Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har det problem når jeg planter, så kommer der aldrig de store topskud som man får når man ser en rigtig flot skunk plante.. Det er ikke til at finde ud af hvorfor Zzz!

Junior medlem

Og hvorfor må man ikke vande når der er sol på planten?

Det der med at vande er altså ikke raketvidenskab. Man vander når planten har brug for vand, hverken mere eller mindre.
Den bedste metode jeg kender, som alle nybegyndere kan finde ud af at bruge, er at lære hvor meget en gennemvædet potte vejer. Altså få mættet jorden i potten med vand. Så løfter du den i en hånd eller to og mærker hvor meget den vejer.
Så lader du potten tørre fuldstændig ud og mærker hvor lidt den vejer til forskel. Så kan du altid mærke på potten præcis hvornår den har brug for vand igen.
Det kræver måske lige 2-3 vandinger at øve sig på, men når det så er gjort, så har man aldrig problemer med over- eller undervanding igen.

Hvor meget vand potterne skal have og hvor ofte kommer helt an på jordblandingen og planten. Kig på dem. Mærk efter. Så ved I hvornår der skal vandes.

@trådstarter: Smid et billede ind hvis du vil have ordentlig hjælp. Det er super svært for os at fortælle hvad du skal gøre anderledes hvis vi kun kan gætte os til hvordan de ser ud.

Junior medlem

Det er jo latterligt, man har jo ikke tid til at vente 7 måneder på at den skal tørre ud hvergang!! Det skal ske med det samme!!

Junior medlem

Jeg har altid det samme problem!! Og jeg ved ikke hvordan man får det så flot!! Jeg har altid fået sådan noget kedeligt noget som bare minder om dårlig pot til en tier!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]