Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvaså.

Jeg søger vise ord om disse planter skulle være growet værd. De er 2 måneder inde, og har haft det rigtigt skidt hele vejen op til dato. For små krukker, Pottejord, Spare og halogen lamper. Nu har jeg investeret 2000kr hos rygegrej og er klar til at give dem ordenlige omgivelser. Men så kan man så sprørge om det vil være afkommet værd. Eller skal jeg bygge en tidsmaskine og spole tiden tilbage? Nej. Spire nye frø og satse på et flot grow. Du skal lige dividere med at jeg er total ivrig og gerne vil ofre lidt på et tidligere resultat.

Hva syns i? Takalot

das billos
http://rapidshare.com/files/13669919/jo ... s.zip.html

Det er 6*bigbuds og 6*skunkno1

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg ville nok starte forfra, da det nemt kan blive dyrt ved elregningen at have et grow kørende og det er rimeligt vigtigt med starten... men dér er jo ingen dér siger du behøver smide dine planter ud, du kan eksperimentere med dem, sætte dem ved et solbeskinnet vindue, eller lign. forsøge med gødning så du får en forståelse af hvor meget dér skal bruges, og får nogle erfaringer med det.
Plads har en del at sige når man dyrker indendørs, så at have nogle "dårlige" planter stående vil imo. være spild når man har mulighed for noget bedre, og især når det tager et halvt års tid at få en plante færdig til grow.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mit første problem er jo netop at jeg ikke kan definere en dårlig plante. Har du set mine billeder?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Har du læst http://www.dcfonline.dk/cf ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yessir, men hvordan den svarer på min title kan jeg ikke lige finde logik i!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

agjoey skrev:
Mit første problem er jo netop at jeg ikke kan definere en dårlig plante. Har du set mine billeder?

Altså, som sådan er dér ikke så meget i vejen hvis du har uanet plads i højten, men da jeg ikke går ud fra det, så er det et problem at dine planter har strækt sig så meget, og at de er så "opstammet" som de er, da du har brugt en mindre heldig lyskilde, og måske ovenikøbet for langt væk fra planterne.
Der kommer ikke nyt plantematriale der hvor de afdøde blade har været, og derfor så har du en begrænset mængde plads hvor der kan være guf på.
Når du starter igen på nogle nye frø (på et tidspunkt) så tror jeg du skal have din lyskilde tættere på dine planter, når bare de ikke bliver afbrændt er dér ikke en grænse for hvor tæt de må være på :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Plads er ikke det store problem. 4kvm ca. med 180 til loftet. Ja deres omgivelser stank. Og lyset har ikke været klistret op af dem(som anbefalet brug af sparepære) Nu har jeg anskaffet en CFL 180w. med en monster reflektor. Og jeg har motivationen til at klistre den op af hvadsomhelst der gavner mig :P

Har også nye 6liters potter istedent for smålortet. Med Royal mix. Så de får noget at spise og muligheden for at udvikle deres rødder.

Siger du det ikke er helt håbløst hvis jeg lader dem vokse længere og danner mere guf på den øvre halvdel af planten? De har ok stærke stilke(sindsyg stærke stilke med tanke på ingen kunstig vind(det får de nu) dårligt lys osv.) Nu har jeg en smart blæser fra rygegrej så kan de også få lidt "normal nature feel"

Kan de komme på føderne igen? Og selfølelig skal vi stadig tænke på om det kan betale sig i forhold til en ny omgang frø fra start. Jeg har jo kun en lampe så det er enten eller. 2 eller 4 måneder til skunkdage! udbytte vs ivrighed. Hvad er klogt?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

agjoey skrev:
Plads er ikke det store problem. 4kvm ca. med 180 til loftet. Ja deres omgivelser stank. Og lyset har ikke været klistret op af dem(som anbefalet brug af sparepære) Nu har jeg anskaffet en CFL 180w. med en monster reflektor. Og jeg har motivationen til at klistre den op af hvadsomhelst der gavner mig :P

Siger du det ikke er helt håbløst hvis jeg lader dem vokse længere og danner mere guf på den øvre halvdel af planten? De har ok stærke stilke(sindsyg stærke stilke med tanke på ingen kunstig vind(det får de nu) dårligt lys osv.) Nu har jeg en smart blæser fra rygegrej så kan de også få lidt "normal nature feel"

Kan de komme på føderne igen?

jooh, måske, de vokser også betydeligt når de kommer i blomst! men jeg ville toppe dem som beskrevet på http://dcfonline.dk/cf/prune_MINI.htm altså den første udgave (der er mere pålidelig, den anden har jeg ikke prøvet) da den så vil blive noed mere busket og modtage lys bedre, og få flere topskud.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Helt sikkert bisman. Tak for din hjælp. Andres holdninger modtages gerne!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
agjoey skrev:
yessir, men hvordan den svarer på min title kan jeg ikke lige finde logik i!

Det kunne være du kunne finde ud af noget ved at kigge under Problemer i guiden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville tage stiklinger af dem og bruge dem til moderplanter.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Stonez skrev:
Stonez for president (avatar) sku egentlig en go ide.. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Stonez skrev:

:stupid:

Jeg starter fra en ende af.
Dine planter er ikke noget værd, iøjeblikket.
Skunk#1 havde jeg plantet ud, udenfor. Det kan den godt, gør det selv. Til april self.
Bigbud'ene, kender jeg ikke, men gør som stonez siger.

Lidt om dit skab, du har læst i guiden siger du?
Ok fjern dit spejl, du kan ikke bruge det til noget som helst, mat hvid maling reflekterer bedre. Højden i skabet er alt for lav, der er ikke nok udluftning.
Du har købt en 180watt cfl, håber for dig at det er en dual spectrum, ellers er du hurtigt igang med at købe en mere. Hvad bruger du af gødning? Canna er et godt billigt mærke, hvis man vil bruge lidt flere penge, mere tid, så er der altid biogreen, mange flasker, mange penge.
Dit jord, brug så og prikle muld, leca sten og lidt ler.
Hvis du bare er ude på at dyrke for at blive skæv af det, køb dog lowryder frø, 8 uger der er ryger, ikke så meget pis der, blomstrer også under 18 timers lys. Hvis du er en ny seriøs grower har jeg kun 2 ting at sige, cannabis kræver tålmodighed og kærlighed. Go urt kommer ikke af gode frø, men af en god grower. Når du engang har høstet, skal det jo også tørres korrekt, Skal trimmes, trimmet skal rystes. Måske noget curring. Hvis man virkelig vil have noget go urt kan man bruge måneder på tørringsprocessen. Håber ikke det afskrækker dig, men velkommen i den dejlige grønne vinterhave.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej!

Det er ikke et skab men et værelse. De stod på en hylde fordi det kunne de ligeså godt i den størrelse. Men jeg har som sagt 180 cm til loftet hvis man placere dem på gulvet. Spejlet er hul i hovedet iknow.. Men det var heller ikke mig der placerede det. Jeg har dem stående hos en ven og hans kæreste improviserde :). Jeg sagde også det skulle fjernes ved mit besøg.

Stiklinge er ingen dårlig ide! Men de er ikke kønsmodne endnu så det er jo lidt svært. Men så må jeg jo fremskynde det. Hvor mange er anbefalet at tage til en Cfl. Har masser masser af plads

Er det konklusionen? Tage stiklinge.. og holde dem i live til april og fyre dem udenfor? Hvordan skal jeg holde dem i live?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
agjoey skrev:
Stiklinge er ingen dårlig ide! Men de er ikke kønsmodne endnu så det er jo lidt svært. Men så må jeg jo fremskynde det. Hvor mange er anbefalet at tage til en Cfl. Har masser masser af plads

Sæt dem på 12/12 i lidt tid så de går i blomst, så kan du revegge igen med lidt held og tage stiklinger.

Én CFL 125W dækker fint 0,5m², til nød 1. Med en 6400K pære skulle du gerne kunne holde liv i dem til foråret...

Citat:
Er det konklusionen? Tage stiklinge.. og holde dem i live til april og fyre dem udenfor? Hvordan skal jeg holde dem i live?

Sæt dem under lys og lad dem vokse ved 18 eller 24 timer. Klip dem ned hvis de bliver for høje, og vent til april, tak stiklinger og sæt ud

Held og lykke med dem :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert. Det lyder meget lovende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt usikker på hvilke af planterne der er gode kandidater som moder planter.

Hvad skal man kikke på for at vælge en sådan en?

Og andre cowboyser triks er varmt velkomne

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
agjoey skrev:
Jeg er lidt usikker på hvilke af planterne der er gode kandidater som moder planter.

Hvad skal man kikke på for at vælge en sådan en?

Og andre cowboyser triks er varmt velkomne

Find et par stykker der ser gode ud, tag en stikling fra hver (husk at holde styr på hvilke der er hvilke) og sæt stiklingerne i blomst efter de har kommet sig. Så behøver du ikke blomstre/revegge alle planterne. De stiklingers moder der bliver hunner, kan du fortsætte med at vegge og tage stiklinge fra den/de bedste moderplanter senere når det bliver forår

Derudover ser det ud som om de mangler lidt gødning, evt. pga. for små potter eller energifattig jord.
Stilken bliver rødlig, de nederste blade blive gule og dør (gør ikke så meget senere i forløbet) og de hænger med næbbet

Giv dem lidt gødning, til nød virker substral fra føtex/etc. fint, efter 1 uge skulle de gerne se markant bedre ud, bare ikke overgød dem. ½ dosis i starten

Men held og lykke med dem :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]