Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
For 3 dage siden sået jeg så ca 30 hamp frø og 40 skunk frø, og så i morges stak nogen af dem tungen op af jorden, om en uge kan jeg vel så småt begynde at skille dem fra hinanden,,,
Men så er det jo jeg skal vide lidt forskelligt:
Er jeg for optimistisk, hvis jeg regner med at de bliver til rigtige planter, når de er sået så tideligt???

Og...Er der nogen fare ved at radiatoren kører for fuld drøn under vindueskarmen (hvor planterne står) og derved giver jorden, rødderne for meget varme nede fra???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Ja altså hvis du ikke har en gro lampe(cfl,hps eller lig.), så ville jeg mene dine planter ikke bliver til andet end en masse meget små stængler, der kommer til at strække sig ret kraftigt efter det lys der ikke er tilstede endnu.
De små pus knækker højest sandsynligt under egen vægt efter et stykke tid, så for mig at se, er det 70 frø lige ud i vasken.
Patience is a deed my friend... :wink:
Så hvis du ikke vil miste alle dine frø, skal du ASAP ud og købe noget lys, ellers så er de frø helt sikkert spildt.

-Fluffy

Titel:
In our memories
Brugeravatar

2-3 lysstofrør á 36w er fint indtil de skal sættes ud. Dog er det absolut minimum imho. Smæk en lille bordventilator op, det vil gøre at stilkene ikke bukker under senere.
Hvis jorden tørrer ud meget hurtigt, bør du nok placere planterne et andet sted. Smid evt. et lag leca på jordoverfladen, det gør at jorden ikke tørrer så hurtigt ud.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
mit første rigtige grow, smed jeg frøene i ved denne her tid og under 3 x 36 watt lystofrør.. og plantede ud en gang sidst i april... gav imho mere end alm. begyndertilfredshed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De har i hverfald fået 5 timers sol lys idag, og ser sgu ud til at have det meget fint, der er en masse af dem der spirer og er en ti cm høje,,men æv æv trist vis de går til godtnok :cry:

Titel:
Pas på radiatoren ikke tørre dem ud eller varmer rødderne for meget op, din jord bør ikke overstige 21 grader ret meget før at det hæmmer væksten og giver gro bund for en masse andet crap der kan give dine planter sygdome eller en svær start.

Under spiringen gør det ikke noget hvis de ligger ved en 22-27 grader, men så snart de har rødder og har brudt jorden er det klart at fortrække en tempratur om rødderne på 21 grader.

Giv dem lys til det er blevet rigtig forår, så de ikke får frost og andet skidt.

MVH
Piercer :twisted:

Medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
Pas på radiatoren ikke tørre dem ud eller varmer rødderne for meget op, din jord bør ikke overstige 21 grader ret meget før at det hæmmer væksten og giver gro bund for en masse andet crap der kan give dine planter sygdome eller en svær start.

Under spiringen gør det ikke noget hvis de ligger ved en 22-27 grader, men så snart de har rødder og har brudt jorden er det klart at fortrække en tempratur om rødderne på 21 grader.

Giv dem lys til det er blevet rigtig forår, så de ikke får frost og andet skidt.

MVH
Piercer :twisted:

Hey :wink: Det giver sgu mening Piercer, der gror nemlig noget uidentificeret rundt om to af dem, så nu har jeg tunet lidt ned for radiatoren.
Ellers ser de jo ud til at klare det super i marts solen. De er total livlige, vender jeg dem 180 grader, går der en time og så står de igen direkte med hovedet op mod solen, så vover pelsen uden denn kunstige belysning.

Titel:
Medlem

cananbis vokser heller ikke hvis der er under 10grader og en ideal-temperatur ville være omkring 23grader
desuden fryser det stadig om natten så jorden er da stadig lidt frossen.

her kan du lige få lidt lidt info om vejret i danmark ligenu og nogle gennemsnitstal!
http://www.hampdyrker.dk/cms/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=51#161

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]