Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Er der en der har mulighed for at lægge det ud?
Jeg er på studietur d. 27 men vil da gerne se hvad det er for noget.

han sender mig en kopi af optagelserne og billeder når det er blevet vist i fjernsynet så tror da godt jeg kan lægge det ud på nettet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
men ja for pokker, hvis jeg havde sådan en pæn have som du har ? og en jounalist kom og spurgte mig om han måtte komme og filme min have ? hmm så ville jeg sku ikke lige lukke ham ind. fatter ikke du tør! :) men det går nok! Håber sku bare ikke at panzerne kommer om 14 dage og siger haps! Det vil sku være synd!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kroggy skrev:
men ja for pokker, hvis jeg havde sådan en pæn have som du har ? og en jounalist kom og spurgte mig om han måtte komme og filme min have ? hmm så ville jeg sku ikke lige lukke ham ind. fatter ikke du tør! :) men det går nok! Håber sku bare ikke at panzerne kommer om 14 dage og siger haps! Det vil sku være synd!

ja det kunne være trist.

men er 100% anonym med sløret ansigt og stemmen lavet om.
og det er kun close-up billeder hvor man ikke kan se nogle omgivelser så det er ikke til at kende

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
nååh ja okay.. :) men hvis de ville have fat i dig kunne de jo bare nakke din ip og slå den op..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Efter min mening er det 100% dumt at medvirke i den slags kriminalprogrammer, at de slører jeres ansigt og stemme får bare jer til at fremstå som kriminelle. Det danner bare grundlag for at Hr og fru danmark kan blive bedre til at spotte de ulovlige dødsplanter og anmelde det. De burde sløre planterne i stedet for personerne.

Hvis I er så medielidderlige, så meld jer til stjerne for en aften ellers burde I kontakte en moderator før I svarer på mails fra den slags journalister.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Efter min mening er det 100% dumt at medvirke i den slags kriminalprogrammer, at de slører jeres ansigt og stemme får bare jer til at fremstå som kriminelle. Det danner bare grundlag for at Hr og fru danmark kan blive bedre til at spotte de ulovlige dødsplanter og anmelde det. De burde sløre planterne i stedet for personerne.

Hvis I er så medielidderlige, så meld jer til stjerne for en aften ellers burde I kontakte en moderator før I svarer på mails fra den slags journalister.

tror nu at alle ved hvordan en hampplante ser ud.
-og blive bedre til at spotte??
man kan dyrke stor set overalt...
og der er også kun taget billeder af min have helt tæt på så man ikke kan se nogle omgivelser.
der er jo så meget snak om at gøre frø ulovlige for tiden
så det glæder da om at komme med argumenter, faqs osv. om hvorfor hash/skunk/pot/-frø skal gøres lovligt, og det har vi dyrkere jo en god mulighed for at stå frem og fortælle hvad vi mener. og det synes jeg helt sikkert vi skal nu når man for muligheden for det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nej alle ved ikke hvordan en hampplante ser ud!
Jeg ser frem til programmet, håber ikke de får dig og de andre til at fremstå som idioter eller unge kriminelle.
Tror ikke på at et indslag i "krimmelle2" flytter noget positivt politisk. Undskyld jeg gik OT i din fine tråd, håber bare ikke psychedelia bliver omtalt i indslaget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

helt i orden.
glæder mig også selv til at se udsendelsen.
ham Yigal fra tv2 var rigtig flink og stillede nogle gode spørgsmål, som ikke ville få hamp til at stå i dårligt lys..
men lad os nu se hvordan de får det til at se ud. måske var det ikk så god en ide alligeval..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

jeg så lige reklame for station2 indslaget, der kommer i aften....

"her høster politiet 250 kg hamp, som er dyrket efter anvisninger fra internettet"

Edit: har de aldrig hørt om "hampedyrkerens håndbog", der kan købes i enhver boghandel?

Titel:
Dedikeret medlem

hvor fedt er det lige at deltage i et tv2 program hvor panserne tager folks planter?

lad os få de andre psy tv2 folk på banen

Senest rettet af lis 31 aug 2007 23:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat fra station2's programbeskrivelse:

"Programmet portrætterer også en flok lidenskabelige hobbyavlere - de avler hamp. Det er ulovligt, og vi har været med politiet på hampehøst."

lyder ikke helt vildt pro hamp men nu får vi se, fatter ikke at du har turdet stille op til det program..

Derudover: hold da fast for en flot have, misunder dig og håber at du får lov til at høste dem før politiet..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
jeg så lige reklame for station2 indslaget, der kommer i aften....

"her høster politiet 250 kg hamp, som er dyrket efter anvisninger fra internettet"

Edit: har de aldrig hørt om "hampedyrkerens håndbog", der kan købes i enhver boghandel?

okay lyder da ikk så fedt..

troede ikk man kunne købe den bog mere den blev kun trygt i 9.000 eksemplarer..
men vil da lige prøve at kigge i div. boghandlere så.

Titel:
Dedikeret medlem

kan du ikke lige sige os hvad du snakker om i det tv program?

hampedyrkerens håndbog kan købes overalt og er bibliotekets mest stjålne bog

http://forlagene.dk/politiskrevy/HAMP/hamp1.html

Senest rettet af lis 31 aug 2007 23:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

fandt lige det her om aftenens show

http://rapspot.dk/boards/offtopic//inde ... _entry=391

Citat:
Crimelife nykøbing falster

Lørdag eftermiddag sidder homie/sambo mathias og mig og stener WoW og ryger jays.. har lige samlet den syge gruppe til BRD.. så banker det på døren..

et lidt for "alvorligt" bank.. så vi slukker jay´en og mathias åbner... og ganske rigtigt, der står panserne.. som syntes der lugtede af en hel hashklub ude på gangen (yea right, i nyk har panserne så lidt at lave at de går ind og "lugter" i tilfældige opgange.. lorte stikker naboer)... nåh men mathias og mig er pænt baske så vi sætter os til at stene Robot Chicken, mens panserne ransager lejligheden og venter på en narko-hund.. pænt sjovt! både fordi Robot chicken er pænt sjovt men også fordi det gav os en undskyldning for at sidde og grine af panserne... hvis der er noget de ikke er uddannet til at håndtere må det være flinke/ligeglade "criminals".. man kan nærmest se desperationen lyse ud af dem! og når de begynder at undersøge en engangslighter ved man den er heeelt gal! :)

nåh men det ku de jo ik helt kapere så i et desperat forsøg på at aktivere os lidt får de mig til at vise dem kælderrummet.. vi står så nede i gangen og chit-chatter om ingenting, da panserfar henslængt bemærker at der kommer et kamerahold og filmer!!!! (som om det er det mest normale i hele verden at når man lige er blevet busted vil man da gerne filmes) det viser sig at station 2 er i byen og dette er åbenbart så lidt der sker på falster.. men jeg siger det gider jeg ik være med til, men da det er mathias´ lejlighed må han bestemme i den.. lidt efter går vi op igen og jeg når lige at se mathias´ stå og skrige "i skrider bare ud af min lejlighed med det kamera!" faktisk sjovere end Robot Chicken...

nåh men der går lidt og de skrider igen og vi skaffer en ny nold...

men hvis i vil se hvor gangster der er på falster skulle det gerne komme på TV2 i aften 20:50

ps. lortenaboer! vi får vores hævn!!

Titel:
Medlem

20:50 Station 2
Kriminalmagasin.
Kriminalmagasin.
'Station 2' er tilbage efter sommerpausen blandt andet med en historie om en type kriminalitet, der hvert år rammer tusindvis af danskere. Antallet af tyverier fra biler boomer. Bilnavigations-systemer er blevet et hit blandt kriminelle. De er nemme at stjæle og nemme at afsætte. Programmet jagter en stjålen GPS og undersøger, hvordan tyvene arbejder, og hvor de stjålne varer ender.
Programmet portrætterer også en flok lidenskabelige hobbyavlere - de avler hamp. Det er ulovligt, og vi har været med politiet på hampehøst. Moskva er en af de byer i verden med fleste drab. Antallet af drab er stigende, og ofte er det lejemordere, der er på spil. Desuden er vi på patrulje i Nykøbing Falster. Vært: Karin Cecilia Cruz Madsen og Niels Brinch.

Titel:
Junior medlem

jeg så programmet, noget skidt for ham pølsemanden.

det er ihvertfald nogle store plante i din have :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Flotte planter! Held og lykke med høsten når du kommer dertil :)

Titel:
Dedikeret medlem

http://station2.tv2.dk/udsendelser/arti ... id=8063532

Citat:
I hundredevis af danskere dyrker en form for botanik der er ulovlig. De dyrker hamp eller cannabis i haver, på offentlige arealer eller sågar indendørs med vandingsanlæg og lamper.

De dyrker til eget forbrug. Dels for at have noget at ryge, men lige så meget fordi det er en udfordring at dyrke den perfekte plante.

Station 2 har talt med to dyrkere. En der i øjeblikket har 50 planter på over 2 meter stående. Han regner med at høsten bliver god i år. Omkring 2 kilo pot forventer han at høste.

"Det er sjovt når man selv har lavet det. Jeg er stolt af mine planter", siger han. Han føler sig ikke kriminel. Så længe det er til eget forbrug, kan han ikke se noget galt i det. Hans største bekymring er at politiet finder det, inden han skal høste. For så vil flere måneders arbejde være spildt.
Dyrk 2

En anden dyrker har valgt at dyrke på steder med offentlig adgang. Skjult bag buske og krat har han omkring 40 planter stående 10 forskellige steder. PÅ den måde tiltrækker planterne ikke opmærksomhed. Og skulle stederne blive afsløret, vil han ikke skulle stå til regnskab for det over for politiet. Heller ikke han kunne drømme om at sælge af det.

"Jeg har da venner der får smagsprøve, men jeg ku aldrig finde på at sælge det. Det er mit kæreste eje. Det er noget jeg nyder at lave, så det vil jeg ikke sælge", fortæller han.
Pl 1

Han forklarer at han dyrker fordi det er spændende. Men der er også en form for politisk protest i hans hobby.

" Jeg bryder mig ikke om at færdes i miljøer med rockertyper og støtte organiseret kriminalitet. Det hash der er i Danmark kommer fra Afrika og Afghanistan. Det financierer terror, og det har jeg ikke lyst til at finansiere. Det er også en sjov hobby. Jeg nyder at se planter gro som andre nyder at se deres blomster gro. Vi nyder at gøre dyrkningen optimal og få et godt produkt. Vores kvalitet er meget bedre end det man kan købe på gaden".
Nettet

På Internettet er der et væld af sites, hvor dyrkere, eller "growere" som de kalder sig selv, deler erfaringer og giver hinanden gode råd til hvordan man forfiner sine planter. Der bliver diskuteret alt fra dræbersnegle til tidspunkter hvor det er godt at gøde. Og på trods af at hobbyen er forbudt, er det ikke svært for dem at komme i gang. Flere firmaer tilbyder nemlig helt legalt at sælge cannabisfrø over Internettet. Frøene er nemlig ikke forbudt at sælge og købe. Det er spiringen og dyrkningen der er ulovlig.

Pølsemandens pot

Sidste år blev pølsemand Jan Nielsen sigtet i sin pølsevogn. Politiet mente at han udover hotdogs havde solgt pot fra sin pølsevogn. Hjemme på hans bopæl gjorde politiet store øjne, da de så hans hampmark.
Hamp hos politi

Den blev fældet og kørt ind på politistationen i Frederikssund. Jan Nielsen har dyrket hamp i flere år, men afviser på det kraftigste at han nogensinde har solgt af det.

" Salg har der aldrig været tale om. Der har været udlevering til vennerne hvis de ikke havde noget selv. Uden vederlag", siger han.

Han undrer sig i det hele taget over at det er ulovligt at dyrke.
Pølse 1

" Jeg føler mig ikke kriminel. Det er en livsstil for en hel generation af mennesker. Selvfølgeligt er det ulovligt men kriminelt...nej vel? Jeg generer jo ingen med det. I stedet for at støtte narkokarteller dyrkede jeg det selv stille og roligt på min grund".

Men dommerne i både byretten og landsretten var uenige. Jan Nielsen venter nu på at afsone 60 dages fængsel. En straf han mener er urimelig hård.

"Det der er værst i hele denne sag er at jeg bliver bortdømt fra min familie. Det er hårdt. De er jo helt uskyldige, så hvorfor skal det gå ud over dem?"

Han har nu solgt sin grund fra og må, som han siger, købe pot som alle andre. Men det ærgrer ham at han nu er tvunget ud i de kriminelle miljøer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det var dog en positiv artikel fra et ellers så blandet Station2. Lækkert at de har lavet bare en lille smugle research! Specielt i forhold til hvad der ellers plejer at komme ud igennem medierne

Titel:
Moderator
Brugeravatar

her er programmet til dem der ikke fik det set:

http://rss-dyn.tv2.dk/files/5800_a05ab4cdd8.mp4

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]