Hehe. Ja det er en udemærket plante. Bare en skam den ikke bliver så stor. Ved godt det er en god en plante. Røg noget af den for 1½ år siden. Og det smagte Fantastisk!

Lad være med at gå og ryg af den, før den er færdig Snabel@ .. det ender med der ikk er mere tilbage.
EDIT:I dagens anledning blev der lige smidt en ekstra update.
EDIT EDIT:Kan fortælle lidt om planterne som jeg har oplevet det indtil nu. De 2 Royal auto's er som sagt gået smertefrit, og har været nogenlunde stabile både i deres vækst, og deres kønsbestemmelse (tid mm.) .. så generalt ikk noget problem med dem, andet end at de har fået lidt pletter hist og her, men primært der hvor bladene har haft rørt hinanden. Ikke noget synderligt alvorligt, og ikke noget som ikke kunne fikses. Så det har bare været smukt og dejligt nemt at gå til.
Den ene Royal Auto er begyndt at strække sig lidt i forhold til den anden. Dvs. den ene er lidt højere end den anden, og der er lidt længere mellem noderne og det ser rigtigt lækkert ud.
Den anden Royal Auto er derimod mere kompakt, og har tættere noder, og ser også lækker ud, men dog er der det der problem med bladenen.. nemlig fordi den er så lille og kompakt.. så rører bladenen ved hinanden, måske lidt mere end jeg havde håbet på.. og der opstår de der gullige pletter på dem, hist og her.. dog ikke noget alvorligt endnu, og håber heller ikke det blir alvorligt, men syntes helt sikkert bedre om den hvor der er lidt længere mellem noderne på.
Min hollandske plante, virker som om den er gået totalt i stå.. okay.. jeg skrællede selvfølgelig også størstedelen af dens blade her forleden, primært pga. råd.. ville ikke tage nogen risiko og ville nødigt at den skulle smitte de andre 2 velfungerende planter, så tog alle de berørte blade af, og det nok derfor den virker som om den er gået lidt i eksil.
Har dog bemærket at råddet er mere eller mindre stoppet. Desværre er væksten også, og stammen virker stadig mega tynd.. så tror ikk det er noget der blir til noget.. har dog ikke opgivet håbet.. men sidder lidt og tænker, at det måske ville være bedre at finde et udendørs spot til den, da det faktisk er udendørs frø.. kunne være det ville hjælpe lidt på det.. jeg ved det ikk.. det bare noget jeg går og leger lidt med tanken om at gøre.. nu må vi se.

Ellers ikke det vilde.. begge autos har taget imod gødningen med kyshånd, og de har som sagt begge 2 vist køn, og er begge 2 piger.. fantastisk.

.. har planer om at begynde at give dem blomstringsgødning nu her næste gang når de skal have vand.. og så må vi så se hvad der så sker

Overvejer dog lidt at ompotte dem til nogle 6,5Liters potter her på mandag.. når de er 4 uger gamle.. for de virker sku til at tømme potterne for vand alt for hurtigt.. dvs.. jeg vander dem ca. hver 2-3 dag nu.. hvorimod den hollandske går 5-6 dage før den skal vandes igen..
vil det være en helt tåbelig ide? ..
Og er der iøvrigt ikke noget med at når man tager en almindelig plante og smider den i blomst, så fortsætter man med at give dem gro gødning ca. 2 uger inde i blomstringsperioden, fordi den nemlig vokser ekstremt i den periode?
Spørgsmålet jeg søger svar på, er nemlig om det ville være smartere at give auto'sne noget mere vegetativt gødning her den næste uges tid, før jeg begynder at give dem bloom gødning?
nå.. men det var bare en lille bid af hvad der er sket, og hvad der forgår..