Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 99 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
jamen det er ikke fastlagt hvornår jeg høster. Det er blot en konstatering, at de skal være færdige om 9 dage i følge producenten. De siger 9 uger fra frø. 9x7 = 63 dage ..

Tror dog også de ender med at gå lidt over tiden.. ;)

Har kun 1 rum.. og ja min "alm" planter vegger i bunden af skabet.. under min 250watt HPS.. ja.. :)

Medlem
Brugeravatar

arhhh :) de forbanede producenter :D

havde en der hed critical jack og den var faktisk færdig 2 dage før som der stod på pakken så ikk altid de lyder (men næsten )

men tak for updaten så kan jeg lidt nemmere følge med ;)

Medlem
Brugeravatar

LiGe et spørgsmål mere gro du stadigt 6.5 l Potter ?? Brugte selv 7.4 L Potter og overvejede og prøve med 11 i Potter for at se om de så ville give mere :) eller er det lige meget når det er auto :)?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
hvis du bruger meget store potter til autosorter går der længere tid før de går i blomst har jeg vidst læst noget om. dog burde en 11L potte ikke være noget problem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Til venstra for jointen!
Ser da udtil det går stærkt nu, synes de ser rigtig fine ud dine buds :)
Der da kommet lidt mere masse siden sidst.
Er de begyndt at lugte af ost hehe :D?

Angående potter, har hørt høje firkantede potter på +10L skulle være det bedste?
Kan ik helt huske hvorfor, men noget med, at det er bedst at rødderne kan gro nedaf?
Noget i kender til?

Forresten, tillykke med indlæg nr. 1000 :joint:

Moderator
Brugeravatar

Ja, rødderne fylder hurtigere ud nedad, end i bredden, så de vil udnytte pladsen bedere i højden end bredden. Firkantede potter udnytter pladsen til potter bedst muligt i et firkantet rum og liter størrelse på potterne afhænger så af hvordan man gror, og hvad man gror. Små potter kan være med til at hæmme væksten generelt, men også mindske stræk i starten af blomstringsperioden, og dermed også forkorte nodeafstanden så planten bliver mere kompakt, og man ikke har så meget plads på planten der er stamme uden buds.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Easy Ryder

Ja jeg bruger stadig 6,5 Liters potter, og det gør jeg fordi jeg ikke ønsker at planterne bliver alt for store. Det gør ikke så meget når det er auto's, og hvad angår normale andre planter, så kan de også sagtens dyrkes i 6,5 Liters.. de blir bare ikke lige så store som hvis de stod i noget der var størrer.

@DàDon

Nej de lugter ikke af ost.. Det jo ikke Cheese der blomstre endnu.. og Tak :) Har været flittig til at kommentere på folks spørgsmål ;)

Medlem
Brugeravatar

Tror jeg prøver at lave 3 i 11L Potter og de andre 6 i 7L Potter og ser hva der gir bedst :) tak for den gode feedback :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Picture of Today!

Billede

Bare et smukt billede, som jeg syntes jeg vil dele her 8 dage før "planlagt" høst.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle der har erfaringer med supercropping/pinching af sine planter efter blomstringen er påbegyndt?

Hvor tidligt kan man starte med supercropping, og hvornår skal man senest stoppe med det?

Overvejer nemlig om jeg kan få fordel ud af at vippe topskuddet ned, her den sidste uges tid? ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
jeg supercroppede min ak47 men det var ikke i blomst så ved ikke om jeg kan bidrage med noget, jeg synes dog at du skal springe ud i det da jeg synes det lyder spændene :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaaaa men.. Jeg er bare lidt nervøs fordi:

Det tager ca. 7 dage for en plante at genvinde sin styrke, lave arvæv og alt det der..

Hvis jeg nu pincher toppen ned, så den er i højde med de næste skud, så får alle skuddende jo mere lys, men.. hvad nu hvis planten bruger ALT sin energi på at genvinde sit topskud, istedetfor at bruge den på budproduktion?

Så det jo nedtur..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så mister du jo bare et par dage pga stressen men så er du en god erfaring rigere. chancen for bedre udbytte er vel også vigtigt at huske på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

True.. tror jeg prøver det af, på den Toppede Critical.. den fik jo gødningshock og jeg har klippet lidt i den hist og pist.. så der sker vel ikke det vilde ved at fortsætte forsøgene på den :)

Så lader jeg bare den anden som ikke er toppet, være.. Så får jeg også et bedre billede af hvad den giver uden "pilleri"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lækkert! tag en masse billeder af processen så vi kan følge med :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.... Har taget et par billeder af hvordan det ser ud nu.. har supercroppet begge planter.. så må vi se hvad der sker.. :)

For at give en forklaring på "processen" så er det såmænd bare at finde det sted man gerne vil supercroppe.. Så tager man stilken imellem 2 fingre og trykker sammen, indtil stammen bliver blød i det. Når den er godt blød i det, så vrikker man den frem og tilbage til den side man gerne vil have den hen, og når skuddet efterhånden er "blødgjort" nok til at det bare "ligger" sig ned og ikke rejser sig igen med det samme, så er man færdig. :)

Billede

Billede

Så blev lampen også lige sat ned i passende højde.. nu krydser jeg fingre! :)

Titel: Gødning
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Men næste gang du køber gødning, så prøv Ripen, det kan kun anbefales, endvidere er der ikke behvo for Grow i den GH serie, Bloom og Mikro samt Ripen til sidst er udemærket, de skal nok vokse alligevel, uden brug af Grow. Hvad angår de doseringer som producenterne anbefaler på deres produkter, så er min egen erfaring, i hydro primært, at de kan klare mere end det foreskrevne, kører selv EC op til godt 3,5 for tiden med en god Afghan, man skal naturligvis gøde med omtanke, så 3,5 kan for nogle sorter være for meget, trial and error...

MoS :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@MoS

Jeg bruger selvfølgelig gødningsskemaet for Jord, da jeg dyrker i jord, og selv det skeme har de opdateret på deres hjemmeside fra før at kunne give 5ml af hver i vegge perioden til 7ml af hver. Derudover er dosen for blomstringsgødningen også ændret således man giver vegge gødning 3 uger inde i selve blomstringen.

Har skrevet Ripen på ønskeseddelen, så det blir købt næste gang jeg bevæger mig mod nærmeste headshop ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Til venstra for jointen!
SHIT tænkte lige hvá faén, er din lampe faldet ned og har knækket dine planter,
men kunne så se længere oppe du experimentere hehe :P
Bliver spændene at se hvordan det går.. var selv lige ved at suppercropppe,
men synes lige det var avanceret nok til en rookie som mig :)

veggegødning 3 uger inde i blomstringen... GÓ, gav dem 2 uger fordi jeg var fattig,
men det gjorte åbentbart ik så meget så:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@DàDon

Haha.. nej nej.. ville sku være sørgeligt hvis det skete.. men ja.. det blir sku faktisk lidt spændende at se om det har en positiv eller negativ indvirkning på min plante. Har aldrig prøvet det før, så nu skulle det afprøves.. og jeg experimentere også med den største af mine Cheeseø's .. sååhh.. jeg får en masse ny erfaring ligepludselig, og det da fedt nok.. :)

Omvendt igen, også neder hvis det ender med at fucke totalt op.. men så har vi jo lært noget nyt :)

Derudover..

Så er Det jo ingen hemmelighed at når man sætter en plante i blomst, så skal den ligepludselig vænne sig til de mindre antal timer af lys, hvilket jo er med til at planten strækker sig mere efter lyset, således at der kommer mere mellemrum imellem noderne, så skuddene kan få lys..

Derfor kan man med fordel få sin plante meget større hvis man giver growgødning op til 3 uger inde i selve blomstringsprocessen, da planten først begynder så småt at aftage vækst på det tidspunkt.

Der så også dem der mener at man skal starte med at give bloomgødning fra man ser det første hvide hår på planten, og så ellers resten af dens liv ud.. Denne metode har jeg dog ikke selv benyttet.. endnu.. men skal da afprøves en dag :)

Efter lidt søgning på nettet fandt jeg frem til denne side, hvor der står lidt om folk der har brugt Supercropping under blomstringen, hvad fordele og ulemper er og sådan..

Tænkte jeg ville dele den med jer, så i også kan lære lidt af det ;)

http://www.rollitup.org/newbie-central/312698-super-cropping-during-flowering.html

Så rundede tråden 1100 views.. sygt nok :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 99 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]