Update 07-06-2011Så får i lige endnu en update og denne gang med ordentlige billeder!
Jeg har erfaret at ølfælderne til dræbersnegle egentlig fungere, for da jeg tog derop for at skifte fælderne for en uges tid siden, fandt jeg først ud af, at jeg havde glemt øl til at refille med. Dette resulterede i at fælderne kom til at stå uden øl i 4 – 5 dage og at jeg nu har fået gennemtygget nogle af bærebladene på mine planter.. Dog er der ikke noget at frygte, men det er stadig pisse irreterende at få angrebet sine planter, da det jo skaber unødig stress. En nat da jeg var deroppe fandt jeg ud af, at det ikke kun er dræbersnegle, men også alm. snegle som kan lide hampen. Dog ikke i så stort et omfang som dræbersnegle er kendt for, men problemet ligger i at fælderne ikke lader til at tiltrække alm. snegle.. :S Jeg overvejer hvorvidt det kan betale sig at inversterer i noget feramol, men lige pt. ser vi tiden an..
Udover det har planterne også fået et skud gødning idag i henhold til instruktionerne på bagsiden af pakken. Selve gødningen kan jeg ikke huske navnet på lige pt., men hvis jeg ikke tager meget fejl skulle det vist være en rosengødning med et forholdvis højt indhold af nitrogen.
Udover det skal jeg snart til at lave en omgang nældevand, men da jeg kom i tanke om at jeg har boret huller i alle vores spande på spottet, blev det desværre ikke idag det skete.. (Kom i tanke om det, efter at jeg har samlet brændenælder ind, nice...)
Status lige pt. lyder som følgende:
2 stk UK08
2 stk MAWC
3 stk Thyphoon X AK47
7 stk blandet - Der gemmer sig bla. Royal Dane X Thyphoon, Rocket Chunk F2 og vist nogle Flatland Basic X Bubblechung
2 stk Flataffie (tror jeg)

5 stk Erdpurt X White Widow
4 stk Nepal X Hindukush
1 stk Janosh Rex
Men kommer som lovet nogle billeder

Denne ballademager som, hvis jeg ikke husker meget galt, er en Thyphoon X AK47 stritter ekstremt meget og har gjort det over en længere periode. Den har fået samme mængde gødning og vand, samt jordblandingen er den samme som resten af planterne. Nogle der kan give et bud på, hvad det kan skyldes?
(Edit) - Lader til at det skyldes overgødning iflg. cf-guiden.. Satans.. Havde satset lidt på at det var en underlig pheno..

Royal Dane X Thyphoon / Rocket Chunk F2 / Flatland Basic X Bubblechung

Royal Dane X Thyphoon / Rocket Chunk F2 / Flatland Basic X Bubblechung

Hindukush X Nepal

Hindukush X Nepal øverst til venstre, Erdpurt X White Widow i midten og en enkelt Flataffie i bunden til højre.

MAWC

Et forsøg på et fællesbillede

Stemningsbillede på en ellers overskyet tirsdag i det lune Nordjylland