Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

det skal nok blive godt :P kommer til at se vildt ud med alle de planter i blomst. glæder jeg mig til at se :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ja, det skal nok blive godt :) Planen er at de planter som er plantet i det store bed, bliver bundet en del ned, da vi frygter at de vil skygge for meget for de mindre skud, når de bliver større.. Men det ser vi på til den tid :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Update 30-05-2011

Nu kan vi vist godt blive enige om, at det er tid til en ny update :)

Jeg var oppe ved spottet for en uges tid siden, hvor jeg desværre opdagede at der manglede en MAWC i én af potterne. Ja, den manglede simpelthen, pist væk. Hele planten var væk også rodnettet.. Nu kommer dagens spørgsmål så lige: Hva fanden er der sket? Som tidligere nævnt har jeg stillet dræbersneglefælder op, som også virker efter hensigten, så dette kan vi allerede udelukke.. Rådyr tvivler jeg en smule på, da vi også har indhegnet næsten hele området i plastikflasker som indeholder en lækker blanding af urin, hvidløg og diverse andre herligheder, som burde holde dyr på afstand.. Mennesker tvivler jeg også på, da vores spot ligger på et lettere tilgængeligt sted.. Og hvorfor skulle man iøvrigt kun stjæle én plante, når der står 30 stks i alt? Den sidste mulighed, som jeg tror mest på, er fugle. Kunne en fugl have snuppet planten? Det virker for mig selv lidt ulogisk, men er der andre som kan bekræfte at f.eks. kraver kan have en tendens til at snuppe de små planter til redebygning? Jorden i potten er blevet vendt godt rundt, hvorefter vi har plantet en lille efternøler over i den. :)

Jeg var så oppe ved spottet igen i nat for at vande og gå og nusse lidt om planterne, og hold da helt k***, hvor de egentlig gror hurtigt! De har fået en smugle gødning, men ikke det vilde da jeg er bange for at overgøde dem. Det går faktisk rigtig godt med alle planterne og de ser ikke ud til at mangle noget som helst. Det går næsten lidt for godt.. :) Nogle gror selvfølgelig hurtigere end andre, hvilket jo ofte kan være en tidlig indikation på hanplanter og vi har lige pt. kun en enkelt efternøler, som vi lidt overvejer at sætte ind under en 125W cfl indtil den bliver lidt større.. I starten døjede jeg lidt med at de nederste bladsæt visnede på planterne, men det problem lader vi også til at være kommet af med.. ;)

Lige for tiden er vi kun oppe på spottet efter mørkets frembrud, da der er heftig aktivitet i form af riffeljagt i området. Og eftersom mørket ikke yder den store retfærdighed overfor mit kamera, kan jeg desværre kun flashe disse halvslørede billeder for jer lige pt. Planterne ser lidt affarvede ud, men dette skyldes udelukkende blitzen :)

Billede
En MAWC som er godt på vej :)

Billede
To stks UK08 øverst i billedet, og et par MAWC i bunden.

Billede
Mix

Billede
Mix

Billede
Og beddet med lidt Nepal x Hindukush og Erdpurt x White Widow som også ser ud til at trives rigtig godt :D

Det var vist alt for nu. :peace:

Ps: Er folk tilfredse med den billedestørrelse jeg uploader i? Sig endelig til, hvis i gerne vil have dem større.. :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
det ser rigtig godt ud :D
og det med billederne, så synes jeg det er smartere at poste et thumbnail, som fører hen til billedet i fuld størelse, men det kan godt ske det bare er mig.

men super fedt grow :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

random skrev:
det ser rigtig godt ud :D
og det med billederne, så synes jeg det er smartere at poste et thumbnail, som fører hen til billedet i fuld størelse, men det kan godt ske det bare er mig.

men super fedt grow :D

Hvordan gør jeg det, helt præcist? :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
Nikolajsen skrev:
Hvordan gør jeg det, helt præcist? :)

bare upload til imageshack og så nede til højre står der "Embed thumbnails of this image" og så kopierer du bare det som er i boxen ud fra "forum" :D

håber du kunne forstå det (;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Test:

Billede

Klasse.. Jeg takker! :D

Cannabis entusiast

Medlem

Det ser vanvittig lækkert ud drenge! I har sat jer godt ind i det, og det skal nok blive til noget! :)

Og godt at se at de har klaret sig fint med det STORE vandskyl som var kommet de seneste 2 uger. :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Update 07-06-2011

Så får i lige endnu en update og denne gang med ordentlige billeder! :)
Jeg har erfaret at ølfælderne til dræbersnegle egentlig fungere, for da jeg tog derop for at skifte fælderne for en uges tid siden, fandt jeg først ud af, at jeg havde glemt øl til at refille med. Dette resulterede i at fælderne kom til at stå uden øl i 4 – 5 dage og at jeg nu har fået gennemtygget nogle af bærebladene på mine planter.. Dog er der ikke noget at frygte, men det er stadig pisse irreterende at få angrebet sine planter, da det jo skaber unødig stress. En nat da jeg var deroppe fandt jeg ud af, at det ikke kun er dræbersnegle, men også alm. snegle som kan lide hampen. Dog ikke i så stort et omfang som dræbersnegle er kendt for, men problemet ligger i at fælderne ikke lader til at tiltrække alm. snegle.. :S Jeg overvejer hvorvidt det kan betale sig at inversterer i noget feramol, men lige pt. ser vi tiden an.. :?

Udover det har planterne også fået et skud gødning idag i henhold til instruktionerne på bagsiden af pakken. Selve gødningen kan jeg ikke huske navnet på lige pt., men hvis jeg ikke tager meget fejl skulle det vist være en rosengødning med et forholdvis højt indhold af nitrogen.
Udover det skal jeg snart til at lave en omgang nældevand, men da jeg kom i tanke om at jeg har boret huller i alle vores spande på spottet, blev det desværre ikke idag det skete.. (Kom i tanke om det, efter at jeg har samlet brændenælder ind, nice...)

Status lige pt. lyder som følgende:

2 stk UK08
2 stk MAWC
3 stk Thyphoon X AK47
7 stk blandet - Der gemmer sig bla. Royal Dane X Thyphoon, Rocket Chunk F2 og vist nogle Flatland Basic X Bubblechung
2 stk Flataffie (tror jeg) :)
5 stk Erdpurt X White Widow
4 stk Nepal X Hindukush
1 stk Janosh Rex

Men kommer som lovet nogle billeder :D

Billede
Denne ballademager som, hvis jeg ikke husker meget galt, er en Thyphoon X AK47 stritter ekstremt meget og har gjort det over en længere periode. Den har fået samme mængde gødning og vand, samt jordblandingen er den samme som resten af planterne. Nogle der kan give et bud på, hvad det kan skyldes?
(Edit) - Lader til at det skyldes overgødning iflg. cf-guiden.. Satans.. Havde satset lidt på at det var en underlig pheno..

Billede
Royal Dane X Thyphoon / Rocket Chunk F2 / Flatland Basic X Bubblechung :)

Billede
Royal Dane X Thyphoon / Rocket Chunk F2 / Flatland Basic X Bubblechung :)

Billede
Hindukush X Nepal

Billede
Hindukush X Nepal øverst til venstre, Erdpurt X White Widow i midten og en enkelt Flataffie i bunden til højre.

Billede
MAWC

Billede
Et forsøg på et fællesbillede ;)

Billede
Stemningsbillede på en ellers overskyet tirsdag i det lune Nordjylland :)

:peace:

Cannabis entusiast

Senest rettet af Jaaz 09 jun 2011 15:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
ser rigtigt godt ud :gud:

Medlem

Hvad pokker er det for en sjov fætter på det sidste billed? ligner ikke noget der kan ryges :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

plantemand skrev:
Hvad pokker er det for en sjov fætter på det sidste billed? ligner ikke noget der kan ryges :D

Jeg ved det ærlig talt ikke, men kan være et af plantehovederne herinde kan hjælpe.. ;) Ryges kan den sikkert godt, men tvivler personligt på virkningen :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

mener de er semi giftige så undgå at ryge dem :P

Medlem

Hvordan gør du med at lægge øl ud? stiller du bare nogle dåser eller? For har selv gurilla grow, og havde da egentlig ikke skænket de skide snegle en tanke over hovedet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

plantemand skrev:
Hvordan gør du med at lægge øl ud? stiller du bare nogle dåser eller? For har selv gurilla grow, og havde da egentlig ikke skænket de skide snegle en tanke over hovedet :)

Det burde du ellers gøre, med mindre du ikke har oplevet dem i dit område endnu.. :) Det er imo nemmest ved simpelthen blot at skærer en 1½ eller 2L plastiflaske over i to, hvorefter man graver bunden (eller toppen) ned, så flaskens kant er plan med jorden.. Der må netop ikke være nogen kant synlig, da vi netop skal give de små sataner en fair chance for at falde ned i flasken, når de bliver for nysgerrige.. :D Det lader indtil videre til, at sneglene favoritiserer lugten af øl over lugten af hamp, men det lader som sagt desværre ikke til at tiltrække alm. snegle.. :?

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
tror også jeg vil gøre det med sneglene der (: der ingen der må æde mit pot !!

Junior medlem
Brugeravatar

Den sidste plante er en alm. lupin som mange har i haven, men som også vokser vildt. Jeg havde faktisk overvejet at camouflere mit udendørs bed med lupiner da bladene jo ligner pot-plantens blade. Lupiner er dog noget hurtigere om at gro store, så ideen blev droppet :)

Junior medlem

Ser rigtig godt..
Det er altid rart at se andres måder at gøre det på,
og med billeder... :-))

Junior medlem

nå chef, er det ikke tid til en lille update.. :-)))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Titty-King skrev:
nå chef, er det ikke tid til en lille update.. :-)))

Jo det er det skam og der skulle skam også have været en ny update idag..

Men hele lortet er væk. Jeg er blevet rippet for mere eller mindre hele growet.. :x Det eneste der er blevet efterladt er enkelte nedtrampede planter og en pæn Nepal X Hindukush, en meget sølle Janosh Rex og en meget sølle Flataffie... Og en masse tomme potter..

Her er et billede af, hvad der er blevet efterladt.. Kunne ikke tage et billede af hele growet.. Må indrømme jeg var lidt i chok deroppe, så billeder blev der ikke taget mange af.. :cry: Udover hvad der tidligere er nævnt, har vi også taget et par nedtrampede planter med, som vi vil prøve at få liv i...

Billede

Forestil jer en kæmpe hæk på 2.5 x 1.5 x 1 m (l * h * b) af ren hamp..Det var hvad der stod der før.. Vi var oppe og kigge til spottet for fem dages tid siden og sårene på de afknækkede stammer ser ca. 24 timer gamle ud..

Planterne er nu blevet ompottet flyttet til et midlertidigt sted, før de bliver flyttet indenfor under kunstlys..

Det er surt, da jeg jo selvfølgelig har brugt en del penge på det, men jeg holder hovedet højt.. Jeg har et svampetrip om en uges tid, jeg ikke vil have slået ud af kurs :) På vej hjem fra growet slog en kammerat over på P3 idet klokken slog 04:20.. Så kunne vi køre resten af turen hjem imens vi lyttede til Natasja - Op med ho'det..

Hold jer muntre folkens..

Peace out

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]