Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: For tidligt?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Har nogle Hollands hope og nogle Jack Herrer frø jeg gerne vil til at starte op snart.. Så mit spørgsmål er om det er for tidligt at plante dem i drivhus nu? hvad synes i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Morpheus skrev:
Har nogle Hollands hope og nogle Jack Herrer frø jeg gerne vil til at starte op snart.. Så mit spørgsmål er om det er for tidligt at plante dem i drivhus nu? hvad synes i?

det er alt for tidligt.. nattefrosten vil slå dem ihjel inden de kommer op af jorden :wink: vent til du er sikker på der ikke kommer nattefrost mere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Morpheus skrev:

Jeg var ekstremt liderlig for at komme i gang med at dyrke pot sidste år, og det betød at jeg startede allerede omkring 1. april indenfor med at spire. Sekundært spirede jeg lidt omkring 1. maj og puttede nogen frø direkte i jorden 8. maj, som først kom op omkring 23. maj. (Det skal lige tilføjes at jeg ikke havde noget kunstlys indenfor....)

Den erfaring jeg gjorde mig, var at det var lidt spildt med de helt tidlige planter. De fik simpelthen ikke det forspring, som jeg regnede med det ville give. Et andet problem skulle også være, at meget tidlige planter i en laaaaang periode oplever en stigende fotoperiode, og det kan muligvis gøre dem resistente overfor at blomstre. Paradoksalt nok blev min først spirede plante Bente Bængel (som hun blev døbt) så lang tid om at blomstre færdig, at der endte med at gå mug i hende og jeg fik faktisk kunne høstet nogen få gram af planten. Først plantet og står stadig på altanen, død nogen få meter fra målstregen.

Men det er mig: dumstædig og villig til at brænde fingrene så længe jeg bare SELV får lov :lol:

BTW, er Jack Herer ikke en skunk-type? Den kræver sikkert ret godt vejr, og er du sikker på den kan blive færdig i drivhus overhovedet?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
ja Jack Herrer er faktisk inddoor skunk.. Men har ikke råd til strøm. Så havde lige 3 frø tilbage fra sidste høst og vil bare prøve mig frem i drivhus.. :D

Titel:
Jack herer er ikke en speciel indoor bread sort, den klare sig faktisk suverent bedre udendørs da den kræver en lang veg.

Den er bare ikke optimal at dyrke udendørs i DK, men sådan er livet sku bare ind imellem og så må man vælge at dyrke den aligevel og se hvad man får.
Dog ville jeg ikke sætte næsen op efter det vilde med JH udendørs her hjemme, men får du noget ud af det er JH noget top nice røg. Den er klar værd at dyrke indendørs hvis man er til lækker weed, den yealder bare ikke ret meget i forhold til alt mulig andet indendørs.

Planten lugter af lort når den er frisk og det bliver kraftigere igennem blomst og når man høster er det temmelig kvalm, da man bogstavelig talt mest kan sammen ligne lugten med en ny, varm og frisk lagt lort. På den ene hånd så var jeg glad for at der ikke var så meget af den JH, da den skulde klippes, men når den er tørret forsvinder lugten af bæ, så smager og virker det bare rigtig godt.

Held og lykke med den JH

MVH
Piercer :twisted:

PS. Jeg har lært af min mor at hvis man ikke har noget pænt at sige, så skal man holde sin mund. Så jeg undlader at sige noget om hollands hope, men kender en der foder gæs med den sort og den vil nok yealde mere end JH.

Titel:
Medlem

Citat:
når det fryser om natten og når temperaturen er over 10grader kan du godt dyrke cannabis udenfor.
det er engang imellem april og maj.

du kan lige få nogle klima-normaler fra dmi.
http://www.hampdyrker.dk/cms/forum/view ... _id=51#161

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]