheus skrev:
Har nogle Hollands hope og nogle Jack Herrer frø jeg gerne vil til at starte op snart.. Så mit spørgsmål er om det er for tidligt at plante dem i drivhus nu? hvad synes i?
Jeg var ekstremt liderlig for at komme i gang med at dyrke pot sidste år, og det betød at jeg startede allerede omkring 1. april indenfor med at spire. Sekundært spirede jeg lidt omkring 1. maj og puttede nogen frø direkte i jorden 8. maj, som først kom op omkring 23. maj. (Det skal lige tilføjes at jeg ikke havde noget kunstlys indenfor....)
Den erfaring jeg gjorde mig, var at det var lidt spildt med de helt tidlige planter. De fik simpelthen ikke det forspring, som jeg regnede med det ville give. Et andet problem skulle også være, at meget tidlige planter i en laaaaang periode oplever en stigende fotoperiode, og det kan muligvis gøre dem resistente overfor at blomstre. Paradoksalt nok blev min først spirede plante Bente Bængel (som hun blev døbt) så lang tid om at blomstre færdig, at der endte med at gå mug i hende og jeg fik faktisk kunne høstet nogen få gram af planten. Først plantet og står stadig på altanen, død nogen få meter fra målstregen.
Men det er mig: dumstædig og villig til at brænde fingrene så længe jeg bare SELV får lov

BTW, er Jack Herer ikke en skunk-type? Den kræver sikkert ret godt vejr, og er du sikker på den kan blive færdig i drivhus overhovedet?