Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 06:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hej med jer

Jeg overvejer at dyrke skunk i mit vindueskarm her til vinter. Nogle erfaringer?

Titel:
Medlem

Der er alt for lidt sol i din vindueskarm om vinteren.. desuden er skunk sorterne fremdyrket til at leve under kunstlys.. så hiv dem ind i et mørkt rum med de rigtige lamper, gødning, jord, potter, udluftning, vandningssystem, etc etc :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Vindueskarmen er helt sikkert fin til stiklinger og spirer lidt endnu. Hvis du har planer om et indegrow kan du starte dine planter op i vinduet. Brug evt. også et lystofrør eller to.
Når planterne bliver større skal du selfølgelig have fat i nogle flere lumens.

Titel:
Du kan ikke dyrke cannabis om vinteren i DK, der skal du lige lidt længere syd på og padborg er ikke syd nok. Prøv evt at anskafe dig en vinter residens i Spanien og så kan du dyrke 2-3 høste om året, men her hjemme må vi snyde og bruge lys.

Så anskaf dig en 400 eller 600 watt HPS lampe og et par plader til at dække dine vinduer, så du har et 110% mørkt rum og hæng så din egen "sol" op du selv kan styre hvornår går op og ned med et tænd/sluk ur

mvh
Piercer :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Piercer skrev:
Du kan ikke dyrke cannabis om vinteren i DK, der skal du lige lidt længere syd på og padborg er ikke syd nok. Prøv evt at anskafe dig en vinter residens i Spanien og så kan du dyrke 2-3 høste om året, men her hjemme må vi snyde og bruge lys.

Så anskaf dig en 400 eller 600 watt HPS lampe og et par plader til at dække dine vinduer, så du har et 110% mørkt rum og hæng så din egen "sol" op du selv kan styre hvornår går op og ned med et tænd/sluk ur

mvh

Ja eller et skab af relativ størrelse kan vel også gå, right?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Kan det overhovedet betale sig? Er det ikke ligeså dyrt at købe og bruge de lamper der, gødning og andre ting, som det er at købe lortet hos en dealer?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Placebo: nej, det er MEGET billigere at dyrke det selv. Dit første grow, hvor du køber udstyr osv. er selfølgelig det dyreste, men derefter får du skunk til næsten ingen penge.. Desuden, bare det at have nogle planter at gå og hygge med er næsten elregningen værd..

Dyrk dit eget, du vil ikke fortryde det..

Titel:
@ Gaia snak ordenlig til mod's på siden, du misforstod helt klart muntz' post.

Jo et skab af relativ størelse er fint, det behøver ikke engang være så stort igen. Et kosteskab eller mindre garderobe skab kan bruges uden problemer, dog skal man nok ikke stoppe 600 Watt i sit kosteskab med mindre du planlæger en meget oplyst sauna.

@Placebo det kommer sku anpå din dealer, men jeg vil sige du skal ha MEGET store patter for at komme ned i de priser jeg betaler for mit røg.

Jeg er stoppet med at sælge mit røg da jeg ikke har brug for det, men jeg ville da lyve hvis jeg sage at jeg aldrig har hjulpet en ven i nød og det ville da også være forkert ikke at gøre.
Så da jeg startede op købte jeg nogle lamper og gik i krig, det to ikke så lang tid at lære at dyrke noget rimelig okay weed og efter første høst havde jeg all de penge jeg havde brugt inde igen.

Idag koster mit røg mig i productions pris ca. 6 kr grammet og hvis du kender nogen der vil sælge den samme kvalitet til den pris, så kunne det da være det var værd at rejse efter og jeg tror du kunne få rigtig mange venner :roll:

desuden giver det mig også 100% frihed til at dyrke og ryge lige præsis de sorter jeg kan li, hos din dealer ved de som regel ikke engang hvad det er og du får bare "skunk" eller "White Widow" selv om det aldrig har været i nærheden af et kryds med en af de 2 sorter.

MVH

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
<offtopic>
Piercer, hva er det der for en strain?
</offtopic>

Titel:
Det er Jack Herer x White Rhino fra en gut i Cannada ved navn Genkisan, en super cool gut jeg har snakket med nogle år og han sente mig en pose frø som der så bla kom den der ud af og nogle andre spændne phenoer.

Ikke det bedste jeg har røget, men den har en meget hør resin production. Så der er rigtig mange "krystaler" trichomer på det meste af planten og de starter med at danne dem meget tidligt, men det er en sort med en rimelig lang blomstings tid på 80 dage og en del af den sluttede meget mørke violette næsten sorte bæreblade.

ja ja helt off topic er det da ikke, vi er i cannabis dyrkings forumet.

MVH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]